McDonald’s od miesięcy wprowadza w życie swoje plany dotyczące zrównoważonego rozwoju. Niedawno sieć ogłosiła, że do 2025 roku popularne zestawy Happy Meal będą zawierały zabawki wykonane wyłącznie z materiałów przyjaznych dla środowiska. Aby ograniczyć produkcję szkodliwych odpadów, niemiecki oddział McDonald’s zastąpił opakowania na burgery papierem wykonanym z trawy.
Ważnym krokiem w kierunku wprowadzenia zmian przyjaznych dla środowiska jest otwarcie w Market Drayton w Wielkiej Brytanii restauracji o zerowej emisji dwutlenku węgla netto. McDonald’s wyjaśnia, że budowa, jak i codzienne funkcjonowanie nowego lokalu nie będzie zwiększać ilości istniejących już w atmosferze gazów cieplarnianych.
Zobacz również
Jakie innowacje znajdują się w brytyjskim McDonald’s? Izolację ścian w lokalu zapewnia materiał z owczą wełną, okładziny budynku wykonano z przetworzonego sprzętu elektronicznego i artykułów gospodarstwa domowego – na przykład pralek, a niektóre elementy wyposażenia restauracji powstały ze zużytych ziaren kawy. Dodatkowo na zewnątrz budynku pojawił się podjazd drive-thru wykonany z opon pochodzących z recyklingu oraz krawężniki z przetworzonych plastikowych butelek.
W pobliżu znajduje się ogród bioróżnorodności i – zaprojektowana przez dzieci z miejscowego gimnazjum – ścieżka przyrodnicza, której rolą jest zbieranie deszczówki i tworzenie bezpiecznego siedliska dla jeży, żab czy innych drobnych, dzikich zwierząt.
Co istotne, restauracja może funkcjonować dzięki energii pochodzącej z pracy dwóch turbin wiatrowych i 92 metrów kwadratowych paneli słonecznych, które pozwolą wyprodukować do 60 000 kWh energii rocznie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W McDonald’s wierzymy, że nasza żywność musi być serwowana w restauracjach, które są zrównoważone – mówi Beth Hart, wiceprezes ds. łańcucha dostaw i zaufania marki.
– Wyzwanie związane z dekarbonizacją branży budowlanej jest złożone, ale zaangażowanie McDonald’s w budowę pierwszej restauracji w Wielkiej Brytanii zgodnie z wytycznymi UK Green Building Council (UKGBC), dotyczącymi budynków o zerowej emisji dwutlenku węgla, jest pierwszym tak wielkim krokiem w branży – dodał Simon McWhirter, rzecznik UKGBC.
McDonald’s ma nadzieję, że powołując do życia nowy „zeroemisyjny lokal”, zainspiruje do wprowadzania innowacji także inne restauracje. Sieć zapowiada również, że do końca 2030 roku zamierza osiągnąć zerową emisję netto dla wszystkich swoich biur oraz 1400 działających restauracji.
PS
Restauracja Hell Pizza w żartobliwej kampanii OOH podkreśla, że zapewnia dostawy pizzy w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.