Pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami Orlen zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. Natomiast we wrześniu tego roku klientom udostępniona zostanie usługa „Orlen Paczka”, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO).
Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczno-sklepowe. W formacie A Orlen udostępni ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.
Zobacz również
Natomiast automaty paczkowe będą zlokalizowane na stacjach paliw Orlen, przy wybranych lokalizacjach Ruchu oraz w innych atrakcyjnych miejscach, dostępnych 24/7. Klienci będą mogli korzystać z automatów paczkowych w łatwy i intuicyjny, a zarazem bezpieczny sposób – w tym celu PKN Orlen udostępni aplikację mobilną.
Docelowo PKN Orlen udostępni klientom możliwość odbioru i nadań przesyłek w ponad 10 tys. punktów. Do końca tego roku korzystać będzie można w sumie już z ponad 5,5 tys. punktów sieci. W kolejnych latach koncern planuje jej dalszą, intensywną rozbudowę.
Jednocześnie rozwijane będą kioski Ruchu, których obecnie jest ok. 1200. Do końca roku zostanie uruchomione kolejnych 100.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zgodził się na przejęcie spółki Polska Press przez PKN Orlen. „Transakcja nie zagraża konkurencji na żadnym z badanych rynków”.
PS2
Dom mediowy Sigma Bis, którego właścicielami są PKN Orlen i PZU, we wrześniu br. rozpoczął obsługę mediową PZU. Natomiast w grudniu 2020 roku do grona klientów firmy dołączył koncern FoodCare, właściciel takich marek jak Frugo czy Gellwe.