„Omnilivery”: osoby z niepełnosprawnościami dostarczają zamówienia złożone na Uber Eats

„Omnilivery”: osoby z niepełnosprawnościami dostarczają zamówienia złożone na Uber Eats
Ponad połowa Francuzów uważa, że osoby niepełnosprawne są zależne od innych. Francuski start-up Omni zmienił tę percepcję i stworzył akcję „Omnilivery”, w ramach której niepełnosprawni realizowali dostawy posiłków na specjalnie przystosowanych pojazdach, stworzonych przez firmę.
O autorze
1 min czytania 2024-06-12

Zgodnie z badaniami, więcej niż jeden na dwóch Francuzów uważa, że osoby niepełnosprawne nie są niezależne. Takie myślenie wynika głównie z problemów, które można spotkać w przestrzeni miejskiej, np. na stacjach paryskiego metra.

Naprzeciw tym uprzedzeniom wychodzi francuski start-up Omni. Jego współzałożycielka, Charlotte Alaux, od 4. roku życia porusza się na wózku inwalidzkim. Firmie udało się przekształcić wózki na elektryczne, dzięki wykorzystaniu hulajnóg. Nowe urządzenia są lekkie oraz pięciokrotnie tańsze od znanych rozwiązań, które ułatwiają poruszanie się osobom niepełnosprawnym.

Omni podjął współpracę z agencją Saatchi & Saatchi, by wspólnie ruszyć z akcją zatytułowaną „Omnilivery”. Przez jeden dzień, osoby niepełnosprawne korzystały z urządzeń stworzonego przez start-up. Aby jak najlepiej sprawdzić funkcjonalność pojazdów, wykorzystano je do realizowania dostaw posiłków.

Osoby, które brały udział w akcji, zarejestrowały się na popularnej platformie dostawczej. Nie wspominały o swojej niepełnosprawności, dzięki czemu zszokowały zarówno klientów jak i restauratorów czy przechodniów. Dostawy zostały zrealizowane w zaskakująco szybkim tempie, czasem lepszym niż inni pracownicy, którzy poruszali się rowerami. Zamówienia zostały dostarczone w torbie z logo start-upu, w której znajdowały się materiały mające na celu zmianę sposobu myślenia i promowanie innowacyjnego rozwiązania od Omni.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: Omni

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS #SzanujęNieDyskryminuję: Obecność osób z niepełnosprawnościami w reklamie [RAPORT]

Jak często osoby z niepełnosprawnością są obecne w reklamach? Jak rysuje się ich wizerunek? M.in. na te pytania odpowiada raport „#SzanujęNieDyskryminuję: Język, którym posługują się media przy opisywaniu OzN” Fundacji Avalon.

PS2 „Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo

Kampania społeczna „Osoba z_” przekonuje, że język ma siłę. Aby zmienić postrzeganie osób z niepełnosprawnościami warto zacząć właśnie od niego i w ten sposób pomóc uczynić osoby z niepełnosprawnościami widzialnymi zarówno online, jak i offline.