Inkluzywne praktyki w kolorowych skarpetkach
Osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby uczestnictwa w życiu zawodowym jak reszta społeczeństwa. Nie jest jednak łatwo znaleźć adekwatne miejsca pracy. Many Mornings, producent kolorowych skarpetek, postanowił więc uruchomić program praktyk w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi.
W dniach 21-31 marca w punktach stacjonarnych z kolorowymi skarpetkami w całej Polsce osoby z zespołem Downa będą obsługiwać klientów jako asystenci sprzedawców. Opiekę merytoryczną nad programem sprawuje Fundacja Oczami Brata, która dostarcza wiedzy na temat warunków zatrudnienia uwzględniających dobrostan emocjonalny praktykantów.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Skarpetki nie do pary – symbol Światowego Dnia Zespołu Downa
Na całym świecie 21. marca świętuje się w skarpetkach nie do pary. To symbol tego, jak pięknie możemy się różnić – kolorowe skarpetki pomagają okazać solidarność z osobami z zespołem Downa i pokazują z jak radosnymi oraz pełnymi życia ludźmi współistniejemy w naszej codzienności. Z kolei nieparzystość, czyli obecność dodatkowego chromosomu w 21 parze, oznacza Trisomię 21.
Tymczasem znakiem rozpoznawczym Many Mornings są właśnie skarpetki nie do pary. To innowacyjny koncept modowy, z którym firma wystartowała 8 lat temu jako pierwsza w Europie. Dlatego naturalnym krokiem stało się wspieranie osób z zespołem Downa. Światowy Dzień Zespołu Downa można obchodzić w skarpetkach Many Mornings od wielu lat, wspierając finansowo fundacje zajmujące się społecznym włączeniem podopiecznych z Trisomią.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolorowi ludzie w kolorowej pracy
W tym roku przyszedł czas na rozwijanie programu wsparcia. Dotychczas pomoc miała przede wszystkim wymiar finansowy i komunikacyjny. Teraz działania mają włączyć beneficjentów w życie firmy (i w życie społeczne) na kolejnym poziomie.
– Zastanawialiśmy się, jakie aktywności, podjąć, żeby zaangażować się w sprawę całym sercem. – mówi Maciek Butkowski, CEO i współzałożyciel Many Mornings – Tak powstał program praktyk zawodowych dla osób z zespołem Downa. Uważamy, że to unikatowa okazja, żeby lepiej poznać potrzeby i charaktery. Wszyscy mamy dzięki temu możliwość nawiązania bezpośredniej relacji – nie tylko my w firmie, ale też nasi klienci, którzy między 21 a 31 marca przyjdą do Centrów Handlowych kupić skarpetki.
Każdy będzie miał przed sobą trudne zadanie emocjonalne – wyjść ze strefy komfortu. Praktykanci zmierzą się z wyzwaniami codziennych obowiązków, pracownicy Many Mornings zaadoptują się do nowych warunków pracy, a klienci będą mieli okazję lepiej poznać osoby z zespołem Downa.
21% ze sprzedaży na 21 marca
Oczywiście praktyki zawodowe nie wyczerpują wyzwań społecznego włączenia osób z zespołem Downa. To praca rozpisana na lata – w jej ramach prowadzone są zadania terapeutyczne i opieka emocjonalna. Dlatego Many Mornings po raz kolejny postanowiło też przekazać darowizny finansowe organizacjom partnerskim, które działają z beneficjentami na co dzień.
W Światowy Dzień Zespołu Downa firma przekaże 21% wpływów ze sprzedaży detalicznej Fundacji Oczami Brata, a w całym okresie trwania praktyk dodatkowe sumy dla pozostałych ngosów, z którymi nawiązano współpracę. Praktykanci (za pośrednictwem fundacji) dostaną też wynagrodzenie za swoją pracę, które najpewniej przeznaczą i na przyjemności, i na dalsze zadania terapeutyczne.
PS. Kampania ze „śmiesznymi wymówkami”, które słyszą osoby z zespołem Downa
„Ridiculous Excuses” to kampania społeczna, która zwraca uwagę na to, z jakimi niedorzecznymi wymówkami spotykają się każdego dnia osoby z zespołem Downa oraz ich bliscy.