Cel: Organizując akcje charytatywne, w których liczymy na zaangażowanie internautów, bardzo ważne jest określenie konkretnego celu. To daje im większą motywację do jego realizacji. W przypadku inicjatywy organizowanej przez Pogryw.pl cel był prosty – zebrać jak największą ilość karmy dla schroniska „PsitulMnie” w Zabrzu–Biskupicach.
Realizacja: Użytkownicy zdobywali karmę dla zwierząt grając w proste i darmowe gry zamieszczone w serwisie. W ramach dodatkowej motywacji Pogryw.pl sam fundował co najmniej 5 kg karmy dziennie. Dokładna ilość karmy przekazanej przez portal zależała od graczy i użytkowników oraz liczby ich zagrań w konkursach Pogryw.pl. Dzięki licznikowi zamieszczonemu w serwisie, uczestnicy konkursu mogli śledzić, ile karmy już udało się zebrać oraz ile jeszcze brakuje, by minimalny próg dotacji został przekroczony.
Zobacz również
Na fan page’u Pogryw.pl codziennie pojawiała się informacja o akcji ze zdjęciami psów ze schroniska „PsitulMnie”, z ich krótkim opisem. Dzięki temu użytkownik miał pełną świadomość jakim psom pomaga. Każdy tego typu post, w trakcie trwania akcji zdobywał kilkadziesiąt „lajków” i komentarzy. Fani zgłaszali chęć pomocy psom i udostępniali posty na swoich profilach.
Wyniki: Akcja trwała zaledwie tydzień. W tym czasie udało się zebrać łącznie aż 672 kg karmy dla schroniska „Psitul Mnie”. w okresie jej trwania stronę www Pogryw.pl odwiedziło o 61% internautów więcej niż zazwyczaj, a fan page zyskał 437 nowych fanów, którzy wykazywali ogromne zaangażowanie w trakcie trwania akcji na Facebooku. Liczba aktywności fanów zwiększyła się o 56%, w porównaniu ze standardowym okresem.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell