Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Nowy rozdział marki Decathlon. Firma odświeża logo, tożsamość i portfolio

Nowy rozdział marki Decathlon. Firma odświeża logo, tożsamość i portfolio
Decathlon ujawnia swój nowy cel, „Move People Through the Wonders of Sport" oraz strategię stojącą za ambicją, aby zapewnić każdemu innowacyjny i zrównoważony sport. W ramach tej ewolucji Decathlon prezentuje nową odsłonę, która obejmuje dynamiczną i przyszłościową tożsamość oraz nowe logo.
O autorze
2 min czytania 2024-03-12

Na początku istnienia, w 1976 roku, Decathlon napisał swoją długoterminową ambicję przyspieszenia swojej misji dla dobra społeczeństw i planety. Kierując się tą ambicją, narodził się nowy cel: „Move People Through the Wonders of Sport”. W tym celu Decathlon przyjmuje ambitną globalną strategię, która obejmuje poprawę doświadczeń klientów, silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy.

– Teraz bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje sportu. Ma on jednoczącą moc i może poprawić zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu. To niesamowite widzieć, jak nasza zróżnicowana społeczność spotyka się, aby świętować to, co czyni nas wyjątkowymi: umożliwienie każdemu uprawiania sportu na własnych warunkach. Jestem przekonana, że nasza ambitna strategia, ewoluująca nasz sposób prowadzenia działalności, zapewni Decathlon wiodącą pozycję w branży jako wyjątkowa i godna zaufania marka sportowa – tłumaczy Barbara Martin Coppola, global chief executive officer w Decathlon

Nowa tożsamość marki i portfolio

Nowa tożsamość Decathlon odzwierciedla ambicje marki, jednocześnie celebrując jej przeszłość. Wraz z dynamicznym niebieskim kolorem, wita teraz nową ikonę marki – „orbitę” – wyrażającą ruch, ambicję osiągania nowych szczytów i obiegowość, będącą sercem zrównoważonego modelu biznesowego Decathlon.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Decathlon uwalnia pełny potencjał marki, aby przybliżyć sport każdemu poprzez nowe i uproszczone portfolio 9 marek, będących specjalistami w konkretnych kategoriach: Quechua (turystyka), Tribord (woda i wiatr), Rockrider (kolarstwo outdoorowe), Domyos (fitness), Kuikma (rakiety), Kipsta (sporty drużynowe), Caperlan (dzika przyroda), Btwin (mobilność) oraz Inesis (sporty precyzyjne), a także 4 marek eksperckich: Van Rysel, Simond, Kiprun i Solognac.

Model biznesowy oparty na zrównoważonym rozwoju

Całe dobro, jakie sport może wnieść w życie ludzi i społeczeństw, nie może odbywać się kosztem planety. Decathlon chce być siłą napędową i zobowiązał się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cele DECATHLON w zakresie dekarbonizacji to (zakresy 1, 2 i 3):
● 20% redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 r.
● 42% redukcji bezwzględnych emisji CO2 w 2030 r. i zerowy poziom emisji netto do 2050 r.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Decathlon pracuje ramię w ramię z dostawcami i partnerami, aby odblokować zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw. Dzięki temu wspólnemu podejściu firma współpracuje z dostawcami w celu dekarbonizacji procesów i utorowania drogi dla nowych modeli biznesowych opartych na obiegu zamkniętym i wydłużonym cyklu życia produktu.

Oznacza to również, że w całej gamie produktów Decathlon wydłuża żywotność produktów i umożliwia klientom ich ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling.

Nowe doświadczenie klienta ukształtowane przez cyfrowy zasób myślenia

Decathlon wykorzystuje potęgę technologii cyfrowej poprzez globalną modernizację witryny e- commerce, aby zapewnić klientom wygodne zakupy w dowolnym miejscu i czasie. Cyfrowy łańcuch dostaw Decathlon został ponownie przemyślany, aby umożliwić dokładne prognozowanie, planowanie asortymentu i parametry zapasów. Doprowadziło to już do znacznego obniżenia poziomu zapasów i wielu ulepszeń, w tym zmniejszenia kosztów transportu, śladu węglowego i czasu dostawy.

Decathlon przełamuje również nowe granice, aby zapewnić swoim klientom niezwykłe doświadczenie, w tym aplikację 3D Shopping App na Apple Vision Pro w USA. W nadchodzących miesiącach ponad 1700 sklepów na całym świecie zostanie odnowionych, oferując klientom intuicyjną nawigację, lepszą widoczność produktów, angażujące wyświetlacze fizyczne i cyfrowe oraz estetyczną atmosferę.

Patrząc w przyszłość jako jedność

Decathlon chce stać się jedną z najbardziej inkluzywnych organizacji na świecie. Buduje i wzmacnia społeczności, takie jak kobiety na stanowiskach kierowniczych i powiązane programy, nawiązując zewnętrzne partnerstwa z ekspertami DEI. W 2023 r. firma otrzymała kilka wyróżnień branżowych, w tym 10. miejsce w kategorii Forbes Retail & Wholesale dla „Najlepszego pracodawcy dla kobiet” na świecie.

Zdjęcia: materiały prasowe Decathlon