Ze względu na zbliżający się okres świąteczny i poprzedzające go okazje zakupowe związane z Black Friday i Cyber Monday, PayPo rozpoczyna kampanię marketingową, której nieodłącznym elementem są PayPoki – nowi bohaterowie wyobraźni. Każdy z nich ma unikalny charakter, przez co nawiązuje do innego stylu robienia zakupów, odzwierciedlając nawyki zakupowe współczesnych konsumentów.
Kim są PayPoki?
PayPoki różnią się nie tylko fizycznie – kolorem, kształtem czy wzrostem. Mają też odmienne charaktery i inaczej podejmują decyzje zakupowe. Zielony PayPok jest rozważny, podejmuje przemyślane decyzje i dokładnie porównuje ceny. Jego przeciwieństwem jest żółty PayPok, robiący zakupy pod wpływem impulsu, bez najmniejszego namysłu i w hurtowych ilościach. Z kolei trzeci, fioletowy, zawsze wie co powiedzieć i doradza kupowanie z PayPo.
Zobacz również
Wspólnym mianownikiem wszystkich PayPoków jest jednak miłość do zakupów i korzystanie z płatności odroczonych PayPo.
Każdy z naszych nowych brand heroes odwołuje się swoją kolorystyką do logotypu i posługuje się unikalnym językiem nawiązującym do naszej nazwy. Wybór PayPoków na naszych brand heroes nie był przypadkowy. Z naszych badań wynika, że kupujący nie lubią reklam usług finansowych, nie zapadają im one w pamięć. Postawiliśmy zatem na nieszablonowe podejście i wyrazisty koncept, który pozwoli nam zaistnieć mocniej w świadomości konsumentów, a także wyraźniej zaakcentować naszą obecność na rynku rozwiązań finansowych – mówi Piotr Szymczak, dyrektor operacyjny PayPo.
Koncept stworzyła agencja Up, produkcję animacji zrealizowała agencja Badi Badi. #NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pierwsza tak duża kampania PayPo
Spoty z PayPokami są emitowane w sieci już od września i do tej chwili (tylko w YouTube) mają już 3 mln wyświetleń. W listopadzie premierę miał specjalny spot świąteczny, który oprócz internetu jest emitowany także przed filmem „Listy do M 5” w 53 kinach Helios na terenie całej Polski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Równolegle z kampanią świąteczną, w listopadzie ruszyła wielka loteria PayPo – „PayPoGranie”, w której do wygrania jest m.in. samochód – Toyota Aygo X. Z tej okazji – w ogólnopolskich telewizjach Polsat i TVN oraz kanałach tematycznych – będzie emitowany spot reklamowy zachęcający do udziału w loterii.
Zaplanowane działania pozwolą nam dotrzeć do blisko 17 mln osób na terenie całej Polski. To pierwsza, tak intensywna kampania marketingowa PayPo, poprzedzająca najbardziej gorący okres zakupowy w Polsce. Co roku dla każdego z nas jest to czas wzmożonych wydatków, które w tym roku będą zapewne jeszcze wyższe ze względu na podwyżki cen i inflację. To między innymi dlatego wybraliśmy taki moment na mocne działania promocyjne. PayPo może bowiem pomóc rozłożyć te wydatki w czasie i przez to nie nadwyrężyć domowego budżetu – mówi Piotr Szymczak.
Istotnym elementem kampanii będą też działania digitalowe podzielone na działania wizerunkowe oraz performance’owe. Reklamy PayPo pojawią się w popularnych kanałach video, na największych portalach horyzontalnych, a także w sieci GDN oraz Meta. PayPo planuje też 28-dniową kampanię outdoor w 155 lokalizacjach Warszawy, Poznania i Wrocławia, która będzie emitowana na cyfrowych ekranach Digital Out Of Home. Pojawią się również reklamy w Spotify i w kanałach własnych.