„No to już wiem, w której stacji nie pojawią się spoty naszej kampanii radiowej…” – taki wpis zamieścił Marcin Sienkowski, szef marketingu OLX, na swoim profilu na LinkedInie. Mowa tutaj dokładnie o radiowej Trójce, o której w ostatnich dniach rozpisują się media w całej Polsce.
Zobacz również
O co chodzi? Otóż jest to związane z ostatnim wydaniem słynnej Listy Przebojów Trójki, w którym pierwsze miejsce zajęła piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój”. Utwór nawiązywał do słynnej wizyty Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach w momencie, gdy w całym kraju obowiązywały ścisłe obostrzenia dotyczące wychodzenia z domu – i tym samym odwiedzania cmentarzy – w związku z pandemią koronawirusa.
Internauci szybko zauważyli, że ze strony internetowej radiowej Trójki zniknęły wyniki muzycznego notowania – kierownictwo stacji tłumaczyło, że Lista Przebojów została unieważniona, bo „przy głosowaniu mogło dojść do manipulacji”. Wiele osób jednak zarzuciło stacji cenzurę.
W następstwie unieważnienia ostatniego notowania z Trójką pożegnało się wielu dziennikarzy, w tym m.in. Marek Niedźwiecki, Hirek Wrona, Agnieszka Szydłowska oraz Agnieszka Obszańska, zaś liczni polscy artyści zapowiedzieli bojkot stacji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W związku z zamieszaniem wokół piosenki Kazika, szef marketingu OLX zapowiedział, że reklamy słynnej platformy nie będą pojawiały się w radiowej Trójce do odwołania. „Nie chcę, aby marka, którą się opiekuję była kojarzona z tym, co teraz się tam dzieje” – tłumaczył Marcin Sienkowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Nowoczesne logo, odświeżony wygląd aplikacji i jeszcze prostsza obsługa. Tak prezentuje się nowa odsłona OLXa. Co więcej, zamiast kampanii marketingowej serwis wspiera walkę z koronawirusem.