Jak maksymalnie go wykorzystać? Sprawdźmy.
Jeszcze w 2018 r. wypuściliśmy wersję beta naszego nowego pokoju webinarowego. Był to tym samym nowy rozdział w historii platformy ClickMeeting. Chcieliśmy pomóc użytkownikom szybciej i łatwiej osiągać cele biznesowe przy wykorzystaniu nowej jakości i najlepszej technologii webinarowej.
Zobacz również
Od tamtego momentu zebraliśmy i wzięliśmy pod uwagę mnóstwo niezwykle istotnych opinii od naszych klientów oraz pracowaliśmy nad udoskonaleniem pokoju do wideokonferencji. Cel: dostarczyć kompleksowe rozwiązanie do webinarów.
Co mają z tego użytkownicy?
Technologia WebRTC – nowa jakość obrazu i dźwięku
Mimo że odpowiednia i konkretna treść webinaru to podstawa każdego udanego wydarzenia online, Twoje webinary nie powiodą się, jeśli forma będzie pozostawiała wiele do życzenia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Mamy tu oczywiście na myśli jakość dźwięku i obrazu. Braliśmy udział w tysiącach webinarów na wielu platformach i widzieliśmy zarówno rewelacyjne, jak i fatalne wydarzenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nawet jeśli prezentacja była ciekawa, a prezentujący miał wiedzę, ciężko było wszystko śledzić i zaangażować się przy słabym dźwięku i obrazie.
Dlatego właśnie wdrożenie najwyższej jakości audio i wideo do nowego pokoju webinarowego stało się naszym priorytetem. Rozwiązanie było proste i zdecydowaliśmy się użyć technologii WebRTC.
Tam, gdzie design spotyka się z nowymi funkcjami
Jedno spojrzenie w przeszłość wystarczy, aby zobaczyć, jak Internet zmienił się w ciągu ostatnich 20 lat. Strony internetowe, aplikacje webowe i mobilne nareszcie zapewniają użytkownikom intuicyjne i przyjazne doświadczenie.
Nasi klienci (również ci, którzy doskonale znają webinary) szukają przede wszystkim rozwiązań prostych w użyciu, więc rozwinęliśmy narzędzie tak, aby było w zgodzie z najnowszymi trendami UX. Koniec końców zależy nam na tym, aby użytkownicy otrzymali przejrzystą platformę ze świeżym i nowoczesnym designem oraz responsywnym widokiem.
W ramach naszych funkcji chcieliśmy wyposażyć nowy pokój webinarowy w przydatne narzędzia:
- Tryb zadawania pytań – ta funkcja sprawi, że zapanujesz nad chatem i sesją Q&A podczas wydarzenia. Dzięki Trybowi zadawania pytań dyskusja nie wymknie Ci się spod kontroli.
- Szablony nagrań – jeśli do tej pory nie nagrywałeś swoich webinarów na żywo, jest to najlepszy czas, by zacząć! Możesz wysyłać nagrania swoim potencjalnym klientom, aby obejrzeli je w trybie „na żądanie”.
- Transmisja na Facebooku lub YouTubie – zwiększanie zasięgu gra ogromną rolę, a media społecznościowe są do tego stworzone. Z tym narzędziem możesz transmitować swój webinar na Facebooku lub YouTube, a jednocześnie skalować swój biznes.
Czas dowiedzieć się, dlaczego w ogóle potrzebujesz pokoju do wideokonferencji. Gotowy?
Siła dzielenia się wiedzą
Chociaż podtytuł może sugerować, że webinary służą tylko edukacji, tylko po części jest to prawda. Spójrzmy na to z szerszej perspektywy:
Komunikacja ma kluczowe znaczenie – zarówno jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, jak i pracujesz w małej lub średniej firmie, lub operujesz w ramach dużej sieci w wielkich organizacjach.
Podobnie jest z dzieleniem się informacjami i rozwiązywaniem problemów przy pomocy know-how i doświadczenia. Daleko bez nich nie zajdziesz i musisz liczyć się z potrzebą regularnego poszerzania swojej wiedzy.
Przyjrzyjmy się temu bliżej:
Spotkania online i praca w zespole
Setki aplikacji mobilnych i webowych, zaprojektowanych pod zarządzanie projektami i pracę w zespole, nie wzięły się znikąd.
Każda firma zmagała się (a wiele nadal się zmaga) z opóźnieniami, nieporozumieniami i podobnymi przeszkodami. Większość błędów wynika z nieodpowiedniej komunikacji.
Jak je wyeliminować?
Przy pomocy wideokonferencji! W momencie, gdy dołączysz do swojej codziennej pracy spotkania online, informowanie wszystkich o aktualnych projektach nie będzie już żadnym wyzwaniem.
Dlaczego webinary są najlepszym wyborem w sprawnym zarządzaniu projektami i biznesowymi spotkaniami online? Dzięki ich funkcjom, jak współdzielenie ekranu, tablica i narzędzia do rysowania, przesyłanie plików oraz – co warto podkreślić – ochrona danych zabezpieczona tokenami.
Czy współpraca w zespole ma cokolwiek wspólnego z dzieleniem się wiedzą? Oczywiście! Twoje spotkania online nic nie zdziałają, jeśli zabraknie w nich dzielenia się informacjami, know-how i doświadczeniem.
Przejdźmy dalej:
Kursy online i szkolenia
To esencja dzielenia się wiedzą. Nauczanie i szkolenia online zmieniły oblicze edukacji.
Jak zaznaczyliśmy w jednym z naszych postów na blogu, światowy rynek e-learningu ma wzrosnąć ze 176 mld dolarów w 2017 r. aż do 325 mld dolarów do 2025!
Nauczyciele online, jak Arturo Tedeschi, odkryli, że webinary to idealne narzędzie do prowadzenia kursów online. Ten światowej klasy computational designer wykorzystuje pokój webinarowy, aby dzielić się i sprzedawać wiedzę studentom z całego świata.
Co ze szkoleniami?
Większe firmy, takie jak Nest Bank, odkryły, że siła webinarów tkwi w obniżeniu kosztów oraz czasu, który musieliby poświęcić na tradycyjne szkolenia. Wykorzystują pokój webinarowy do zebrania setek swoich pracowników i franczyzobiorców w jednym miejscu, aby mieć pewność, że wszyscy są na bieżąco ze zmianami w produkcie.
Skalowalność i pełny zakres funkcji – to one są tutaj najważniejsze. Nauczyciele i trenerzy mogą skuteczniej i lepiej dzielić się wiedzą dzięki takim narzędziom jak współdzielenie ekranu, prezentacja, tablica, wideo, ankiety, chat i Q&A.
I w końcu:
Webinary z demo produktowym – generowanie leadów i machina sprzedażowa
„Dobrze wyedukowany klient to lepszy klient w przyszłości” – mówi Mikołaj Winkiel z Brand24 w naszym wideo case study.
Naszym zdaniem to motto powinno pojawiać się na wstępie każdej strategii marketingowej.
Komunikacja biznesowa to coś więcej niż viralowy storytelling. Chodzi o rozwiązywanie prawdziwych problemów z pomocą odpowiedniej i wartościowej wiedzy.
Dlaczego content marketing, a w szczególności treści wideo, urosły do tak ogromnych rozmiarów? Głównie dlatego, że do ich super mocy należą rozwiązywanie problemów i pokazywanie tych właśnie rozwiązań.
Webinary z demo produktowym idealnie tu pasują. Jeśli pokażesz swoim potencjalnym klientom, jak działa twój produkt i nauczysz ich, jak z niego korzystać, aby zniknęły ich problemy, to jest bardzo prawdopodobne, że zostaną z Tobą na dłużej.
Jak dowiedliśmy w naszym najnowszym raporcie State of Webinars, webinary działają na każdym etapie lejka sprzedażowego:
Dlaczego tak się dzieje? Webinary dają Ci unikalną możliwość wyjaśnienia Twoim przyszłym klientom, dlaczego wybrać i jak korzystać z Twojego rozwiązania. Bardzo często szczegóły wpływają na ostateczną decyzję. Pokój do wideokonferencji, który jest wypełniony funkcjami i prosty w obsłudze, daje Ci szansę skupienia się właśnie na szczegółach.
Jest jeszcze jedna funkcja, poza wymienionymi już ankietami czy współdzieleniem ekranu, bez której specjaliści od marketingu i sprzedaży nie mogą żyć – personalizowany przycisk Call-To-Action zachęcający potencjalnych klientów do wykonania pożądanej akcji.
Czy jesteś gotowy na nowy pokój webinarowy?
Chcieliśmy pokazać Ci główny element Twojego przyszłego biznesu webinarowego, zanim jeszcze stworzysz konto. Zobacz, jak działa narzędzie, a następnie rozpocznij swój darmowy okres próbny.
Z tego powodu stworzyliśmy tę stronę – aby dostarczyć Ci interaktywne demo i pokazać, jak będzie funkcjonować Twój nowy pokój webinarowy w różnych sytuacjach.
Rozgość się, nawiguj i odkrywaj. Nie bój się testować platformy na żywo i włączyć swojej kamery – dzięki temu na własnej skórze sprawdzisz, jak intrygujące są webinary! A przede wszystkim – dlaczego tak dobrze jest dzielić się wiedzą.