Poczta Polska: od bazarku do nowoczesnego handlu

Poczta Polska: od bazarku do nowoczesnego handlu
W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpocznie proces zmian wyglądu swoich placówek oraz ich oferty. Celem jest odświeżenie wizerunku i zwiększenie konkurencyjności na rynku usług pocztowych oraz handlowych.
O autorze
1 min czytania 2025-02-07

W ramach projektu pilotażowego, Poczta Polska dokonała zmian w 30 placówkach w celu poprawy standardu obsługi klienta, estetyki prezentacji towarów oraz zwiększenia efektywności sprzedaży. Inicjatywa przyniosła wymierne rezultaty: średni wzrost prowizji netto plasuje się na poziomie 116,59% – w porównaniu do wyników osiąganych przed wdrożeniem zmian.

Skuteczność wprowadzonych zmian potwierdzają nie tylko konkretne liczby, ale także pozytywne opinie klientów. Niemal 96% badanych osób (jak wynika z wewnętrznych badań Poczty Polskiej) pozytywnie oceniło nową estetykę ekspozycji handlowej, a 91,5% uważa, że dostępny w placówkach asortyment jest zróżnicowany i wysokiej jakości.

Założenia projektu obejmowały szereg kluczowych innowacji, w tym:

  • utworzenie specjalnych stref na produkty z różnych kategorii,
  • aranżowanie regałów w nowy sposób,
  • skrupulatną selekcję towaru, aby uniknąć wizerunku tzw. bazarku.

Artykuły w poszczególnych placówkach mają być jednak zróżnicowane: w zależności od potrzeb w danym miejscu. Z założenia w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp np. do galerii handlowych jest trudniejszy, asortyment musi się znacznie różnić od tego oferowanego w większych miastach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Placówki będą również wyposażone w standy przeznaczone dla wybranych dostawców. Obecnie swoje produkty prezentują w ten sposób: Garmond Press, Duracell, Meteor, Floslek, Herbapol, Disney, Sonko, Wyjątkowy Prezent.

– Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują, że należy postawić na produkty pocztowe, takie jak: koperty, kartki, kartony, artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz wszelkiego rodzaju produkty kupowane pod wpływem impulsu – mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kolejne etapy rozwoju

Zachęcona pozytywnymi wynikami pilotażu Poczta Polska SA zamierza wdrażać kolejne zmiany. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Tam, gdzie to możliwe, wprowadzamy nowe stanowisko – frontmana, czyli osoby, która będzie aktywnie wspierać klientów w procesie zakupowym, polecać produkty z oferty handlowej oraz pomagać w odnalezieniu pożądanych artykułów – dodaje Szajczyk.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko