TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Oby było chore!”: Fundacja Dom w Łodzi, Teatr Polski w Poznaniu i Kompania Piwowarska wspólnie w kampanii z okazji Światowego Dnia FAS

„Oby było chore!”: Fundacja Dom w Łodzi, Teatr Polski w Poznaniu i Kompania Piwowarska wspólnie w kampanii z okazji Światowego Dnia FAS
„Oby było chore!” to toast, który słyszymy spocie zrealizowanym wspólnie przez Teatr Polski w Poznaniu, Fundację Dom w Łodzi i Kompanię Piwowarską. Wszystko z okazji Światowego Dnia FAS i po to, aby uświadamiać, czym grozi picie alkoholu w ciąży.
O autorze
1 min czytania 2024-09-09

FAS, czyli alkoholowy zespół płodowy (ang. Fetal Alcohol Syndrome), to schorzenie wynikające ze spożywania przez matkę alkoholu w okresie ciąży. Choroba upośledza organy wewnętrzne i prowadzi do rozległych problemów zdrowotnych już od pierwszych dni życia. Co roku 9 września obchodzony jest więc Światowy Dzień FAS, podczas którego jeszcze bardziej widoczny staje się odwrócony kieliszek – symbol ruchu #FASOFF.

W tym roku Fundacja Dom w Łodzi wraz z aktorami Teatru Polskiego w Poznaniu i agencja kreatywna Chromatique stworzyła spot, w którym głośno mówi o szkodliwości i powszechności FAS.

Scenariusz jest prosty: spotkanie rodzinne i wznoszone przy wspólnym stole toasty z okazji informacji o ciąży jednej z krewniaczek. Każdy z nich to jednak przeciwieństwo dobrze znanego „Na zdrowie!”. „Za problemy ze wzrokiem”, „za uszkodzone organy wewnętrzne”, „za problemy z koncentracją” – wymieniają kolejno bohaterowie klipu. W ten sposób jego autorzy pomagają jeszcze lepiej poznać możliwe skutki FAS.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Premierze spotu towarzyszło spotkanie przedstawicieli mediów i Regionalnego Centrum Polityki Społecznej, Fundacji Dom w Łodzi, Miss Polonia, a także Pełnomocniczki Prezydenta Miasta Łodzi, Rzeczniczki Osób Niepełnosprawnych na temat tego, jakim jest dla dziecka alkoholowy zespół płodowy.

Zdjęcie główne: YouTube

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Nie wierz w bajki. Nie pij w ciąży – ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej FASOFF

9 września przypada Światowy Dzień Świadomości FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy), który ma przypominać przyszłym matkom o skutkach picia alkoholu w ciąży. Fundacja „Dom w Łodzi” z Kompanią Piwowarską rozpoczynają trzecią edycję kampanii społecznej pod nazwą FASOFF, tym razem w formule mrocznych bajek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się