Paweł Ptaszyński od ćwierć wieku zajmuje się dźwiękiem – zarówno jako dziennikarz radiowy, jak i ekspert od audiobrandingu i marketingu sensorycznego. Jak sam wskazuje – dźwięk jest bardzo ważnym elementem naszego życia i ma na nas znacznie większy wpływ niż moglibyśmy to przypuszczać.
Zobacz również
Jednocześnie podkreśla, że audiobranding jest w Polsce dość mocno niedoceniany, choć na zachodzie prężnie się rozwija i powszechnie wykorzystują go duże marki i korporacje.
– Pomimo tego, że w Polsce mamy barwną i kolorową historię muzykę, to jesteśmy trochę amuzykalnymi i awokalnymi ludźmi. Audiobranding w rozumieniu marketingu sensorycznego to rzecz stosunkowo nowa, natomiast mechanizmy, do których się odwołujemy, działają od tysięcy lat. Fakt jest taki, że zachód już jakiś czas temu zrozumiał moc płynącą z dźwięku, a do nas dopiero powoli to dociera. Jako ciekawostkę mogę podać, że jeden z najstarszych audiobrandingów świata, to dzwony kościelne (śmiech) – mówi Paweł Ptaszyński.
W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Pawłem o audiobrandingu, audio logo, marketingu sensorycznym i voice commerce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
-
Kamila Gębik to CEO Kammedia i autorka książki „PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?”. W swojej karierze zajmowała się praktycznie każdą dziedziną marketingu – od social mediów, przez PR i marketing afiliacyjny po promocję e-commerce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Żaneta Kurczyńska to wiceprezeska agencji Synertime i twórczyni kanału Okiem PR-owca. W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast opowiada o kryzysie tożsamości w PR-ze, wpadkach influencerów, przyszłości wizerunku gal freak fightowych i działaniach CSR-owych marek oraz agencji;
-
Robert Sieńko to prawdziwy ekspert od trade i shopper marketingu, który w tej branży działa od prawie dwóch dekad. Choć trade i shopper marketing są niedoceniane przez agencje interaktywne – to jednak dzięki nim konsumenci podejmują swoje decyzje zakupowe.