Do marek, które wkraczają do coraz prężniej rozwijającego się metaverse, dołączył także firma Nike. Marka stworzyła na platformie Roblox swój wirtualny świat o nazwie Nikeland, w którym pojawią się budynki, areny czy boiska przeznaczone do organizowania różnych rozgrywek. Gracze mogą tworzyć własne turnieje lub rywalizować między sobą w grach takich jak „podłoga to lawa”, „dwa ognie” czy „berek” w wersji na trampolinach.
Zobacz również
Jak ma wyglądać połączenie sportowych rozgrywek w rzeczywistości wirtualnej ze światem realnym? Użytkownicy mogą zintegrować rzeczywiste ruchy z grą dzięki technologii we własnym urządzeniom mobilnym. Przykładowo gracz przy użyciu smartfona – wykonując ruch w realnym życiu – wykona skok w wirtualnej grze.
– Wpraw swoje ciało w ruch. Potrząśnij urządzeniem mobilnym, aby aktywować superumiejętności, takie jak długie skoki i superszybki bieg. Ruch w prawdziwym życiu napędza to, co możesz robić w Nikeland – zachęca marka na swojej nowej platformie.
Zaczynając od udostępniania użytkownikom minigier, firma już ma nadzieję na wprowadzenie do Nikelandu globalnych wydarzeń sportowych. W planach marki na rozwijanie metaverse pojawiły się mistrzostwa świata w piłce nożnej czy rozgrywki koszykówki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jako marka sportowej odzieży i obuwia, Nike udostępnia w Nikelandzie specjalny showroom, w którym użytkownicy mogą wybierać spośród najnowszych produktów marki. Aby przymierzanie ubrań było jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości, gra umożliwia tworzenie spersonalizowanych awatarów lub projektowanie własnych elementów garderoby. Za osiągnięcia w turniejach w Nikeland czy organizowanie własnych gier, uczestnicy otrzymują Niebieskie Wstążki i Złote Medale, dzięki którym można zdobyć kolejne produkty do personalizowania awatarów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obecnie Nikeland cieszy się bardzo dużą popularnością – platforma już zdobyła ponad 200 mln aktywnych użytkowników w miesiąc. Nike ma nadzieję, że wejście do świata metaverse przyczyni się do poszerzenia świadomości marki. Co więcej, Analityk Sam Poser w rozmowie z CNBC podkreślił, że nowa platforma może stanowić cenne źródło informacji dla Nike, która, analizując popularność produktów wprowadzonych najpierw w Nikelandzie, będzie mogła przełożyć te wyniki na sprzedaż w rzeczywistości.
– Jeśli marka zobaczy, co grupa dzieciaków nosi w Nikelandzie, wyjdzie z tymi produktami w fizycznym świecie – stwierdził Sam Poser, analityk z Williams Trading.
fot. roblox.com/nikeland
PS
Niedawno Hyundai nawiązało współpracę z Robloxem i stworzyło „Hyundai Mobility Adventure”, czyli wirtualną przestrzeń, która może zawierać elementy świata rzeczywistego i zrzeszać jednocześnie inne osoby.
PS 2
Do świata metaverse dołączyła także Nintic, stojąca za kultową grą Pokemon Go. W swojej kampanii firma podkreśla jednak, że technologia nie może zastąpić ludziom rzeczywistego świata.
PS 3
Na temat zderzenia technologii i świata realnego głos zabrała też organizacja Inspired by Iceland. Kampania, parodiując Marka Zuckerberga, podkreśla, że świat, który można obserwować i rzeczy, które można dotknąć, już istnieje.
PS 4
Aby przybliżyć użytkownikom działanie świata metaverse, Meta stworzyła swoją pierwszą kampanię.