Nową m-stronę główną WP.PL cechują: prosta, poręczna nawigacja (przewijanie typu „swipe”), wygodny układ jedno- i dwukolumnowy (w zależności od wielkości ekranu urządzenia) a także dostosowanie kontentu do nawyków użytkowników mobilnych.
– Pozycja lidera mobile zobowiązuje. Tworząc nową stronę główną chcieliśmy oddać internautom produkt, który nie tylko spełni oczekiwania milionów naszych użytkowników, ale też wyjdzie naprzeciw ich nawykom i potrzebom – mówi Paweł Janecki, Kierownik
Zobacz również
Zespołu Portal dla Komórek Wirtualnej Polski i dodaje – Dlatego sprawdziliśmy, jak nasi minternauci korzystają z sztandarowego serwisu WP.PL i na tej podstawie wprowadziliśmy udogodnienia, które, mam nadzieję, przyczynią się do jeszcze większego zadowolenia z naszej witryny.
Dla wszystkich mobilnych – przejrzyście i wygodnie
Nowa m-strona główna Wirtualnej Polski dedykowana jest wszystkim typom urządzeń mobilnych dostępnych na polskim rynku – feature phone’om, smartfonom i tabletom. Dzięki zastosowaniu HTML5 i CSS3, witryna jest w pełni skalowalna i wyświetla się zgodnie z możliwościami, jakie oferują te urządzenia. W przypadku tabletów i smartfonów z ekranami o dużej rozdzielczości, serwis dostępny jest w widoku dwukolumnowym, na telefonach z mniejszymi wyświetlaczami – w wersji jednokolumnowej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Co istotne, m.wp.pl również pod względem kontentu nie jest jedynie mobilną wersją desktopowej strony głównej WP.PL. Wykorzystując fakt, że m.wp.pl notuje stosunkowo wyższą oglądalność w godzinach nocnych i wczesnorannych (do ok. 7 rano), wprowadzono opcję prezentacji newsów z Wiadomości i Finansów w wersji mobilnej strony głównej w innych godzinach, niż w wersji „tradycyjnej”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejną zmianą na przebudowanej stronie WP.PL jest wprowadzenie nowego rodzaju nawigacji. Wykorzystano wygodne i lubiane przez mobilnych użytkowników przewijanie w bok typu „swipe”.
– Postawiliśmy na prostotę nawigacji i łatwość w odnajdywaniu poszczególnych treści w całej nowej witrynie. Wiedząc, że ukrywanie informacji pod zakładkami, wymuszającymi na użytkowniku dodatkowe czynności (np. dodatkowe „tapnięcia”), nie sprawdza się, maksymalnie wyeksponowaliśmy najważniejsze newsy. Wprowadziliśmy też nowy sposób dotarcia do wiadomości dodatkowych, za pomocą przewijania typu „swipe” – dodaje Dawid Gajek, Specjalista ds. Serwisów Mobilnych WP.PL.
Zmienił się również sposób wyświetlania zdjęć, które prezentowane są w wyższej jakości, jednak dzięki zastosowaniu optymalizacji transferu danych, zmiana ta nie wpływa na proces ładowania strony.