Ale czym w praktyce są kampanie Performance Max? Jakie aspekty należy wziąć pod uwagę podczas ich optymalizacji? No i wreszcie – które skrypty mogą znacząco ułatwić zarządzanie tego typu działaniami. Odpowiedź na te pytania znajdziesz w tym artykule.
Czym jest kampania Performance Max?
Performance Max wykorzystuje potencjał algorytmów uczenia maszynowego do ciągłej analizy danych i automatycznej optymalizacji kampanii pod kątem najlepszych wyników. Choć ogranicza to naszą kontrolę nad niektórymi aspektami kampanii, nie oznacza, że są to działania typu „utwórz i zapomnij”. Należy je stale monitorować i sprawdzać skuteczność.
Zobacz również
Jak w większości rodzajów kampanii – ta również wymaga od nas cierpliwości i określonego budżetu na testy. Jest to system automatyczny, który potrzebuje czasu na naukę. W trakcie uczenia ustala, co działa, a co nie, co może pochłonąć znaczną część budżetu.
Wskazówka: nie zaleca się uruchamiania kampanii na zupełnie nowym koncie, ponieważ potrzebuje ona do nauki od 60 do 90 konwersji. Dlatego warto zacząć od standardowych działań. Pamiętaj, że Performance Max powinien stanowić uzupełnienie standardowych kampanii, a nie ich podstawę – jest to jedna z kluczowych rad od Google.
Optymalizacji kampanii Performance Max – o czym należy pamiętać?
1. Wgranie skryptu do monitorowania kampanii
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Podstawowym działaniem powinno być wgranie darmowego skryptu (link) dostępnego na GitHub, autorstwa Mike’a Rhodesa z 2023 roku. Skrypt ten umożliwia analizę rozkładu budżetów oraz konwersji pomiędzy search, shopping, video i display.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. Skrypt, GitHub
2. Wgranie skryptu do analizy słów kluczowych
W drugiej kolejności polecam uruchomić skrypt do analizy słów kluczowych, który pokazuje wszystkie słowa kluczowe dotyczące naszej kampanii. Znajdziemy tam sporo dodatkowych danych, których często brakuje statystykach panelu Google Ads. Dowiemy się m.in.: czy kampania używa słów brandowych i jakie słowa najlepiej konwertują. Tę wiedzę możemy wykorzystać do utworzenia np. dedykowanej kampanii dla najlepiej konwertujących słów w sieci wyszukiwania, aby pokryć większą przestrzeń lub by wykluczyć frazy, które nam nie odpowiadają.
3. Wykluczenie słów kluczowych dotyczących zapytań brandowych
Obecnie można wykluczyć brand na poziomie kampanii.
fot. Panel Google Ads
Robimy to, aby słowa brandowe nie zabierały nam ruchu z dedykowanej kampanii. W Performance Max nie ma możliwości zarządzania słowami kluczowymi. Jeśli ich nie wykluczymy, Google może wykorzystać tani ruch związany z brandem, co zaburzy nam analizę efektywności kampanii.
4. Komponenty tworzone automatycznie – czy wyłączać?
Gdy kierujesz reklamy na określoną stronę docelową i nie chcesz automatycznego rozszerzania URL przez system, wyłącz opcję „Komponenty tworzone automatycznie”. Aby mieć pełną władzę nad treścią i materiałami reklamowymi należy zrezygnować z opcji, która pozwala Google’owi na tworzenie i publikowanie materiałów reklamowych za Ciebie.
fot. Panel Google Ads
5. Dodawanie materiałów – grupy komponentów, które zmieniły się w grupy plików
Jednym z największych wyzwań przy tworzeniu kampanii Performance Max nie jest ustalanie strategii, czy definiowanie grupy docelowej, ale zapewnienie odpowiedniej ilości materiałów reklamowych. Z uwagi na to, że kampania wymaga różnorodnych typów treści reklamowych, konieczne jest dostarczenie dużej ilości materiałów tekstowych, graficznych oraz wideo (jeśli nie zostaną dodane żadne filmy, Google stworzy je automatycznie).
Uwaga! Jeśli chcemy używać samego feedu produktowego, to podczas tworzenia kampanii omijamy krok z dodawaniem komponentów (gdy dodamy komponenty, to aktywuje się display i sieć wyszukiwania).
Podsumowanie
Kampania Performance Max w Google Ads daje szerokie możliwości wyświetlania się, maksymalizując wydajność kampanii digital. Prawidłowa optymalizacja oraz wykorzystanie skryptów mogą pomóc reklamodawcom lepiej zarządzać budżetem i osiągać jeszcze lepsze wyniki. Mimo jednak, że jest to typ kampanii oparty na automatyzacji, należy ją regularnie monitorować. Ciągła analiza wyników, eksperymentowanie z różnymi strategiami oraz dostosowywanie założeń do zmieniających się warunków rynkowych stanowi klucz do sukcesu.