Od kilku dni przez w całych Stanach Zjednoczonych odbywają się gwałtowne protesty przeciwko rasizmowi. Ma to związek ze sprawą 46-letniego czarnoskórego George’a Floyda, który został uduszony podczas policyjnej interwencji. Wideo przedstawiające przerażające zdarzenie, na którym widać, jak policjant przez kilka minut przyciska kolanem do ziemi szyję zatrzymanego, obiegło cały internet i ponownie wywołało dyskusję na temat problemu nienawiści na tle rasowym w USA.
W mediach społecznościowych szybko pojawiły się wpisy, oznaczone hashtagiem #BlackLivesMatters, które potępiały rasizm i jednocześnie wyrażały popracie dla osób czarnoskórych. Wiele znanych osobistości włączyło się w akcję i publicznie zaprotestowało przeciwko nienawiści na tle rasowym.
Zobacz również
-
Trendy w influencer marketingu na 2025 rok: nowa era autentyczności, odpowiedzialności i technologii
-
Bezradnik marketera – czyli jak nie załamywać rąk w świecie pełnym ekspertów
-
Marcin Mystkowski (BERRY): Rezyliencja, czyli sztuka rozwoju w niepewnych czasach – przewodnik dla ciebie i twojej marki [Raport Alter Trendy 2025]
Na śmierć George’a Floyda zareagowała też marka Nike, która stworzyła specjalne wideo pod hasłem „For once, Don’t Do It”.
Co więcej, spot udostępniła na swoim Twitterze marka adidas, która jest konkurencją dla Nike’a. Swój wpis okraszyła słowami „Razem możemy coś zmienić”.
Poparcie dla osób czarnoskórych wyraziły także inne marki, takie jak m.in. YouTube, TikTok, Disney czy HBO.
Słuchaj podcastu NowyMarketing