Główną osią kampanii jest spot, który ma obalać stereotypy związane z zespołem Downa. Do akcji zaproszono 8 osób z trisomią 21, które podzieliły się z swoimi doświadczeniami, opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia.
– Akcja powstała z potrzeby serca. Zespół Downa jest mi bliski, mam 25 letnią siostrę Monikę, która ma zespół Downa i zainspirowała mnie do zrobienia tej kampanii. Pracuję wśród wspaniałych osób, które wsparły mój pomysł i pomogły mi w realizacji kampanii. Reprezentanci mediów i wydawców, których zaprosiłam do współpracy podkreślali wartość edukacyjną kampanii – mówi Kaja Bielawska z Digital Resolution – organizatorka i pomysłodawczyni akcji.
Zobacz również
Akcja jest komunikowana w internecie, na outdoorze i w prasie. Towarzyszy jej także kampania PR. Jest realizowana pro bono dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa „Bardziej Kochani” przez Digital Resolution (Grupa OMD). Do kampanii dołączyli przedstawiciele mediów i wydawców: Stroer, Blaber, YOC, Digital Contact, Converters, Audience Network, MM Group, We Love Media, Interia, KPI Media, Content Marketing, AdPrime. Akcję wspiera również Asics, Many Mornings i drużyny piłki nożnej i koszykówki Hutnik Warszawa.
Reżyserem spotu został Bartłomiej Szkop, za produkcję spotu odpowiedzialni są: Dorota Konarska oraz Łukasz Genczelewski. Za kreację, montaż i postprodukcję odpowiada Bartek Woziwodzki z Tribal Media.
– Wcześniej nie miałem do czynienia z osobami z zespołem Downa. Przychodząc na plan spodziewałem się, że będą tylko dramaty, troski, łzy i jedno wielkie użalanie się nad sobą. A z tego, co zauważyłem, to są osoby, które w ogóle nie dbają o atencję, nie chcą jakiegoś wyjątkowego zainteresowania, chcą być po prostu traktowane normalnie – komentuje Bartek Szkop, reżyser spotu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak wesprzeć akcję? 21 marca załóż kolorowe skarpetki!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa każdy okazać solidarność z osobami dotkniętymi wadą genetyczną udostępniając w mediach społecznościowych zdjęcie w kolorowych skarpetkach nie do pary, symbolizujących różnorodność genetyczną z hasztagiem #ZespolKolorowychSkarpetek
Nie masz skarpetek? Kup je w sklepie Many Mornings, zostań ambasadorom i wesprzyj Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani. Z każdego zakupu skarpetek w dniu 21.03.2019 firma Many Mornings przeznaczy 21% zysku na wsparcie Stowarzyszenia Bardziej Kochani.
PS
Firma kosmetyczna Benefit, działając w duchu nurtu body positive, do jednej ze swoich kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa.
PS2
W ub. r. z okazji swojego 30-lecia marka River Island we współpracy z międzynarodową organizacją charytatywną Ditch The Label przeprowadziła kampanią z udziałem dzieci z niepełnosprawnościami, której przesłanie brzmiało „etykiety są na ubrania, nie na dzieci”.