Otwarto pierwszy w pełni zautomatyzowany sklep Dino

Otwarto pierwszy w pełni zautomatyzowany sklep Dino
W Sośnicowicach otwarto w pełni automatyczny, czynny 24/7 sklep sieci Dino. Projekt jest efektem współpracy marketu ze studentami i pracownikami Politechniki Śląskiej i firmy HemiTech.
O autorze
1 min czytania 2024-07-16

Żabka Nano, a teraz Dino 24/7 – robienie zakupów o każdej porze doby i bez konieczności obecności ekspedientów coraz częściej staje się codziennością. Pierwszy taki w pełni zautomatyzowany sklep sieci Dino otwarto na początku lipca 2024 roku w Sośnicowicach (woj. śląskie).

Do stworzenia pierwszego oddziału automatycznego marketu Dino skorzystano z wiedzy i doświadczenia przedstawicieli Politechniki Śląskiej, a także pracowników firmy HemiTech.

– W sklepie znajdują się produkty, które każdy z nas zna, których nie musi dotknąć i zapoznać się z nimi. To przykładowo mleko, paczka chipsów lub napoje. Człowiek nie musi ich z bliska widzieć przed zakupem. To umożliwiło skondensowanie produktów na regałach wewnątrz urządzenia, przez co zwiększyła się jego pojemność i liczba artykułów, które w nim zawarliśmy – tłumaczy Łukasz Wawrzyńczyk, project manager w firmie HemiTech. – Proces zakupowy wygląda podobnie jak w przypadku sklepu internetowego. Na ekranie mamy kategorie produktów. Po wybraniu tych, które nas interesują i dodaniu do wirtualnego koszyka, przechodzimy do płatności. Po opłaceniu zakupu maszyna kompletuje produkty, co możemy śledzić na drugim ekranie, składa je w koszyku, po czym otrzymuje je klient.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uroczyste otwarcie pierwszego Dino 24/7 nie tylko ułatwi klientom codzienne zakupy i zminimalizuje konieczność zatrudniania pracowników, ale także jest przykładem na to, że praca naukowa może mieć wymierne przełożenie na poprawę codziennego życia. Towary dostępne w markecie będą się zmieniały w zależności od pory roku czy okazji.

Co ważne, automatyczne Dino nie jest pierwszym efektem współpracy Politechniki Śląskiej z innymi konsorcjantami. Już w 2020 roku, w ramach projektu Inteligentny Zautomatyzowany Magazyn Sklepowy (iZMS), na terenie Wydziału Mechanicznego Technologicznego uczelni stanęła samoobsługowa witryna.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: X.com

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS W mniej niż dobę powstała reklama Volvo wygenerowana przez AI

Twórca konta instagramowego rick.deckard.photography opublikował nieoficjalną reklamę Volvo w całości wygenerowaną przez AI. Klip powstał w ciągu jednego dnia.