PKO Bank Polski pokazuje najmłodszym, jak nie trafić w sieci na cyberprzestępców

PKO Bank Polski pokazuje najmłodszym, jak nie trafić w sieci na cyberprzestępców
PKO Bank Polski uczy najmłodszych, jak być bezpiecznym w cyberprzestrzeni. Bank udostępnił specjalny film edukacyjny dla uczniów. Dzięki niemu dzieci dowiadują się, jak bezpiecznie korzystać z internetu, jak rozpoznać potencjalne zagrożenia oraz jakie są zalety kontroli rodzicielskiej.
O autorze
1 min czytania 2024-02-16

„Rety rety internety, surfuj bezpiecznie w sieci” to film edukacyjny, który powstał w ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności. Bohaterami kreskówki jest rodzina Pieniążków, która zmaga się z różnymi problemami, pokazując, że zasady cyberbezpieczeństwa zapewniają spokój codziennego życia. Niezależnie od tego czy korzystamy z internetu w ramach pracy, czy jako rozrywki.

Film zawiera zbiór dobrych praktyk związanych z mądrym i bezpiecznym poruszaniem się w sieci, przydatnych zarówno dzieciom, jak i dorosłym posługującym się smartfonami, tabletami czy komputerami.

Praktyczne porady dotyczą m.in. rozpoznawania bezpiecznych stron internetowych, dbania o bezpieczeństwo swoich danych oraz ochronę wizerunku w mediach społecznościowych – swojego oraz innych osób.

Najmłodsi dowiadują się też, by nigdy nie zapisywać swoich haseł na stronach i przeglądarkach internetowych, zawsze sprawdzać czy się wylogowali i by nie publikować zdjęć koleżanek i kolegów bez ich zgody.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nowoczesna forma przekazu, wartka narracja i poczucie humoru, przyjazny język oraz kolorowe animacje sprawiają, że tematyka bezpieczeństwa w internecie staje się łatwa do przyswojenia – przekonuje Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim.

– Internet jest bardzo dynamicznym środowiskiem – dlatego regularnie trzeba aktualizować nie tylko oprogramowanie komputera, ale także swoją wiedzę z zakresu cyberbezpieczeństwa – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poprzez specjalne filmy edukacyjne w ramach SKO dzieci uczą się również troski o środowisko i zarządzanie finansami w rodzinie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: materiały prasowe PKO Banku Polskiego