„Nie mogę po prostu samodzielnie otworzyć głupiego słoika”, „Powinnam użyć do tego młotka?” – takie i wiele innych komentarzy pojawia się w sieci w związku z niedostosowaniem codziennych produktów kosmetycznych do wymagań osób z niepełnosprawnościami. Firma Olay postanowiła odpowiedzieć na ich potrzeby, wypuszczając na rynek innowacyjne, łatwo otwierane opakowanie kremu do twarzy.
– Od dziesięcioleci skupiamy się na opracowywaniu lepszych formuł dla wszystkich rodzajów skóry. Ale nasze opakowania nie były dostępne dla wszystkich kobiet. Zdaliśmy sobie sprawę, że czas to zmienić – twierdzi Olay.
Zobacz również
Do swojej kampanii firma zaprosiła kilka kobiet, które zrecenzowały nowy rodzaj opakowań.
Opakowania wybranych kremów do twarzy Olay zostały wyposażone w pokrywkę Easy Open Lid ze specjalnymi skrzydełkami oraz podwyższoną pokrywkę z dodatkowym uchwytem dla łatwego otwierania produktu. Co więcej, na wieczku znajduje się etykieta z napisem „krem do twarzy” w języku Braille’a.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wprowadzając na rynek nowy typ opakowania, Olay zachęca inne marki do skorzystania z tego rozwiązania, aby cała branża kosmetyczna stała się bardziej przyjazna dla osób z niepełnosprawnościami.
– Nasza pokrywa ma konstrukcję typu open source, co oznacza, że inne marki kosmetyczne mogą z niej korzystać, a nawet dostosowywać ją do własnych produktów. Dzięki projektowi otwartemu dla wszystkich możemy sprawić, że piękno będzie bardziej dostępne dla wszystkich – pisze na swojej stronie internetowej marka.
PS
Dezodorant Degree Inclusive to projekt koncernu Unilever stworzony z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. Dzięki specjalnej pokrywce i wbudowanym uchwytom, produkt można otworzyć jedną ręką.
PS 2
Tommy Hilfiger stworzył linię odzieży Tommy Hilfiger Adaptive wzbogaconą o funkcjonalne rozwiązania, które ułatwiają samodzielne zakładanie ubrań przez osoby z niepełnosprawnościami.
PS 3
„Ubrania bez ograniczeń” – tak brzmi hasło polskiej, rodzinnej marki Funwear, która tworzy odzież wyposażoną w detale ułatwiające jej zakładanie.