Jeżeli znalazłeś się w takiej sytuacji i musisz szybko skorygować swoją strategię marketingową, zachęcamy do sprawdzenia naszego poradnika Digital Marketing Planning Guide 2020: Outbound Marketing, który pomoże Ci wybrać odpowiedni zestaw kanałów. Oprócz strategii dotyczących najlepszych kanałów outbound marketingowych, publikacja zawiera także aktualne dane oraz strategie reklamowe dla nowej gospodarki, która stoi pod hasłem #zostańwdomu.
Poniżej krótka zapowiedź tego, co znajdziesz w naszym poradniku.
Zobacz również
Gospodarka #zostańwdomu: Trendy konsumenckie
Kiedy konsumentom na całym świecie polecono, aby z uwagi na rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa zostali w domu, nagle musieli się oni dostosować do całkowicie nowego stylu życia. Wszystkie codzienne czynności, które wykonywali poza domem, takie jak m.in. praca, nauka, jedzenie, ćwiczenia, kontakty towarzyskie czy też zakupy, przeszły do świata wirtualnego. W rezultacie, w ostatnich miesiącach ruch internetowy i sprzedaż w e-commerce drastycznie wzrosły.
47% konsumentów w dobie pandemii koronawirusa częściej dokonuje zakupów online niż zwykle. Wzrosty dla poszczególnych pokoleń:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- 53% Generacja Z
- 48% Generacja X
- 55% Millenialsi
- 38% Baby Boomers i Seniorzy
Nasze badanie nastrojów konsumenckich z maja br. pokazało, że konsumenci zamierzają kontynuować realizowanie wielu usług online, nawet jeśli zaczną stopniowo „wychodzić” z domu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obecne najlepsze kanały outbound marketingu
Przeprowadziliśmy ankietę wśród 900 marketerów z całego świata, aby dowiedzieć się, na jakich kanałach się aktualnie koncentrują. Najpopularniejszymi kanałami outbound marketingowymi, w kolejności wielkości rozlokowanego budżetu, były:
- Płatna reklama graficzna
- Marketing tradycyjny
- Email marketing
- Reklama w wyszukiwarce
- Marketing afiliacyjny
Pozostała część budżetów marketerów została rozlokowana na pozostałe kanały inbound marketingowe, takie jak media społecznościowe, SEO czy też marketing treści.
Jeśli zaś chodzi o najlepsze strategie dla płatnego display marketingu, oto co powinieneś wiedzieć.
Zacznij kierować swoje kampanie do klientów, którzy dłużej rozważają zakup
Wiele możliwości wyboru, a także duża dostępność produktów na rynku spowodowała, że w dzisiejszych czasach proces podejmowania decyzji przez konsumentów jest znacznie dłuższy i bardziej skomplikowany. Nasze badanie Criteo’s Shopper Story 2020, w którym wzięło udział ponad tysiąc konsumentów z całego świata, pokazało, że tylko 10% zawsze kupuje produkty z pierwszej odwiedzonej witryny. Pozostałe osoby kontynuują zakupy, przeglądając różne oferty.
W Criteo zauważyliśmy, że kampanie kierowane do konsumentów rozważających zakup danego produktu stają się centralnym elementem podróży klienta. Tego typu kampanie są bowiem kierowane do potencjalnych klientów, którzy są najbardziej skłonni do zakupu, biorąc pod uwagę ich wzorce zakupowe, a także historię przeglądania. Reklamy, które łączą obraz i przekaz firmy z dynamicznymi rekomendacjami produktów są również kluczem do zaprezentowania danej marki i zachęcenia klientów do odwiedzenia jej sklepu internetowego.
– Jeśli sprzedajesz produkty, na które obecnie jest popyt, ale ruch w Twojej witrynie nie rośnie, wykorzystaj dane o zamiarze, aby dotrzeć do nowych odbiorców zainteresowanych produktami, które oferujesz. Możesz wówczas dotrzeć do nowych, potencjalnych konsumentów w oparciu o niedawne zainteresowanie kategoriami produktów czy też określonymi markami. Na tej podstawie będziesz mógł stworzyć nowy profil kupującego, który na przykład pracuje zdalnie – mówi Matt Ruiz, Associate Account Strategist w Criteo.
Zmaksymalizuj swoje działania outbound marketingowe
Niepewne czasy i napięte budżety wymagają od marketerów skupienia się na kanałach, które osiągają najlepsze wyniki. Aby poznać więcej strategii i trendów dla najpopularniejszych obecnie kanałów outbound marketingu, pobierz nasz poradnik Digital Marketing Planning Guide 2020: Outbound Marketing.
Artykuł powstał we współpracy z Criteo.