W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Teraz przedstawiamy kulisy realizacji niestandardowych działań, zainicjowanych przez markę Tyskie, ze skonfliktowanymi Marcinem Najmanem i Krzysztofem Stanowskim.
Zobacz również
Bokser i dziennikarz, którzy pod koniec ubiegłego roku, byli uwikłani w internetowy spór, spotkali się na niedzielnym (31.01) finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Częstochowie. Najman bowiem przekazywał Stanowskiemu osobiście wylicytowaną przez niego niebieską kurtkę.
Marka Tyskie wykorzystała tę okazję do promocji przekazu platformy Przejdźmy na TY i przekonało Najmana i Stanowskiego, żeby pomimo różnic, usiedli przy piwie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O kulisach niestandardowych działań z Marcinem Najmanem i Krzysztofem Stanowskim opowiadają Paweł Drubkowski, brand manager marki Tyskie oraz Justyna Sztengreber, public relations director, Huta19.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Autorzy i pomysłodawcy
Autorem pomysłu jest Paweł Drubkowski, brand manager marki Tyskie. Pomysł rozwinięty został przez cały zespół i jesteśmy bardzo zadowoleni, że przyniósł tak pozytywny efekt.
Pomysł i koncepcja
Obserwowaliśmy ten konflikt w social media już od kilku miesięcy. Wyczuliśmy szansę w informacji, że dojdzie do spotkania. Kluczowe było tempo działania. Od pierwszego kontaktu ze Stanowskim i Najmanem do finału akcji mieliśmy około 10 dni. Wiedzieliśmy, że przejście na TY tych konkretnych postaci to potężny sygnał dla obserwujących – nawet jeśli wiele nas różni, zawsze jest coś, co może nas połączyć. Zwłaszcza dziś, w czasach ogromnych podziałów, siła tego insightu jest bardzo duża. Ta akcja to czysta idea marki Tyskie, którą przekazujemy od 3 lat w ramach platformy Przejdźmy na TY.
Osoby zaangażowane w realizację
2 po stronie marki – Paweł Drubkowski i Jakub Michalski, za realizację i komunikację odpowiada Justyna Sztengreber i Huta19. Materiał wideo to działanie Kanału Sportowego.
Przygotowania
Około 10 dni od pierwszego kontaktu z postaciami do finału akcji.
Kolejne kroki
Tyskie od trzech lat realizuje misję łączenia Polaków mimo różnic w platformie przejdźmy na TY. Windy, Parawany, film autorstwa naszych konsumentów z udziałem W. Manna, historie społeczności wokół Śląskich lokali gastronomicznych – to wszystko ma na celu pokazać, że jako społeczeństwo jesteśmy w stanie spotkać się choć na chwilę, odłożyć na bok to, co nas dzieli. Czujemy ogromną siłę tego insightu. Planujemy dalej zachęcać Polaków do przechodzenia na TY. Będziemy adresować nasze największe podziały szukając między Polakami wspólnego gruntu, czego najlepszym przykładem jest nasza najnowsza kampania reklamowa z imionami na opakowaniach.
Największe wyzwania
Czas. Bez wsparcia Justyny nie zdążylibyśmy wszystkiego zaplanować i zrealizować w taki sposób.
Największe niespodzianki
Justyna Sztengreber: Wszystko, od momentu dotarcia do Częstochowy było dla nas niespodzianką. Nie znaliśmy miejsca, w którym będziemy. Nie mieliśmy konkretnego scenariusza spotkania, nie robiliśmy prób. Naszym zadaniem było odnaleźć się w tej sytuacji i uchwycić moment przełomowego Przejścia na TY w tych szczególnych okolicznościach. Udało nam się to pomimo dużych emocji dzięki współpracy i pozytywnemu nastawieniu wszystkich zaangażowanych.