Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Nike i Tiger Woods zakończyli współpracę po 27 latach

Nike i Tiger Woods zakończyli współpracę po 27 latach
Nike i Tiger Woods rozpoczęli współpracę w 1996 roku. Golfista przez wiele lat odnosił sukcesy, na których zyskał także producent odzieży sportowej. Jednak, po 27 latach, przyszedł czas, by się pożegnać.
O autorze
2 min czytania 2024-01-11

Ten, kto śledzi działalność marki Nike, nie powinien być zaskoczony informacją o zakończeniu wieloletniej współpracy z golfistą. Nie tak dawno firma ogłosiła, że w ciągu najbliższych trzech lat będzie szukać oszczędności wynoszące 2 miliardy dolarów. Dodatkowo, już w 2016 roku, Nike zrezygnowała z produkowania sprzętu golfowego (piłek, kijów oraz toreb), ponieważ uważano, że golf nie przynosi firmie zysku.

O zerwaniu współpracy, golfista poinformował na swoim portalu w serwisie X.

Z kolei Nike opublikowała na Instagramie zdjęcie Woodsa w kultowej czerwonej koszulce polo. Na grafice umieszczono podpis: „To był piekielny bieg, Tiger”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Od ponad 27 lat mamy zaszczyt współpracować z Tigerem Woodsem, jednym z najwspanialszych sportowców, jakich kiedykolwiek widział świat. Przez cały czas naszej współpracy byliśmy świadkami, wraz z resztą świata, jak Tiger nie tylko na nowo zdefiniował sport, jakim jest golf, ale także przełamał bariery dla całego sportu. Obserwowaliśmy, jak ustanawia rekordy, kwestionuje konwencjonalne myślenie i inspiruje pokolenia ludzi na całym świecie. Jesteśmy wdzięczni, że mogliśmy być tego częścią. Życzymy mu wszystkiego najlepszego w przyszłości – pisze Nike w oświadczeniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Historia Tiger Woods i Nike

W 1996 roku Nike opublikowała pierwszą kampanię zatytułowaną „Hello World”, która była oparta na debiucie golfisty na turnieju Greater Milwaukee Open. Tak wszystko się zaczęło.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najdroższy kontrakt sponsorski w historii ówczesnego sportu, Tiger Woods podpisał z Nike w 2000 roku. Kontrakt wynosił 40 milionów dolarów. Umowę zawarto na 5 lat. Tiger Woods miał wtedy 21 lat. To był dopiero początek. Jak można się domyślić, golfista kilkukrotnie, w przeciągu blisko trzydziestu lat, podpisywał kolejne dokumenty. Jeden z nich, 10-letnia umowa zawarta w 2013 roku, miała wartość około 200 miliardów dolarów. Woods zdominował golf, zdobywając kolejne sukcesy, co miało przełożenie na wysokie wyniki sprzedażowe Nike. Podobno Nike odzyskała 57 proc. z ówczesnych inwestycji we współpracę z golfistą.

W międzyczasie, Tiger Woods, zaliczył na swoim koncie wpadki wizerunkowe, m.in. zdradę żony. Mimo skandali, firma Nike nie odwracała się od sportowca, co zrobili np. producent żyletek Gillette, firma konsultingowa Accenture czy firma telekomunikacyjna AT&T. Ostatecznie, o zakończeniu współpracy, zdecydowały prawdopodobnie kwestie biznesowe.

PS Czy Iga Świątek to dobra ambasadorka dla marki LEGO? [opinie]

Iga Świątek ogłosiła współpracę z LEGO. Czy to strzał w dziesiątkę? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukaliśmy u ekspertów, którzy podkreślają, że kluczową kwestią tego rodzaju współprac jest autentyczność, zarówno dla sportowca, jak i marki.

PS2 adidas zrywa kontrakt z piłkarzem Kurtem Zoumą, który znęcał się nad kotem

Francuski piłkarz grający w klubie West Ham United utracił kontrakt z marką adidas po tym, jak internet obiegło nagranie ukazujące sportowca maltretującego zwierzę domowe.