#OdKulis: Puckie Hospicjum pokazuje, jak wielką moc mają małe słowa i gesty

#OdKulis: Puckie Hospicjum pokazuje, jak wielką moc mają małe słowa i gesty
Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio wystartowało z drugą odsłoną akcji pt. „Nieśmiertelne słowa". Tym razem głównym hasłem działań są „Nieśmiertelne gesty", o których opowiada Małgorzata Libront – kierownik działu komunikacji Puckiego Hospicjum.
O autorze
3 min czytania 2024-04-25

W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak od wewnątrz wyglądają działania związane z najciekawszymi akcjami i kampaniami: jak w praktyce wygląda ich realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce.

Jak narodził się pomysł na taką akcję?

Pierwszym etapem kampanii były „Nieśmiertelne słowa”. Dlaczego akurat słowa? Ich moc pokazują nasze doświadczenia w pracy z chorymi i ich bliskimi. To słowa zostają z nami na zawsze. Często wspominamy nieobecnych już bliskich, przytaczając ich cytaty, powiedzenia.

Słowa pokazują relacje – takie, jakie budowaliśmy przez całe życie. W kolejnej, tegorocznej odsłonie, skupiliśmy się na „Nieśmiertelnych gestach”, bo kiedy jesteśmy blisko, często to gesty mówią wszystko. Zarówno pierwszą, jak i drugą odsłoną, chcieliśmy zwrócić uwagę na to, jak ważne są relacje, które budujemy tu i teraz. To, co dajemy innym, nasze słowa, nasze gesty – to wszystko jest nieśmiertelne.

Kto odpowiada za działania związane z akcją?

Nie jest tajemnicą, że praca związana z poprowadzeniem tego typu kampanii wiąże się z ogromem pracy. Z Puckiego Hospicjum za działania odpowiadał 4-osobowy zespół. Na szczęście mogliśmy liczyć na współpracę z agencją – 38 Content Communication. Towarzyszyli nam w tej kampanii od samego początku – od pomysłu, poprzez kreację, kończąc na realizacji. Oparliśmy swoją współpracę na dużej otwartości, szczerości i zaufaniu. Dzięki temu pogodziliśmy dwa pozornie odległe światy i ważny dla nas przekaz ubraliśmy w taki sposób, aby był przystępny, a jednocześnie zatrzymujący i skłaniający do refleksji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ile trwały przygotowania i jak przebiegała realizacja?

Przygotowania zaczęliśmy pod koniec jesieni 2022. Z pierwszym etapem – „Nieśmiertelne słowa”, wystartowaliśmy od marca następnego roku, jednak intensywne prace trwały aż do maja, bo sukcesywnie tworzyliśmy kolejne elementy. Takie też były założenia, jednak finalnie kampania była z nami dłużej. Wciąż spotykaliśmy się z dużym zainteresowaniem, kontynuowaliśmy więc działania PR-owe. Powstawały też nowe pomysły i tak pojawiliśmy się z aktywacją w strefie NGO na Open’er Festival. Można więc powiedzieć, że kampania towarzyszy nam przez cały ten czas, bo jesienią 2023 zaczęliśmy pracować nad kolejną odsłoną, którą są „Nieśmiertelne gesty”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nieplanowane zdarzenia, które miały miejsce podczas realizacji

Na landing page’u www.niesmiertelneslowa.pl odwiedzający mogą wygenerować grafikę, plakat lub zakładkę z wpisanym przez siebie cytatem. Początkowo zachęcaliśmy do dzielenia się cytatami bliskich osób, których już przy nas nie ma. Zaczęły się jednak pojawiać głosy, że niektórzy chcieliby w ten sposób przekazać swoje słowa np. dzieciom, partnerowi, przyjaciółce, rodzicom… Zobaczyliśmy w tym szansę, aby jeszcze bardziej zachęcić do dbania o relacje. Dostosowaliśmy copy i całą komunikację w taki sposób, aby zamieszczać zarówno cytaty bliskich, jak i własne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Niespodzianki, które pojawiły się podczas tworzenia projektu

Wiele radości u odbiorców pojawiło się, kiedy mogli usłyszeć zamieszczony przez siebie cytat, wyczytany przez Marię Pakulnis lub Piotra Trojana w filmikach w naszych social mediach. To było ogromnie wzruszające zarówno dla nich, jak i dla nas jako autorów całego zamieszania.

Niespodzianką było też duże zainteresowanie kampanią w social mediach. Nieśmiertelne słowa niewątpliwie obudziły wspomnienia. W swoich mediach społecznościowych, na Facebooku czy Instagramie publikowali m.in. Agata Młynarska, Marta Żmuda Trzebiatowska i Mariusz Szczygieł. Zachęcali w ten sposób do refleksji i zostawiania swoich „nieśmiertelnych słów”, ale także dzielili się własnymi.

Efekty i kolejne kroki

Kampania w pierwszej odsłonie spotkała się z dużym zaciekawieniem odbiorców. Nie tylko przyniosła duże zainteresowanie w mediach, ale także w świecie marketingu. Otrzymaliśmy kilka nagród: Golden Arrow w kategoriach Kampania idei oraz Non-profit oraz Złote Spinacze w 4 kategoriach. To pokazuje dużą otwartość branży na tematy społeczne.

Jednak nie nagrody są najważniejsze. Jesteśmy w trakcie drugiej odsłony kampanii: „Nieśmiertelne gesty”. Poza odświeżonym spotem wideo, na stronie www.niesmiertelnegesty.pl, przygotowaliśmy Słownik gestów, wyrysowany przez Annę Mikołajczak. Wkrótce dostępne będą też Karty bliskości „Nieśmiertelne gesty”, które można wykorzystać do samorozwoju jak i do budowania relacji w grupie lub z bliskimi.

Zachęcamy do śledzenia mediów społecznościowych Puckiego Hospicjum oraz do odwiedzenia strony www.niesmiertelneslowa.pl/niesmiertelne-gesty/, na której pojawiają się kolejne elementy tej układanki.

PS #OdKulis: program edukacyjny „Gotuj się na zmiany” Winiary

Marka Winiary już po raz 12. zaangażowała szkoły i przedszkola do udziału w programie edukacyjnym „Gotuj się na zmiany”, który ma na celu kształtowanie u najmłodszych prawidłowych nawyków żywieniowych, podkreślenie wagi niemarnowania żywności oraz zapoznanie dzieci ze zdrową kuchnią.

PS2 #OdKulis: Kampania #EkoMordko marki Brit

Dla wielu z nas jedzenie owadów to ekstremalne i wręcz egzotyczne zachowanie, które bardzo często budzi poczucie niechęci, ale także fascynuje. Tymczasem dzięki swoim właściwościom odżywczym białko owadzie stanowi dobrą i ekologiczną alternatywę, do której warto się przekonać. Dlaczego?