Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz zdobyć darmową wejściówkę na VideoWars by ScreenLovers? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

PKO Bank Polski: Sytuacja bieżąca oraz prognozy rozwoju branż kosmetycznej i odzieżowej do 2028 roku [RAPORT]

PKO Bank Polski: Sytuacja bieżąca oraz prognozy rozwoju branż kosmetycznej i odzieżowej do 2028 roku [RAPORT]
PKO Bank Polski opublikował dwa raporty na temat bieżącej sytuacji oraz perspektyw rozwoju dla światowego i polskiego handlu kosmetykami oraz odzieżą. Sprawdź wnioski z raportów.
O autorze
2 min czytania 2024-10-25

Raporty prezentują bieżącą sytuację oraz perspektywy średnioterminowe dla światowego i polskiego handlu kosmetykami oraz odzieżą. Przedstawiają także głównych importerów i światowe trendy oraz pozwalają przeanalizować konkurencję na największych rynkach zbytu.

Branża kosmetyczna – wnioski

  • W 2023 światowa branża kosmetyczna osiągnęła wzrost sprzedaży o 5%, do poziomu 579 mld EUR. Była to wartość o 16% większa niż w 2019 – przed pandemią COVID-19.
  • W najbliższych latach sprzedaż ma się nadal rozwijać w podobnym, wysokim tempie. Według prognoz Statista wartość rynku w latach 2024-2028 ma zwiększyć się o 19% osiągając poziom 689 mld EUR.

  • Największy udział w rynku (44%) ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej. Sprzedaż w tym segmencie była relatywnie odporna na zawirowania związane z pandemią, ale w najbliższych latach może zwiększać się w wolniejszym tempie niż w innych segmentach.
  • Najszybciej rozwijającym się segmentem będzie technologia dla urody. W latach 2024-2028 jego sprzedaż ma rosnąć średnio o 5,2% rocznie, przewyższając tempo wzrostu w segmencie kosmetyków do makijażu (4,7% CAGR).

  • Francja była światowym liderem w eksporcie kosmetyków. W 2023 osiągnęła udział w rynku na poziomie 14,6% wyraźnie wyprzedzając drugie pod tym względem Stany Zjednoczone (8,5%).
  • Największym importerem kosmetyków były Stany Zjednoczone. W 2023 ich udział w światowym imporcie wyniósł 11,1% i był już tylko nieznacznie większy niż udział Chin (9,7%).
  • W ostatnich latach Polska zwiększała udział w handlu międzynarodowym kosmetykami. W 2023 Polska była największym eksporterem kosmetyków na świecie (z udziałem 3,1%) oraz 14. największym importerem (z udziałem 2,2%).
  • W 2023 przeciętnie wydatki per capita na kosmetyki na świecie wyniosły 75 EUR. W ciągu 5 lat prognozowany jest wzrost tego wskaźnika do 86 EUR w 2028. W Polsce w 2023 wydatki osiągnęły 123 EUR.
  • Sklepy online odpowiadają za niecałą 1/5 sprzedaży kosmetyków. W 2023 udział online w sprzedaży wyniósł prawie 18%. Prognozowany jest dalszy wzrost zainteresowania zdalnym kanałem dystrybucji i zwiększenie jego udziału do blisko 22% w 2027.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sprawdź pełny raport.

Branża odzieżowa – wnioski

  • W 2023 sprzedaż światowej branży odzieżowej wzrosła o 7%, do poziomu 1600 mld EUR, przekraczającego o 14% wartość rynku w 2019 – przed pandemią COVID-19.
  • Według prognoz w latach 2024-2028 wartość rynku na świecie wzrośnie o 17% osiągając poziom 1870 mld EUR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Najwyższy udział w rynku ma odzież damska (53% w 2023) i do 2028 udział ten pozostanie praktycznie niezmieniony.
  • W latach 2024-2028 odzież męska będzie segmentem rynku o najwyższym tempie wzrostu (z CARG=3,3%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Chiny były światowym liderem w eksporcie odzieży i w 2023 osiągnęły udział w rynku na poziomie 29,6%.
  • Największym importerem w 2023 były Stany Zjednoczone – z udziałem 18,2% w światowym imporcie.
  • W 2023 Polska była 11. największym eksporterem odzieży na świecie (z udziałem 2,1%) oraz 9. największym importerem (z udziałem 2,7%).
  • W 2023 prawie 23% przychodów ze sprzedaży odzieży pochodziło ze sklepów online. Prognozowany jest dalszy wzrost zainteresowania tym kanałem dystrybucji i zwiększenie jego udziału do 32% w 2027.

Sprawdź pełny raport.

źródło: mat. prasowe

PS EKObarometr Index: Blisko jedna czwarta młodych Polaków przyznaje, że kupuje ubrania na tzw. platformach ultra-fast-fashion [RAPORT]

PS2 Branża fashion w obliczu wielkich zmian. Zagrożenia i szanse na 2024