PGE chce być neutralnie klimatyczne do 2050 roku

PGE chce być neutralnie klimatyczne do 2050 roku
Polska Grupa Energetyczna opublikowała swoją nową strategię, w ramach której poinformowano, że do 2050 roku spółka zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną.
O autorze
1 min czytania 2020-10-19

Widmo katastrofy klimatycznej powoduje, że coraz głośniej mówi się o konieczności natychmiastowego podjęcia konkretnych działań w celu zahamowania pogarszania się naszego klimatu. Wielu ekspertów od ekologii apeluje jednogłośnie, że pierwszym krokiem powinno być znaczne zmniejszenie zużycie węgla, a nawet całkowite zaprzestanie jego zużycia.

W naszym kraju już od jakiegoś czasu mówi się o konieczności odejścia od węgla – wiele organizacji ekologicznych organizowało już swego rodzaju happeningi skierowane przeciwko partiom rządzącym, którym zarzucano, że ignorują problem kryzysu klimatycznego.

19 października br. największa polska spółka energetyczna opublikowała swoją nową strategię, w której poinformowano, że firma do 2050 roku zamierza być neutralna klimatycznie – ma to być osiągnięte poprzez realizację inwestycji w nisko i zeroemisyjne źródła energii oraz infrastrukturę sieciową.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W oficjalnym oświadczeniu czytamy, że do 2030 roku Grupa PGE zamierza wybudować 2,5 GW nowych mocy w morskich elektrowniach wiatrowych, 3 GW w fotowoltaice oraz rozbudować portfel lądowych farm wiatrowych o co najmniej 1 GW. Projektom tym ma towarzyszyć program magazynów energii o mocy co najmniej 0,8 GW.

Oznacza to, że do 2030 roku nastąpi zwiększenie udziału energetyki odnawialnej w portfelu Grupy do poziomu 50% oraz zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 85%. Z kolei do 2050 roku firma zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną, czyli zero emisji netto CO2 oraz dostarczanie 100% zielonej energii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy to się uda? Trzymamy kciuki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

zdjęcie: facebook.com/gkpge

PS

Szwedzka marka Felix postanowiła wprowadzić ciekawe rozwiązanie, które ma na celu zachęcenie klientów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych – firma otworzyła sklep, w którym towary są wyceniane na podstawie śladu węglowego.

PS2

PGE Polska Grupa Energetyczna w ubiegłym roku realizowała akcję pod hasłem „Dajemy zielone światło na #greenwashing”. W jej ramach w dniach od 16 do 22 grudnia 2019 roku można było umyć swój samochód elektryczny całkowicie za darmo w dwóch wybranych punktach w Warszawie.

PS3

W październiku 2019 roku na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Głogowskiej w Poznaniu pojawił się fałszywy plakat PKO Banku Polskiego. Reklama informowała o finansowaniu przez instytucję budowy elektrowni Ostrołęka C.