Każdy kierowca ma z pierwszym, własnym samochodem masę wspomnień. To symbol samodzielności i niezależności, ale też… nieustannej walki z problemami mechanicznymi. Problemy te są wpisane w charakter samochodu, który zazwyczaj jest dość wiekowy i docelowo ma pomóc w nabraniu doświadczenia w prowadzeniu. Auto przejściowe, które wybacza zadawane mu rysy i obtarcia. Jego użytkowanie może jednak sprawiać masę kłopotów i wytwarzać w kierowcy uciążliwe, niecodzienne nawyki… Te właśnie nawyki, zupełnie niezwiązane ze stylem, ale z wygodą prowadzenia – lub właśnie jej brakiem, wykorzystało OTOMOTO w kampanii skierowanej do młodych kierowców.
W ramach projektu Papaya New Directors powstała seria 3 spotów zachęcających do wymiany tego pierwszego, niedoskonałego auta na takie, które pozwoli odczuwać większą przyjemność z jazdy i wygody związanej z posiadaniem samochodu.
Zobacz również
Spoty można obejrzeć poniżej:
1. Spot „Tort”
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
2. Spot „Bajka„
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Spot „Klapa„
W każdym ze spotów OTOMOTO poznajemy bohaterów w niezwiązanych z motoryzacją okolicznościach – widzimy ojca usypiającego dziecko, nauczycielkę muzyki podczas lekcji pianina i młodą parę podczas ich przyjęcia weselnego. Sielskie okoliczności za każdym razem zakłócają jednak, zapisane w pamięci mięśniowej, nawyki związane z użytkowaniem ich niedoskonałych, pierwszych samochodów. Sposobem na ich pozbycie się jest wymiana samochodu – na taki, w którym drzwi nie będą się zacinać, bagażnik łatwo się domknie, a skrzynia biegów będzie działać płynnie.
– Po raz pierwszy w kampanii OTOMOTO zwracamy się bezpośrednio do młodych kierowców. Zależy nam, żeby zmienić wyobrażenie o pierwszym samochodzie, jako o tym, z którym muszą wiązać się problemy. Samochód powinien być w pełni sprawny – także w zakresie związanym z domykaniem drzwi. Nasza kampania oparta jest na komediowym koncepcie, który – mamy nadzieję – przykuje uwagę młodszych odbiorców, ale tak naprawdę dotykamy poważnego problemu. Wybierając sprawny samochód dbamy przede wszystkim o bezpieczeństwo nasze i naszych pasażerów. Znajdując oferty na OTOMOTO można jeszcze przed zakupem dokładnie sprawdzić jego stan techniczny – by nie mierzyć się później z wadami pojazdu – mówi Artur Wyrzykowski, Senior Brand Manager, OTOMOTO.
Papaya New Directors
Reżyserem każdego z 3 spotów jest Wojciech Barczuk. Twórca wyróżnia się w swoich projektach autentycznością, komizmem i absurdem. Stworzone przez Barczuka światy, sytuacje i subtelności tworzą niepodrabialny klimat, który idealnie wpisuje się w lekki i żartobliwy charakter kampanii.
Wszystkie produkcje powstały w ramach 10. edycji konkursu Papaya New Directors. W nowej, debiutującej w tym roku formule, organizatorzy i partnerzy Papaya New Directors zapraszają do współpracy wybranych twórców i twórczynie. Wszystkie filmy zrealizowane w 2023 r. będą miały szansę powalczyć o nagrody podczas finałowej gali podsumowującej jubileuszową edycję konkursu.
Kampania rusza 15 września i będzie emitowana w kanałach mediów społecznościowych OTOMOTO, na YouTubie oraz wspierać ją będą działania PR.