Coroczny raport Gemius „E-commerce w Polsce” skupia się na najważniejszych wskaźnikach pozwalających zobrazować aktualny stan e-handlu w naszym kraju. Z tegorocznej edycji publikacji wynika m.in., że już 36% ankietowanych korzysta podczas zakupów online z portali zagranicznych. To o 6 p.p. więcej niż w 2023 roku). Rośnie też popularność towarów używanych. Na produkty „z drugiej ręki” chociaż raz zdecydowało się już 61% respondentów.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Wśród najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej odwiedzanych platform e-commerce znalazły się AliExpress (znany 87% pytanych, tak samo jak Amazon) i Temu (80%), czyli marketplace’y rodem z Azji. Co więcej, to właśnie na zakupy na platformie Temu polscy internauci wydali średnio aż 536 złotych w ciągu roku. W ten sposób azjatycki marketplace tylko nieznacznie, bo o 30 zł, ustępuje pod tym względem Amazonowi.
Re-commerce to ważny trend w polskim e-handlu w mijającym roku. Okazuje się, że najczęściej praktyka kupowania „z drugiej ręki” dotyczy odzieży (79%), książek, płyt i filmów (71%). Internauci, którzy kupują produkty używane, najchętniej robią to na Allegro i tam też wydają największe kwoty. Z raportu „E-commerce w Polsce 2024” wynika, że średnio to 1112 zł na przestrzeni ostatniego roku. Jeśli chodzi o popularność, to zdecydowanie najwięcej badanych (56%) do robienia re-commerce’owych zakupów korzysta z Vinted.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wśród metod płatności online najwięcej internautów korzysta z BLIK-a (68%), tuż za nim uplasował się szybki przelew przez serwis płatności (64%), a na trzecim miejscu znalazła się karta kredytowa (43%). Z BLIK-a najchętniej korzystają osoby młode, w wieku od 15 do 24 lat (86%) i od 25 do 34 lat (82%).
Tegoroczny raport „E-commerce w Polsce 2024” powstał dzięki współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska. W publikacji znajdują się również dane pochodzące z badania Mediapanel i wiedza ekspertów Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska.
Cały raport pobierzesz TUTAJ >>
Zdjęcia: raport „E-commerce w Polsce 2024”
PS Polskie e-sklepy – popularność rośnie wraz z liczbą dłużników [RAPORT]
Każdy użytkownik internetu choć raz zrobił zakupy w sieci, a aż 37 proc. zaopatruje się w ten sposób 5 razy w miesiącu i więcej – wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej opracowanego przez Mobile Institute.
PS2 Rynek e-commerce w liczbach [ANALIZA]
Pandemia to złoty okres dla branży e-commerce. Jakkolwiek by to nie zabrzmiało, okazała się ona złotym okresem dla całej branży. Kolejne obostrzenia, kolejki do najpopularniejszych dyskontów czy wyznaczone godziny zakupów, a nawet brak niektórych produktów na sklepowych półkach spowodowały wzrost grupy osób deklarujących robienie zakupów w sklepach internetowych.