Żabka Nano, a teraz Dino 24/7 – robienie zakupów o każdej porze doby i bez konieczności obecności ekspedientów coraz częściej staje się codziennością. Pierwszy taki w pełni zautomatyzowany sklep sieci Dino otwarto na początku lipca 2024 roku w Sośnicowicach (woj. śląskie).
Do stworzenia pierwszego oddziału automatycznego marketu Dino skorzystano z wiedzy i doświadczenia przedstawicieli Politechniki Śląskiej, a także pracowników firmy HemiTech.
Zobacz również
– W sklepie znajdują się produkty, które każdy z nas zna, których nie musi dotknąć i zapoznać się z nimi. To przykładowo mleko, paczka chipsów lub napoje. Człowiek nie musi ich z bliska widzieć przed zakupem. To umożliwiło skondensowanie produktów na regałach wewnątrz urządzenia, przez co zwiększyła się jego pojemność i liczba artykułów, które w nim zawarliśmy – tłumaczy Łukasz Wawrzyńczyk, project manager w firmie HemiTech. – Proces zakupowy wygląda podobnie jak w przypadku sklepu internetowego. Na ekranie mamy kategorie produktów. Po wybraniu tych, które nas interesują i dodaniu do wirtualnego koszyka, przechodzimy do płatności. Po opłaceniu zakupu maszyna kompletuje produkty, co możemy śledzić na drugim ekranie, składa je w koszyku, po czym otrzymuje je klient.
Uroczyste otwarcie pierwszego Dino 24/7 nie tylko ułatwi klientom codzienne zakupy i zminimalizuje konieczność zatrudniania pracowników, ale także jest przykładem na to, że praca naukowa może mieć wymierne przełożenie na poprawę codziennego życia. Towary dostępne w markecie będą się zmieniały w zależności od pory roku czy okazji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Co ważne, automatyczne Dino nie jest pierwszym efektem współpracy Politechniki Śląskiej z innymi konsorcjantami. Już w 2020 roku, w ramach projektu Inteligentny Zautomatyzowany Magazyn Sklepowy (iZMS), na terenie Wydziału Mechanicznego Technologicznego uczelni stanęła samoobsługowa witryna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: X.com
PS W mniej niż dobę powstała reklama Volvo wygenerowana przez AI
Twórca konta instagramowego rick.deckard.photography opublikował nieoficjalną reklamę Volvo w całości wygenerowaną przez AI. Klip powstał w ciągu jednego dnia.