Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2015 roku
Myślę, że ubiegły rok możemy oceniać przez pryzmat naszych trzech dużych kampanii i towarzyszącej im aktywności online. Jesteśmy marką mocno „digitalową”, a każdej naszej kampanii telewizyjnej i prasowej towarzyszą intensywne działania w Internecie. Nie inaczej było na początku 2015r., kiedy ruszyliśmy z kampanią „Zostań Przedstawicielem Prudential”. Jej głównym celem było zaproszenie do współpracy osób poszukujących nowych wyzwań zawodowych. Pokazaliśmy, że o zawodzie przedstawiciela ubezpieczeniowego można mówić w ciekawy i motywujący sposób, jednocześnie otwarcie komunikując blaski i cienie pracy w sektorze ubezpieczeń. Co ciekawe, dawno nie było wizerunkowej kampanii ubezpieczyciela dotykającej employer branding, na co uwagę zwrócili eksperci od wizerunku pracodawców i media branżowe.
W maju uruchomiliśmy program edukacji finansowej dla najmłodszych. Cha-Ching, bo taką nosi nazwę, w całości oparto o stronę internetową, na której rodzice i nauczyciele mogą znaleźć gotowe filmy i materiały edukacyjne w postaci ćwiczeń, scenariuszy, gier, itd. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności pozostawiania danych osobowych. Najlepszą rekomendacją sposobu podejścia do komunikacji programu – w całości opartego o działania online – są branżowe nagrody Spotlight i Magellan.
Zobacz również
Rok zakończyliśmy natomiast kampanią „Młodzi Bogowie”, która w przystępny i humorystyczny sposób rozprawia się z mitami dotyczącymi emerytur. Bo czy naprawdę chcemy żyć na emeryturze za na przykład mniej niż połowę obecnych dochodów? To nieco przewrotne podejście do tematu ma skłonić nas, Polaków, do chwili refleksji o życiu na emeryturze i uświadomienie, że im wcześniej zaczniemy oszczędzać, tym mniejszym wysiłkiem finansowym uzbieramy kapitał na przyszłość.
Najważniejszy sukces według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku
Dla branży internetowej jest to z pewnością dwucyfrowa dynamika wzrostu wartości rynku reklamy online. Marki coraz chętniej przeznaczają budżety reklamowe i coraz więcej inwestują w działania internetowe.
Największa porażka według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku
Z uwagą śledzimy działania nie tylko naszych bezpośrednich konkurentów rynkowych ale także innych marek, niezwiązanych z branżą ubezpieczeniową oraz finansową. W 2015 roku, w działaniach internetowych zdarzyły się oczywiście pewne wpadki oraz gorsze rozwiązania jednak nie chcemy w tym miejscu wytykać nikomu potknięć. Preferujemy podejście bazujące na wyciąganiu wniosków oraz uczeniu się na błędach. Własnych i cudzych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie trendy były według Państwa najciekawsze w 2015 roku? Czego spodziewają się Państwo w 2016?
Rok 2015 to już kolejny rok, w którym można było zaobserwować na naszym rodzimym rynku zmieniające się podejście w komunikacji marek oraz reklamowanych produktów. Marki coraz częściej odchodzą od prezentowania jedynie cech sprzedażowych na rzecz angażowania odbiorców oraz promowania funkcjonalności i użyteczności oferowanych produktów, usług czy rozwiązań. Świetnym przykładem są tu działania takich marek jak: Leroy Merlin, IKEA, Lidl czy Allegro.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Idąc tym tropem, w 2016 roku z pewnością jeszcze większego znaczenia nabierze rola komunikacji z odbiorcami. W strategiach online kluczowymi działaniami będą content marketing (również content video), programmatic, moment marketing, real time marketing. Wszystko po to, aby nadążać za potrzebami odbiorców i/lub wychodzić im naprzeciw (również w czasie rzeczywistym), a także móc trafiać do użytkowników z już spersonalizowanym przekazem i ofertą.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce? Jakie są największe wyzwania przed nią stojące?
Rynek reklamy online nieustannie rośnie i wszystko wskazuje na to, że 2015 rok zakończył, osiągając rekordową wartość ponad 3 mld zł. Marki coraz chętniej przeznaczają budżety reklamowe i coraz więcej inwestują w działania internetowe. Zwiększa się również zapotrzebowanie na specjalistów z dziedziny marketingu online. Trzeba jednak pamiętać, że branża internetowa to także nieustające wyzwania. Mamy już technologie i umiejętność zbierania danych. Rok 2016 to przede wszystkim analiza i trafna interpretacja tychże danych w służbie osiągnięcia konkretnych celów marek i biznesów.
Najlepsza według Państwa kampania/akcja w 2015 roku
Na rodzimym rynku na wyróżnienie zasługuje kilka zeszłorocznych realizacji: Allegro z kampanią “A ty czego szukasz?”, Lidl i kuchnialidla.pl. Myślę, że i nasi Młodzi Bogowie to ciekawy koncept na rozmowę o trudnym i niewdzięcznym temacie życia na emeryturze i wieku senioralnego. Do tej pory nikt oprócz Prudential nie wpadł na taki pomysł. Jako wierna fanka, nie mogę w tym miejscu nie wspomnieć o całokształcie działań Leroy Merlin.
Czy planują Państwo w nadchodzącym roku jakieś zmiany w strukturze budżetu marketingowego? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Podobnie jak w roku ubiegłym nasz budżet internetowy znajdzie się w czołówce naszych wydatków marketingowych. Chcemy kontynuować wypracowaną w 2015 roku strategię precyzyjnego targetowania odbiorców i docierania do nich ze spersonalizowanym i dopasowanym komunikatem zamiast stawiać na szeroki zasięg działań. Nie oznacza to jednak, że nie skusimy się na wypróbowanie kilku nowości, które pojawiły się na rynku.