Nike to kolejna marka, po Gucci i Levi’sie, która postanowiła wejść do branży produktów z drugiej ręki. Sportowy brand zainicjował bowiem projekt pod hasłem „Refubrished”, w ramach którego nowe życie otrzymają używane buty.
W ramach inicjatywy, każde obuwie, które zostanie zwrócone w ciągu 60 dni od daty zakupu, zostanie ponownie wystawione na sprzedaż w wybranych salonach Nike. Te buty, które będą nosiły widoczne ślady użytkowania, zostaną odświeżone i naprawione.
Zobacz również
Informacja o stanie obuwia będzie widniała na pudełku. Ceny za poszczególne buty „z drugiej ręki” będą się różnić i będą ustalane w zależności od wszelkich uszkodzeń czy też wad.
Przedstawiciele marki zaznaczyli przy tym, że te buty, które nie będą w wystarczająco dobrym stanie, by zostać naprawione w ramach projektu „Refubrished”, na pewno nie trafią na przysłowiowy śmietnik – Nike bowiem współpracuje z licznymi organizacjami, które zbierają i rozdają osobom potrzebującym lekko znoszone obuwie. Natomiast te buty, które będą w naprawdę opłakany stanie, zostaną poddane recyklingowi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na tę chwilę projekt „Refubrished” został uruchomiony w 15 salonach marki Nike w Stanach Zjednoczonych.
PS
Z okazji swoich 5. urodzin polska marka Elementy zainicjowała proekologiczny projekt pod hasłem Relove. W jego ramach brand promuje odpowiedzialne podejście do zakupów i przywraca niechcianym ubraniom ich dawny blask.
PS2
Na początku ubiegłego roku polska marka Mandel ruszyła z ciekawym projektem pod hasłem Circular Concept, w ramach którego oferuje swoim klientom opcję wypożyczania torebek, naprawiania ich, a także zakup używanych produktów.
PS3
H&M rozpoczęło testy internetowego second-handu. Na tę chwilę usługa dostępna jest tylko w Szwecji, lecz być może już wkrótce zostanie poszerzona o inne kraje.