Polska znalazła się na 5. miejscu w zestawieniu, razem z USA i Szwajcarią. Swoją aktywność na LinkedInie zaznacza 60% polskich CEO, natomiast na Twitterze zaledwie 20%. To nieznacznie więcej w porównaniu z ogólną, globalną liczbą, która wynosi 58% w przypadku LinkedIna i 17% – Twittera. Najwięcej obserwujących w Polsce mają Daniel Obajtek (CEO PKN ORLEN) – ponad 9 tys. na Twitterze i Michał Krupiński (CEO PEKAO) – ponad 5 tys. na LinkedInie.
Z roku na rok rośnie liczba CEO aktywnie prowadzących swoje profile na Twitterze i LinkedInie. Obecność na tych platformach jest częścią zarządzania reputacją firmy oraz skutecznego budowania relacji z interesariuszami. Jednak nie każdy prezes w równym stopniu angażuje się w prowadzenie własnych profili społecznościowych.
Zobacz również
Od 2017 roku On Board Think Kong w ramach sieci ECCO Network realizuje badanie na kilkudziesięciu rynkach, analizując profile CEO największych spółek pod względem kapitalizacji rynkowej. W tegorocznym badaniu przeanalizowano pod względem obecności oraz aktywności profile na LinkedInie oraz Twitterze należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 21 krajach na świecie – w tym także w Polsce.
Więcej informacji z badania ECCO, w tym dane dotyczące aktywności CEO w innych krajach można znaleźć w przygotowanym przez agencję raporcie „Jak prezesi największych firm korzystają z mediów społecznościowych. Duży wzrost aktywności. Globalne badanie ECCO Network”. W materiale zawarto również komentarze ekspertów On Board Think Kong na temat możliwości, jakie daje komunikacja w mediach społecznościowych typu Twitter i LinkedIn. Raport dostępny jest na stronie obtk.pl/aktualnosci/jak-prezesi-najwiekszych-firm-korzystaja-z-mediow-spolecznosciowych-duzy-wzrost-aktywnosci-globalne-badanie-ecco-network/
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell