TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Paweł Ptaszyński: Audiobranding w Polsce jest mocno niedoceniany (podcast)

Paweł Ptaszyński: Audiobranding w Polsce jest mocno niedoceniany (podcast)
Paweł Ptaszyński to właściciel agencji cnwmedia.pl, oferującej tworzenie strategii dźwiękowych i audiobrandingu. Od 25 lat bawi się dźwiękami i muzyką. Jeden z najlepiej posługujących się konsoletą emisyjną realizatorów radiowych w zachodniej Polsce. Autor podcastu „Łowcy wyzwań”.
O autorze
1 min czytania 2022-02-22

Paweł Ptaszyński od ćwierć wieku zajmuje się dźwiękiem – zarówno jako dziennikarz radiowy, jak i ekspert od audiobrandingu i marketingu sensorycznego. Jak sam wskazuje – dźwięk jest bardzo ważnym elementem naszego życia i ma na nas znacznie większy wpływ niż moglibyśmy to przypuszczać.

Jednocześnie podkreśla, że audiobranding jest w Polsce dość mocno niedoceniany, choć na zachodzie prężnie się rozwija i powszechnie wykorzystują go duże marki i korporacje. 

– Pomimo tego, że w Polsce mamy barwną i kolorową historię muzykę, to jesteśmy trochę amuzykalnymi i awokalnymi ludźmi. Audiobranding w rozumieniu marketingu sensorycznego to rzecz stosunkowo nowa, natomiast mechanizmy, do których się odwołujemy, działają od tysięcy lat. Fakt jest taki, że zachód już jakiś czas temu zrozumiał moc płynącą z dźwięku, a do nas dopiero powoli to dociera. Jako ciekawostkę mogę podać, że jeden z najstarszych audiobrandingów świata, to dzwony kościelne (śmiech) – mówi Paweł Ptaszyński. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Pawłem o audiobrandingu, audio logo, marketingu sensorycznym i voice commerce.

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast: