„Oby było chore!”: Fundacja Dom w Łodzi, Teatr Polski w Poznaniu i Kompania Piwowarska wspólnie w kampanii z okazji Światowego Dnia FAS

„Oby było chore!”: Fundacja Dom w Łodzi, Teatr Polski w Poznaniu i Kompania Piwowarska wspólnie w kampanii z okazji Światowego Dnia FAS
„Oby było chore!” to toast, który słyszymy spocie zrealizowanym wspólnie przez Teatr Polski w Poznaniu, Fundację Dom w Łodzi i Kompanię Piwowarską. Wszystko z okazji Światowego Dnia FAS i po to, aby uświadamiać, czym grozi picie alkoholu w ciąży.
O autorze
1 min czytania 2024-09-09

FAS, czyli alkoholowy zespół płodowy (ang. Fetal Alcohol Syndrome), to schorzenie wynikające ze spożywania przez matkę alkoholu w okresie ciąży. Choroba upośledza organy wewnętrzne i prowadzi do rozległych problemów zdrowotnych już od pierwszych dni życia. Co roku 9 września obchodzony jest więc Światowy Dzień FAS, podczas którego jeszcze bardziej widoczny staje się odwrócony kieliszek – symbol ruchu #FASOFF.

W tym roku Fundacja Dom w Łodzi wraz z aktorami Teatru Polskiego w Poznaniu i agencja kreatywna Chromatique stworzyła spot, w którym głośno mówi o szkodliwości i powszechności FAS.

Scenariusz jest prosty: spotkanie rodzinne i wznoszone przy wspólnym stole toasty z okazji informacji o ciąży jednej z krewniaczek. Każdy z nich to jednak przeciwieństwo dobrze znanego „Na zdrowie!”. „Za problemy ze wzrokiem”, „za uszkodzone organy wewnętrzne”, „za problemy z koncentracją” – wymieniają kolejno bohaterowie klipu. W ten sposób jego autorzy pomagają jeszcze lepiej poznać możliwe skutki FAS.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Premierze spotu towarzyszło spotkanie przedstawicieli mediów i Regionalnego Centrum Polityki Społecznej, Fundacji Dom w Łodzi, Miss Polonia, a także Pełnomocniczki Prezydenta Miasta Łodzi, Rzeczniczki Osób Niepełnosprawnych na temat tego, jakim jest dla dziecka alkoholowy zespół płodowy.

Zdjęcie główne: YouTube

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Nie wierz w bajki. Nie pij w ciąży – ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej FASOFF

9 września przypada Światowy Dzień Świadomości FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy), który ma przypominać przyszłym matkom o skutkach picia alkoholu w ciąży. Fundacja „Dom w Łodzi” z Kompanią Piwowarską rozpoczynają trzecią edycję kampanii społecznej pod nazwą FASOFF, tym razem w formule mrocznych bajek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się