>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.
Personal branding przestaje być dodatkiem, a staje się jednym z kluczowych aktywów firm. Jak wynika z badania Impact Relations, zrealizowanego przez UCE Research na przedstawicielach najwyższej kadry zarządzającej, 61% liderów dostrzega realny wpływ marki osobistej na rozwój biznesu. Ponad 80% uważa ją za ważny element strategii, a co trzeci menedżer żałuje, że nie zaczął działać wcześniej.
Zobacz również

Najczęściej wskazywane korzyści to wzrost zaufania do całej organizacji (51%), wyższa sprzedaż (28%) oraz łatwiejsze pozyskiwanie partnerów i talentów (po 26%).
– Świadomość znaczenia marki osobistej rośnie, ale konsekwentne działania wciąż są rzadkością. Dziś przewagę konkurencyjną zyskują ci, którzy potrafią zintegrować komunikację lidera ze strategią całej organizacji – podkreśla Marta Tyszer, Founder & CEO Impact Relations.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Personal branding z AI
Badanie pokazuje także, że personal branding coraz częściej wspierają nowoczesne narzędzia. 64% menedżerów korzysta z AI w komunikacji, a blisko dwie trzecie akceptuje ghostwriting. W innowacyjnych branżach, jak e-commerce czy energetyka, to już standard.
– AI i ghostwriting ułatwiają proces i poszerzają możliwości komunikacyjne, lecz fundament pozostaje niezmienny: autentyczność i spójność przekazu lidera z wartościami i strategią firmy – zauważa Tyszer.
Z badania „Personal branding liderów biznesu” wynika także, że sukces w budowaniu marki osobistej liderzy mierzą nie zasięgami w social mediach, lecz obecnością w prestiżowych mediach, zaproszeniami na konferencje czy publikacjami eksperckimi. Różnice widać też między MŚP a dużymi organizacjami – mniejsze firmy częściej improwizują, podczas gdy korporacje budują systemowe rozwiązania wspierające komunikację lidera.
Jak się okazuje, do działań biznesowych najwięcej z liderów wybiera LinkedIn (25%) oraz konferencje branżowe (29%), jednak to nie te rozwiązania rzeczywiście zwiększają wiarygodność. Najwięcej wskazań zyskały bowiem w tym przypadku formaty eksperckie: media branżowe, podcasty, YouTube oraz konferencje (łącznie 40% wskazań). Wniosek? Zasięg zdobywa się w socialach, ale reputację buduje się w
kanałach pogłębionej treści.
Mała improwizacja, wielkie systemy
Autorzy badania „Personal branding liderów biznesu” skupili się na jeszcze jednym zagadnieniu. Okazuje się, że rośnie luka między małymi a dużymi organizacjami. I tak: w firmach do 10 osób 63% liderów tworzy treści samodzielnie, a z agencji korzysta tylko 3%. W MŚP do 50 osób – wyniki te wynoszą odpowiednio 50% i 6%. W firmach zatrudniających ponad 100 osób już 22% menedżerów ma wsparcie działu PR i marketingu, a korzystanie z agencji i modelu hybrydowego staje się częstsze.
Pełen raport z badania Impact Relations przeczytasz poniżej.
O badaniu
Badanie „Personal branding liderów biznesu” zostało przeprowadzone w dniach 22-25 sierpnia 2025 r. metodą CAWI przez UCE Research na zlecenie Impact Relations. Próba n=505 objęła przedstawicieli najwyższej kadry zarządzającej w Polsce: prezesów, właścicieli firm, founderów, członków zarządów i dyrektorów.