Widmo katastrofy klimatycznej powoduje, że coraz głośniej mówi się o konieczności natychmiastowego podjęcia konkretnych działań w celu zahamowania pogarszania się naszego klimatu. Wielu ekspertów od ekologii apeluje jednogłośnie, że pierwszym krokiem powinno być znaczne zmniejszenie zużycie węgla, a nawet całkowite zaprzestanie jego zużycia.
W naszym kraju już od jakiegoś czasu mówi się o konieczności odejścia od węgla – wiele organizacji ekologicznych organizowało już swego rodzaju happeningi skierowane przeciwko partiom rządzącym, którym zarzucano, że ignorują problem kryzysu klimatycznego.
Zobacz również
19 października br. największa polska spółka energetyczna opublikowała swoją nową strategię, w której poinformowano, że firma do 2050 roku zamierza być neutralna klimatycznie – ma to być osiągnięte poprzez realizację inwestycji w nisko i zeroemisyjne źródła energii oraz infrastrukturę sieciową.
W oficjalnym oświadczeniu czytamy, że do 2030 roku Grupa PGE zamierza wybudować 2,5 GW nowych mocy w morskich elektrowniach wiatrowych, 3 GW w fotowoltaice oraz rozbudować portfel lądowych farm wiatrowych o co najmniej 1 GW. Projektom tym ma towarzyszyć program magazynów energii o mocy co najmniej 0,8 GW.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Oznacza to, że do 2030 roku nastąpi zwiększenie udziału energetyki odnawialnej w portfelu Grupy do poziomu 50% oraz zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 85%. Z kolei do 2050 roku firma zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną, czyli zero emisji netto CO2 oraz dostarczanie 100% zielonej energii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy to się uda? Trzymamy kciuki.
zdjęcie: facebook.com/gkpge
PS
Szwedzka marka Felix postanowiła wprowadzić ciekawe rozwiązanie, które ma na celu zachęcenie klientów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych – firma otworzyła sklep, w którym towary są wyceniane na podstawie śladu węglowego.
PS2
PGE Polska Grupa Energetyczna w ubiegłym roku realizowała akcję pod hasłem „Dajemy zielone światło na #greenwashing”. W jej ramach w dniach od 16 do 22 grudnia 2019 roku można było umyć swój samochód elektryczny całkowicie za darmo w dwóch wybranych punktach w Warszawie.
PS3
W październiku 2019 roku na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Głogowskiej w Poznaniu pojawił się fałszywy plakat PKO Banku Polskiego. Reklama informowała o finansowaniu przez instytucję budowy elektrowni Ostrołęka C.