Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

#NMInsights: Dużo się mówi, mało się robi. O zdrowiu psychicznym w sieci [RAPORT]

#NMInsights: Dużo się mówi, mało się robi. O zdrowiu psychicznym w sieci [RAPORT]
Na zlecenie Fundacji eFkropka powstał raport dotyczący zdrowia psychicznego w sieci. W publikacji znajdują się dane m.in. na temat social mediów najczęściej wykorzystywanych do mówienia o ADHD czy fobiach, a także skojarzeń ze spektrum autyzmu.
O autorze
1 min czytania 2024-06-07

W 2023 roku wygenerowano w sieci łącznie 7 348 665 publikacji i wzmianek na temat zdrowia psychicznego, zaburzeń i osób potrzebujących pomocy. Fundacji eFkropka we współpracy z firmą Sentione i Fabryką Komunikacji Społecznej sporządziły raport dotyczący tego tematu.

Poruszono w nim kwestie m.in. związane z zaburzeniami osobowości i tym, jakiego rodzaju treści na ten temat pojawiają się online. Z raportu wynika, że ponad 88% z nich miało w ubiegłym roku wydźwięk neutralny, a tylko nieco ponad 4,5% – pozytywny.

Panie piszą o zaburzeniach odżywiania

W sieci nie brakuje treści na temat zaburzeń odżywiania. Co ciekawe, znaczna większość z nich (71%) jest tworzona przez kobiety.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Internauci publikujący treści na temat zaburzeń odżywiania najczęściej wykorzystują zwroty „dieta”, „anoreksja”, „jedzenie”, czy „choroby”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Hasztag zaburzenia lękowe

Autorzy raportu sprawdzili, jakie hasztagi są najczęściej wykorzystywane do opisywania zaburzeń lękowych. Okazało się, że należą do nich: #depresja, #nerwica i #psychologia. Tuż za czołową trójką znalazł się hasztag #zdrowiepsychiczne.

O wypaleniu zawodowym częściej piszą mężczyźni

Co ciekawe, z raportu wynika, że syndrom wypalenia zawodowego znacznie częściej dotyka mężczyzn (61,42%) niż kobiety (38,58%). A przynajmniej to panowie częściej publikują w sieci treści na ten temat.

Choć w internecie można znaleźć wiele treści o zaburzeniach odżywiania, a zdecydowanie najwięcej z nich ukazuje się na portalach online (53,02%) i Facebooku (29,79%), to jednak temat ten wciąż pozostaje niedostatecznie zgłębiony.

Tematów do analizy nie brakuje

Wspomniany raport pozwala przeanalizować również informacje związane z treściami online dotyczącymi m.in. depresji, myśli samobójczych, fobii społecznych, schizofrenii czy schorzenia, jakim jest ADHD. Dostępne są także dane odnoszące się do stygmatyzacji wspomnianych stanów i zjawisk. Pełną treść publikacji można pobrać na stronie internetowej.

Strona internetowa i kongres

Poza raportem powstała również dedykowana projektowi witryna ef.org.pl/zadbajomental/, na której zamieszczono licznik odliczający stale przyrastający stan generowanych online treści o tematyce zdrowia psychicznego. Stworzono także hasztag #zadbajomental, który pozwala na oznaczanie ważnych publikacji w tym obszarze.

W dniach 10-11 czerwca br. w Warszawie odbędzie się IV Kongres Zdrowia Psychicznego, na który zapisać można się online.

Zdjęcia: raport Fundacji eFkropka, Sentione i Fabryki Komunikacji Społecznej

PS Havas Prosumer publikuje raport nt. zdrowia psychicznego oczami Polaków

Zespół badaczy agencji Havas opracował wyniki kolejnego raportu z serii Havas Prosumer dotyczącego zdrowia psychicznego Polaków.