69 proc. Polaków w badaniu IBRiS*, zadeklarowało, że planuje zwracać większą niż w poprzednich latach uwagę na zużycie prądu. Jednocześnie jedynie co trzeci badany, który planuje podróż na kilka dni, wyłącza z gniazdka nieużywane w tym czasie urządzenia. Świadomość zużycia energii elektrycznej przez sprzęty domowe, zarówno te pracujące, jak i pozostające w trybie uśpienia (tzw. tryb standby) jest w Polsce wciąż niewielka. Dlatego edukacja w tym zakresie pozostaje ważnym elementem działań firm, które promują racjonalne i efektywne wykorzystywanie energii elektrycznej.
Ile prądu zużywamy w naszych domach
E.ON Polska stworzyła narzędzie online, które ma zarówno edukować, jak i być faktycznym wsparciem dla osób, które chcą kontrolować zużycie prądu w domach. Pozwala ono przyjrzeć się codziennym nawykom, które związane są z wykorzystywaniem energii elektrycznej. Razem z Kalkulatorem Online – Szkoda Prądu, zużycia energii firma przygotowała bazę wiedzy. Znajdują się w niej propozycje prostych działań, które pozwalają zmniejszyć zużycie prądu.
Zobacz również
Część poradnikowa narzędzia została opracowana po dokładnej analizie zapytań i potrzeb klientów. Według danych zebranych przez E.ON nawet tak z pozoru niewielkie działania, jak zmniejszanie temperatury prania, wyłączanie trybu standby w telewizorze, czy wyjęcie ładowarki z gniazdka, gdy się jej nie używa, mogą przynieść wymierne korzyści. Nie wszystko jest jednak tak oczywiste. Z porad można dowiedzieć się, że nawet dno naczynia w którym gotujemy ma znaczenie – gdy jest nieregularne, to zużywamy nawet o 50% więcej prądu. Podobnych przykładów jest naprawdę wiele, a E.ON zebrała je w jednym narzędziu. Jeżeli uda się zastosować większość takich zmian, to zgodnie z wyliczeniami kalkulatora online można zmniejszyć swoje zużycie nawet o tyle energii, ile zużywamy w ciągu jednego miesiąca.
Kontrola zużycia energii dla każdego
Narzędzie zaprojektowano tak, by było intuicyjne i proste w obsłudze. Prezentowana wizualizacja pozwala każdej osobie odwzorować własne mieszkanie (łazienkę, salon, kuchnię itp.). Dzięki temu otrzymuje ona porady dla konkretnych urządzeń we własnym domu. Na koniec pracy z Kalkulatorem Online – Szkoda Prądu, pojawia się procentowe podsumowanie zaoszczędzonej energii zarówno w ogólnym bilansie, jak i dla każdego ze sprzętów RTV i AGD.
Sprawdziliśmy czego potrzebują nasi klienci i przygotowaliśmy rozwiązania, które mają sprostać ich potrzebom. W drugiej odsłonie kampanii „Jesteśmy dla Ciebie” #szkodaprądu, chcieliśmy realnie pomóc naszym klientom lepiej kontrolować energię w ich domach. Udostępniliśmy proste, ale rozbudowane narzędzie, które pozwoli każdemu przekonać się, o ile są w stanie zmniejszyć swoje zużycie prądu. Wspólnie z ekspertami opracowaliśmy też bank porad i dane na temat ponad 300 urządzeń. Wszystko zebraliśmy w jednym miejscu na naszej stronie internetowej – komentuje Małgorzata Nieciecka-Sosińska, kierowniczka komunikacji marketingowej w E.ON Polska.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
„Jesteśmy dla Ciebie”
Kampania informacyjna prowadzona przez E.ON Polska ma przede wszystkim edukować i budować świadomość skali przypadkowo zużywanego prądu. Ma również kształtować postawy i nawyki społeczne w duchu racjonalnego gospodarowania energią w domach. Z ogólnodostępnego narzędzia można skorzystać na stronie eon.pl/szkodapradu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Razem z E.ON Polska stworzyliśmy wygodne narzędzie oraz szereg podpowiedzi do kontroli zużycia prądu. Zbudowany wspólnie kalkulator online ma wymiar ekologiczny, a nic nas nie ekscytuje bardziej niż projekty z misją. Kampania “Jesteśmy dla Ciebie”, to nie tylko koncepcja kreatywna i zaangażowanie zespołu technologii do stworzenia narzędzia, to także strategia social media i OOH. Wszystko to by nikomu nie umknęła myśl przewodnia kampanii #szkodaprądu – komentuje koordynujący projekt Łukasz Deoniziak, business & experience marketing director w 180heartbeats + JUNG V MATT.
Kampania „Jesteśmy dla Ciebie” podkreśla również, że E.ON Polska stawia w centrum klienta i jego potrzeby. Obecna jej odsłona realizowana jest w prasie, mediach społecznościowych, na nośnikach OOH oraz we współpracy z liderami opinii. Za koncept kreatywny oraz realizację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG V MATT. Przy działaniach PR E.ON Polska wspierają agencje 180heartbeats + JUNG V MATT oraz MSL.