Zespół content, social & kreacja w agencji Whites urósł bardzo dynamicznie. Content wzbogacił się o influencer marketing i ePR, a kreacja wspiera obie kompetencje i rośnie jako niezależny obszar biznesowy. Kolejnym krokiem jest rozwój dziedziny, jaką jest wideo.
Whites to miejsce, które w swoim rozwoju nie zatrzymuje się nawet na chwilę. Obserwowałam działania agencji od lat i trudno za nimi nadążyć 🙂 Whites, jako jedyna agencja z Polski, znaleźli się w rankingu Adweek Fastest Growing 2020 dla najszybciej rozwijających się agencji na świecie.
Jako agencja realizowaliśmy wiele produkcji wideo i zauważyliśmy, że jest to kierunek, który należy rozwijać. Wiemy, że emocje, które możemy pokazać w materiale, wpływają na większe zaangażowanie i wzmacniają content, a co za tym idzie, jeszcze skuteczniej realizują cele klientów. Dodatkowo, wspierając wideo reklamą performance i SEO, możemy precyzyjnie dotrzeć do wybranej grupy docelowej.
Zobacz również
Czy content video jest dziś jednym z bardziej pożądanych elementów komunikacji?
Zdecydowanie tak. Materiały wideo to najlepsze wzmocnienie strategii komunikacyjnej marki. Argumentów za wideo w digitalu jest bardzo dużo. Kolejne pokolenia konsumentów przenoszą swoją uwagę z TV do digitalu. Za użytkownikiem idą budżety klientów. W 2019 wydatki reklamowe na digital przekroczyły wydatki na telewizję. Ten trend zauważamy w Whites.
Agencja z powodzeniem realizowała wideo przy projekcie PKO Bank Polski Grajmy Razem, a także dla Medicover czy Łazienek Królewskich. Teraz przyszedł czas, byśmy te działania rozszerzyli. Dlatego też dział Content Video zaczyna funkcjonować jako nowy, niezależny obszar biznesowy. Jesteśmy po prostu agencją, która kompleksowo dba o cele klienta i realizuje jego strategię w obszarze digital.
Dlaczego wideo tak bardzo wpływa na odbiorcę?
Odbiorca wymaga jakości, świeżości, pomysłów – to wszystko jest wyzwaniem, któremu marka musi sprostać. Do tego ludzie zapamiętują lepiej to, co widzą. Media społecznościowe, w których spędzamy coraz więcej czasu, są tak naprawdę zdominowane przez wideo. Trudno się dziwić, gdyż wideo doskonale oddaje emocje, informuje, przekonuje i angażuje. Marketerzy, którzy chcą poszerzać swoją obecność poprzez platformy Facebook, Linkedin czy Instagram, najczęściej mają na myśli obszar wideo. Jeśli zaś marka chce wyjść do młodszego odbiorcy, to takie platformy YouTube czy TikTok są po prostu oparte o ten format, a więc nie sposób od niego uciec.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Sama jestem wręcz uzależniona od socialowego wideo. Myślę, że ten trend będzie nadal rósł w siłę. To poważne wzmocnienie komunikacji marketingowej marki, ale i nośnik reklamowy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czym dokładnie będziesz się zajmować na stanowisku Video Lead?
Jestem przede wszystkim odpowiedzialna za rozwój obszaru wideo – biznesowo, kreacyjnie i realizacyjnie. Wykorzystuje również w 100% swoje producenckie doświadczenie. W zakresie moich działań jest tworzenie i uzupełnianie ofert o usługi związane z wideo. Jestem w procesie od koncepcji po realizację i to daje duży komfort w działaniu i satysfakcję z pracy.
Whites to bardzo elastyczne miejsce, w którym panuje otwartość na sugestie i nowe pomysły. Pędzimy do przodu, ale nie zamykamy się w schematach. Podobnie jest z moim stanowiskiem.
Czy Twoim zdaniem producent wideo musi mieć też umiejętności sprzedażowe?
Bezpośredni kontakt z klientem, wsłuchiwanie się w jego potrzeby, a następnie zderzenie wizji kreatywnej z jego oczekiwaniami i celami to podstawa moich działań. Czuję w tym zakresie ogromną odpowiedzialność i wyzwanie. Whites ma doświadczenie w produkcji digitalowych formatów wideo, ale teraz przyszedł czas, aby zacząć działać szerzej, kreować nowe formaty. To tak naprawdę ja sprzedaję pomysł, sposób realizacji, omawiam wyceny. Blisko współpracuję z client serwisem i obszarem kreacji.
Wcześniej byłaś szefową sekcji produkcji video w TVN Media. Jakie doświadczenia będziesz chciała wykorzystać na nowym stanowisku?
TVN Media to dla mnie zawsze będzie szczególne miejsce. Doświadczenie i umiejętności, które tam zdobyłam, teraz procentują. Nadal współpracujemy, co bardzo sobie cenię. Nauczyłam się tam łączyć kompetencje producenckie i sprzedażowe. Zrealizowałam tam mnóstwo różnorodnych projektów, zarówno jeśli chodzi o format, jak i o budżet. Dzięki temu potrafię dopasować content zarówno do briefu, jak i do budżetu, a na koniec odpowiednio go przedstawić. Wiem, jak ważna jest jakość treści niezależnie od budżetu, którym klient dysponuje. Content musi być jakościowy. To zawsze dla mnie jedna z priorytetowych wartości.
Z jakimi klientami miałaś okazję współpracować?
Współpracowałam zarówno z domami mediowymi, jak i klientami bezpośrednimi. Produkowałam wideo m.in. na potrzeby Apart, Grupa VW czy Rossman.
W Whites współpracujemy z klientami bezpośrednio. Ten schemat działania jest mi doskonale znany. W podobnym modelu funkcjonowałam w strukturach Agencji TVN, gdzie stworzyłam komórkę odpowiedzialną za produkcje komercyjne.
Na jakie zawodowe wyzwania czekasz teraz najbardziej?
Stworzyłam w strukturach Whites kilka ofert na produkcje wideo. Teraz z niecierpliwością czekam na ich finalizację. Briefy z rynku lokalnego już spływają, więc czekam na pierwszą ofertę od klientów międzynarodowych.
Wierzę w siłę digitalowego wideo i wiem, że potrafię je robić dobrze, a przede wszystkim tak, by spełniało cele klienta. Oczywiście poza jakościową produkcją ważne są zasięgi i dystrybucja, ale w Whites mamy wszystkie te narzędzia, która pozwolą nam osiągnąć sukces.