#OurNewJob: Agencja Ogilvy wykorzystuje potencjał LinkedIna i w nietypowy sposób zachęca do noszenia maseczek

#OurNewJob: Agencja Ogilvy wykorzystuje potencjał LinkedIna i w nietypowy sposób zachęca do noszenia maseczek
Australijski oddział agencji Ogilvy ruszył z nową akcją, za pomocą której chce zachęcić społeczeństwo do noszenia maseczek ochronnych w związku z panującą pandemią koronawirusa. Firma wykorzystała do tego potencjał LinkedIna.
O autorze
2 min czytania 2020-08-20

Stały wzrost zachorowań na COVID-19 na całym świecie jasno pokazuje, że pandemia nie odpuściła. Cały czas zalecane jest, aby społeczeństwo zachowywało dystans społeczny między sobą i przede wszystkim – nosiło maseczki ochronne. Z tym ostatnim niestety najczęściej jest problem.

Niedawno informowaliśmy o ciekawej akcji peruwiańskiej agencji Lead Digital, która w kreatywny sposób zachęcała do noszenia maseczek mieszkańców Peru. Teraz kampanię „promującą” noszenie maseczek zainicjował australijski oddział Ogilvy, który postanowił wykorzystać do tego potencjał LinkedIna. 

W jej ramach pracownicy agencji zmienili swoje zdjęcia profilowe na fotografie przedstawiające ich z maseczkami ochronnymi na twarzy – do tego ruchu zachęcają również innych użytkowników portalu. Niektóre osoby poszły o krok dalej i dopisały w nagłówku swojego profilu hasło „Mask Wearer”, aby jeszcze bardziej wzmocnić efekt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tym samym pomysłodawcy akcji zachęcają użytkowników LinkedIna na całym świecie, aby poprzez takie drobne działania wzmacniali świadomość innych osób na temat tego, jak ważne jest noszenie maseczek w dobie koronawirusa.

O skomentowanie akcji poprosiliśmy poprosiliśmy Marcina Niewęgłowskiego, autora newslettera na temat LinkedIna – LinkedIn Insights, współwłaściciela Digital Now:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Każdy sposób na edukację, na przekonanie ludzi do noszenia masek w miejscach publicznych jest w obecnych koronawirusowych czasach jest na wagę złota. I na tym polu może bardzo przydać się platforma LinkedIn.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zawsze jednak pozostaje pytanie czy akcje typu #OurNewJob nie są przykładem kolejnego -washingu, który ma przyciągnąć wyłącznie uwagę odbiorców do marki, czy może czymś większym.

Australijski oddział agencji Ogilvy zapoczątkował akcję podnoszenia wagi noszenia masek w miejscach publicznych. Najpierw rozpoczął od siebie, od swoich pracowników, do których zwrócił się z odezwą o zmianę swoich profilowych zdjęć na LinkedInie. Niektórzy poszli o krok dalej dopisując „Mask Wearer” w nagłówku swojego profilu. Do tej pory na apel Gavina McLeoda odpowiedziało nieco poniżej połowy pracowników.

Generalnie akcja #OurNewJob rozpowszechniła się w australijskim środowisku marketingowym. Pomimo lokalnych sukcesów, nie wyszła ona poza obszar Australii. Centrala Ogilvy w Nowym Jorku nie zaangażowała się dostatecznie w promocję tego przedsięwzięcia. Ograniczyła się tylko do opublikowania posta na swoim Company Page. Przez brak tego wsparcia będzie trudno #OurNewJob wyjść na globalne tory.

Po za tym brakuje w tym wszystkim jeszcze czynnika ludzkiego. Chociażby w postaci krótkich materiałów wideo publikowanych przez samych pracowników, w których mówiliby, dlaczego warto nosić maski w przestrzeni publicznej.

Jeżeli jednak oddziałowi Ogilvy z Sydney zależało na takim „suchym” efekcie (w postaci zmienionych zdjęć profili zawodowych), to ten cel się udał. Jednak to za mało, aby chociażby spróbować zmienić czyjeś zdanie z drugiego końca planety w tej sprawie. Brakuje w tym wszystkim szerszego planu działania obejmujący inne kontynenty.

PS

Gdańskie Muzeum Narodowe wprowadziło do sprzedaży stylowe maseczki wielokrotnego użytku, na których znalazły się fragmenty słynnych eksponatów znajdujących się w obiekcie.