Nowa strategia digital dla rozwiązania płatniczego skierowanego do branży e-commerce pozwoliła na obniżenie kosztu pozyskania sprzedaży aż o 50% już w ciągu pierwszych dwóch kwartałów prowadzenia kampanii przy jednoczesnym wzroście wskaźnika konwersji na stronie produktu o 88%.
Najważniejsze dane projektu:
Zobacz również
- 50% niższy koszt sprzedaży
- 88% wzrost konwersji
- + 40 tys. użytkowników wybranych do lead nurturingu i konwersji
Umożliwianie transakcji online na całym świecie
Asseco SEE to największy operator technologii dla bankowości w Europie Południowo-Wschodniej. Z rozwiązań korzysta ponad 500 milionów użytkowników w 21 krajach.
Jako część Grupy Asseco, ASEE jest jednym z dziesięciu największych dostawców oprogramowania w Europie. Spółki wchodzące w skład Grupy są notowane na amerykańskim NASDAQ, izraelskiej TASE i Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Rozwiązania Asseco SEE wspierają działanie większości bramek transakcyjnych tureckich banków. Dzięki łatwej integracji płatności w sklepach e-commercowych sprzedawcy mają możliwość globalnej sprzedaży swoich produktów z ofertą łatwych płatności.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Optymalizacja reklamy cyfrowej pod kątem generowania leadów B2B
Nasze podejście
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt rozpoczął się od kompleksowego audytu pod względem digital marketingu firmy Paratika i jej konkurencji, tak aby zidentyfikować słabe strony firmy i możliwości jej rozwoju. Te informacje pomogły w stworzeniu nowej strategii budowania bazy digital marketingowej dla działań generujących leady B2B.
Audyt jako klucz do znaczących ulepszeń
Nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć. Gdy lepiej zrozumieliśmy sytuację Paratiki, na nowo ustaliliśmy priorytety działań marketingowych i zarekomendowaliśmy szereg działań niezbędnych do dalszego rozwoju.
W początkowej fazie proces ten obejmował:
- Strategię reklamy cyfrowej dla generowania leadów B2B
- Odświeżenie marki
- Uruchomienie nowej strony internetowej
- Pilot kampanii digitalowej
Strategia reklamy cyfrowej dla generowania leadów B2B
Zespół Paratiki wdrożył już wiele elementów digital marketingowych, nasz zespół zaproponował usystematyzowane podejście do generowania leadów.
Rozważając pozycjonowania marki Paratiki, zidentyfikowaliśmy docelowe grupy odbiorców nie zaadresowanych przez dominującego gracza na rynku. Nasz zespół skupił się następnie na stworzeniu strategii reklamy cyfrowej nakierowanej na generowanie leadów B2B na wszystkich etapach ścieżki zakupowej klienta.
Odświeżenie marki
Przed startem projektu Paratika korzystała z różnych formatów reklamy online, które jednak czasami nie były w pełni spójne wizualnie.
Doradziliśmy firmie bardziej jednolity, korporacyjny przekaz we wszystkich formatach reklamowych, tak aby stworzyć wizerunek godnego zaufania doradcy w świecie transakcji cyfrowych.
Uruchomienie nowej strony internetowej
Intensywne działania reklamowe wymagają zapewnienia płynnego doświadczenia użytkownika. Nasz zespół przerobił strukturę, układ i kluczowe funkcje strony Paratika, aby poprawić konwersję serwisu. Zadbaliśmy o wszystkie aspekty jego projektowania i wdrożenia.
Pilot kampanii
Nowa strategia została przetestowana podczas dwumiesięcznego pilota. Zorganizowaliśmy działania reklamowe na każdy etap ścieżki klienta Paratiki – od pierwszego kontaktu do podjęcia decyzji zakupowej.
Wykorzystaliśmy dwa rodzaje ruchu. W pierwszym etapie przekierowaliśmy cold traffic na strony produktowe. W drugim puściliśmy ciepły ruch i custom intent audiences na odświeżoną i zoptymalizowaną stronę konwersji.
Reklamy typu demand generation skierowaliśmy do odbiorców na podstawie ich zachowania, segmentu i zainteresowań. Głównym celem było wyłowienie zainteresowanych użytkowników i skierowanie ich na stronę produktową, aby zwiększyć popyt na ofertę.
Reklamy typu lead generation były nakierowane na użytkowników na dalszych etapach cyklu sprzedażowego, takich jak powracający użytkownicy lub custom intent audiences. Celem tych reklam było skierowanie użytkownika do formularza zgłoszeniowego i zachęcenie do jego wypełnienia.
Każda kreacja reklamowa miała inny przekaz i została wyprodukowana w różnych formatach, aby wpasować się w konkretne wymagania wybranych kanałów.
Podsumowanie
Nasz zespół zarządzał całokształtem działań reklamowych Paratiki: od planowania i realizacji po mierzenie i optymalizacje kampanii. Oprócz tego zapewnialiśmy zespołowi klienta stałe wsparcie strategiczne w zakresie usprawniania szerszych procesów marketingowych.
Już w dwóch pierwszych kwartałach 2020 roku pomogliśmy znacząco poprawić wyniki działań marketingowych Paratki. Nasza strategia reklamowa obniżyła o połowę wskaźnik CPS dla rozwiązań Paratiki i zwiększyła konwersję serwisu o 88%. Oprócz działań w dolnej części lejka wygenerowaliśmy również pulę ponad 40 tys. użytkowników do przyszłego nurturingu i konwersji.
Nasza współpraca w planowaniu kampanii i poprawianiu wydajności lejka marketingowego potrwała do finału projektu, który nastąpił w końcówce 2020 roku.
Decydując się na sprzedaż oprogramowania w modelu SaaS-owym dla małych i średnich przedsiębiorstw, firma informatyczna musi zaplanować przejście na model e-commerce. Wiele biznesów zmaga się z taką zmianą, trzymając się modelu sprzedaży bezpośredniej lub ograniczając wykorzystanie kanałów digitalowych jedynie do generowania leadów. Takie podejście naraża ich przewagę konkurencyjną na ryzyko, ponieważ bardziej zwinne startupy mogą z nimi konkurować, optymalizując ścieżkę do klienta w bardziej efektywny sposób.