Opakowania Vegety przypominają o równym podziale domowych obowiązków (i przynoszą wzrost zysków)

Opakowania Vegety przypominają o równym podziale domowych obowiązków (i przynoszą wzrost zysków)
W marcu br. Vegeta pojawiła się na półkach chorwackich sklepów w opakowaniach zwracających uwagę na równy podział domowych zadań. Dziś firma Podravka przyznaje, że akcja pt. „Czy trudno jest Ci przełknąć równy podział obowiązków domowych?” nie tylko zwiększyła świadomość na ten temat, ale też przyniosła widoczne zyski.
O autorze
1 min czytania 2024-05-06

Chociaż kwestie równouprawnienia to od lat temat, który nie schodzi z pierwszych stron gazet oraz telewizyjnych i radiowych odbiorników, w domowym zaciszu nie zawsze łatwo o równy podział obowiązków. O tym palącym problemie postanowiła przypomnieć Vegeta — jedna z najsłynniejszych przypraw używanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Tak powstały opakowania opatrzone wskazówkami dla mężczyzn dotyczące wykonywania domowych obowiązków.

Limitowane opakowanie Vegety zostało w całości wykonane z plastiku i aluminium, a jego twórcy zrezygnowali z użycia kleju. Co więcej, pudełko nawiązuje kształtem do oryginalnych puszek, w których przyprawa była sprzedawana na początku istnienia (1959 rok).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na każdym z nich znajduje się zarówno krótka instrukcja dotycząca wykonywania jednego z domowych obowiązków (np. pakowania zmywarki), jak i hasło: „<<Czy trudno jest Ci przełknąć równy podział obowiązków domowych?>> Zapamiętaj: z Vegetą wszystko smakuje lepiej”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wzrost świadomości i zysków

Vegeta w niecodziennym pudełku trafiła na półki 8 marca br., w Międzynarodowym Dniu Kobiet, ale o wynikach sprzedaży firma Podravka, twórca Vegety, poinformowała dopiero teraz. Okazuje się, że inicjatywa kładąca nacisk na równouprawnienie nie tylko przyniosła marce rozgłos w internecie, ale też przyczyniła się do wyraźnego wzrostu zysków (+25%, porównując marzec 2024 do marca 2023 i +20%, zestawiając luty i marzec 2024 roku).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: Ads of the World, The Stable

PS #ShareTheLoad – P&G zachęca matki, by uczyły swoich synów obowiązków domowych

Nowy spot P&G pokazuje, jak ważne jest, by matki wpajały swoim synom od najmłodszych lat obowiązki domowe, bo potem będzie miało to ogromne skutki w dorosłym życiu.

PS2 Nowa telewizyjna kampania marki Podravka

Ruszyła telewizyjna kampania produktów marki Podravka – „Smaki kuchni śródziemnomorskiej”. Kampania opiera się na skojarzeniach związanych z pysznymi warzywnymi potrawami i śródziemnomorskim klimatem.