W miniony piątek kluby Jagiellonia Białystok i Piast Gliwice zmierzyły się w meczu 16. kolejki PKO BP Ekstraklasy. Uwadze kibiców z pewnością nie umknęły specjalnie zaprojektowane fioletowe koszulki z przesłaniem, w których piłkarze obu drużyn wybiegli na rozgrzewkę oraz brali udział w wywiadzie pomeczowym. W takie same t-shirty ubrana była również część kibiców na trybunach.
Uspokajamy, barwy klubowe obu drużyn są bezpieczne! Fioletowym ubraniem piłkarze wspomogli projekt edukacyjny „Bez Ocen” stworzony przez Kuchnię Vikinga. Inicjatywa ma na celu wsparcie młodzieży w budowaniu zdrowych relacji z jedzeniem oraz samoakceptacji. Projekt jest aktywnie wdrażany w szkołach ponadpodstawowych na terenie całej Polski od września 2023 do 31 stycznia 2024 roku. Zespół dietetyczek z Kuchni Vikinga odwiedzi w tym czasie 226 szkół, edukując i uwrażliwiając młodzież na tematy związane z zaburzeniami odżywania.
Zobacz również
– Hasło „Bez Ocen” przypomina nam, że wartościowe jest unikanie negatywnego oceniania zarówno innych osób, jak i siebie. W naszych zajęciach stawiamy na atmosferę otwartości i akceptacji, zachęcając młodzież do szczerych dyskusji. Widzimy, że nasze działania są bardzo potrzebne, dlatego mogę zdradzić, że już planujemy drugą edycję projektu! – mówi Katarzyna Kisiel – koordynatorka projektu „Bez Ocen”.
Według wyników badań prowadzonych w ramach projektu „Bez Ocen”, aż 92,1% uczniów uważa, że tematyka związana z prawidłowym odżywianiem ma kluczowe znaczenie i powinna być omawiana na zajęciach wychowawczych w szkołach. Co więcej aż 44,9% badanych nastolatków przyznaje, że kwestie związane z zaburzeniami odżywiania dotyczą ich samych lub ich bliskich. Te wyniki budzą ogromne zaniepokojenie, dlatego Kuchnia Vikinga zaangażowała się w szerokie rozpowszechnienie informacji o swojej inicjatywie.
Czemu to właśnie piłkarze wspierają akcję „Bez Ocen”? Młodzi ludzie, w trakcie budowania swojej tożsamości, poszukują własnej drogi i sposobów wyrażenia siebie. W tej podróży sięgają często po wzorce, do których mogliby się odnieść i z którymi mogliby się utożsamić. Zaskakująco często wybierają sportowców jako inspiracje do naśladowania.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Sport to nie tylko działalność fizyczna, ale także arena, w której odzwierciedlają się wartości, determinacja i wytrwałość – cechy, które młodzi ludzie chcieliby w sobie rozwijać. Sportowcy postrzegani są często jako silni, odporni na wszelką krytykę, zdeterminowani. Prawda jest jednak inna. Wielu sportowców mierzy się z zaburzeniami odżywania, a także nie akceptuje siebie. Właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się do projektu „Bez Ocen” zaprosić graczy Jagielloni Białystok i Piasta Gliwice. Wierzymy, że wspólnie możemy zrobić coś dobrego dla młodzieży – przekonuje Katarzyna Kisiel – koordynatorka projektu „Bez Ocen”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ambasadorką projektu „Bez Ocen” jest Martyna Kaczmarek – działaczka społeczna, uczestniczka jednej z edycji programu Top Model, a także autorka książki i licznych publikacji na temat ciałoakceptacji. Merytoryczną opiekę nad akcją sprawuje Ogólnopolskie Centrum Zaburzeń Odżywiania, które jednocześnie objęło projekt swoim patronatem.
Chcesz dowiedzieć się więcej o projekcie „Bez Ocen”?
Śledź stronę: https://kuchniavikinga.pl/projekt-bez-ocen/.
Zapoznaj się z filmikiem informującym o akcji:
https://www.facebook.com/Kuchniavikinga/videos/727604082590915