W spocie wizerunkowym postawiono na emocjonalny przekaz oparty o cechy kojarzone z Robertem Kubicą – wytrwałość, energię i determinację w dążeniu do celu. Jego kariera to najlepszy dowód na to, że jeżeli masz w sobie siłę walki, sportową pokorę oraz ogromną chęć zwyciężania, niemożliwe cele stają się realne. Te wartości są również bliskie marce ORLEN. Kampania pokazuje, że każdy wyjątkowy talent potrzebuje wyjątkowego mecenasa. W tym kontekście nikogo nie powinien dziwić fakt nawiązania współpracy pomiędzy championami w swoich dziedzinach.
– Od pewnego czasu poszukiwaliśmy nowej, rozpoznawalnej twarzy sportowca, która stałaby się ambasadorem marki ORLEN w Polsce i na świecie. Zależało nam, żeby przy tej okazji komunikować podstawową branżę koncernu, stąd wybór sportów motorowych był oczywisty. Formuła 1 to innowacyjne technologie, duży prestiż i rozpoznawalność na całym świecie – powiedział Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy, PKN ORLEN.
Zobacz również
PKN ORLEN dołączył do wąskiego grona światowych firm, które poprzez najbardziej elitarny sport motorowy wzmacniają rozpoznawalność swoje logo. Wejście do Formuły 1 to przede wszystkim decyzja biznesowa. Grupa ORLEN ma dziś aktywa w pięciu państwach Europy i Ameryki Północnej, a produkty dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie.
Komunikację z wykorzystaniem wizerunku Roberta Kubicy, ORLEN rozpoczyna od trzydziestosekundowego spotu. Możemy w nim zobaczyć ujęcia z toru prezentujące Roberta Kubicę za kierownicą bolidu F1. Jednocześnie staje się on klientem stacji ORLEN, na które każdy może przyjechać i cieszyć się, podobnie jak sportowiec, oferowanymi tam produktami.
Wraz z uruchomieniem kampanii reklamowej, poszerzona zostanie oferta na stacjach ORLENu. Znajdą się w niej produkty marki VERVA z wizerunkiem jedynego Polaka w Formule 1 – batony proteinowe, napoje izotoniczne i energetyczne. Jednocześnie dla fanów Roberta Kubicy i sportów motorowych przygotowana została szeroka gama gadżetów. Wśród nich znajdziemy odzież sportową: koszulki, torby i czapki oraz kubki, breloki, magnesy oraz smycze. Nie zabraknie również szeregu artykułów, zachęcających do wspólnego kibicowania polskiemu kierowcy – naklejki, chorągiewki, opaski silikonowe, zapachy samochodowe i ramki do tablic rejestracyjnych.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Spot będzie można obejrzeć w telewizji od 8 kwietnia br. przez dwa tygodnie. Zaplanowana jest również w kampania VOD, displayowa oraz w social media. Za kreację kampanii odpowiadała agencja Red 8 Advertising, spot zrealizował dom produkcyjny Film it.
Słuchaj podcastu NowyMarketing