W ramach kampanii „No Need To Fly” niemiecka linia kolejowa Deutsche Bahn stworzyła spot, w którym zestawione zostały przepiękne miejsca w odległych lokalizacjach na całym świecie z innymi, identycznie wyglądającymi, lecz położonymi na terenie Niemiec – za dobór zdjęć odpowiedzialny był specjalny algorytm.
Kampania miała za zadanie udowodnić, że wcale nie trzeba lecieć na drugi koniec świata, żeby odkrywać ciekawe miejsca, bo te są na wyciągnięcie ręki, a na dodatek podróż do nich jest o wiele tańsza i mniej szkodliwa dla naszego środowiska.
Zobacz również
Za realizację odpowiadała agencja Ogilvy.
PS
W ramach akcji „I Protect Nature” WWF wprowadziło na Instagrama nową geolokalizację i tym samym zachęca użytkowników platformy, aby nie ujawniali prawdziwej lokalizacji danego miejsca w trosce o zachowanie jego naturalności.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przeglądając Instagrama marzą nam się luksusowe apartamenty, egzotyczne podróże, kolorowe drinki z widokami. Czasem pojawia się zazdrość, że influencerzy mogą, a my nie. Dzięki kampanii, opatrzonej hashtagiem #TooLaterGram, WWF i agencja TBWA w Paryżu zamieniły zazdrość na lekcję świadomości ekologicznej.
PS3
Słynne holenderskie linie lotnicze KLM ruszyły z kampanią „Fly Responsibly”, w ramach której zachęcają swoich klientów do rzadszego latania samolotami. Wszystko to w trosce o naszą planetę.