Od 1 stycznia 2024 roku przedsiębiorcy mają obowiązek doliczyć do paragonu 20 gr i podatek VAT za każdy jednorazowy kubek z plastiku oraz 25 gr i podatek VAT za podobny pojemnik lub pudełko na żywność. Tak zwana „opłata konsumencka” ma nie tylko realnie wpłynąć na ilość zużywanego jednorazowego w Polsce plastiku, ale także zasilić budżet państwa. W związku z nowym rozporządzeniem Carrefour Polska wzmacnia komunikację i promocję swojej usługi zakupów do własnych opakowań.
5 lat temu, Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, umożliwił klientom zakupy produktów z lad tradycyjnych, warzyw, owoców, pieczywa, wyrobów cukierniczych czy kosmetyków i chemii domowej bez konieczności korzystania z opakowań plastikowych. Klienci mogą przyjść do sklepu z własnymi woreczkami, słoikami czy pudełkami. Pracownicy tarują opakowania, do których pakują produkty na wagę oraz naklejają na nie etykietę cenową. Carrefour zachęca także do korzystania z bawełnianych toreb, które zachęcają do rezygnacji z popularnych „zrywek”. Ponadto, w wybranych sklepach Carrefour, działają również refillomaty pozwalające kupić do własnej butelki lub słoika kosmetyki, detergenty czy środki czystości.
Zobacz również
– Zakupy do własnych opakowań to jeden z filarów naszego długofalowego programu “Droga do Zero Waste”, którego celem jest redukcja użycia plastiku oraz pobudzenia drugiego obiegu surowców. Od początku tego roku widzimy w naszych sklepach skokowy wzrost zainteresowania klientów zakupami do własnych opakowań. W czasach wysokiej inflacji, kiedy Polacy liczą każdą złotówkę, wszystkie dodatkowe opłaty mają wpływ na to co wyląduje w ich koszykach. Zauważyliśmy, że te pobierane w związku z nową ustawą, można w łatwy sposób obejść – robiąc swoje zakupy do własnych opakowań. Dzięki naszej kampanii chcemy pokazać klientom jak oszczędzać, będąc przy tym jednocześnie bardziej ekologicznym i działającym na rzecz naszej planety – mówi Sylwester Mroczek, senior manager ds. rozwoju formatów i koncepcji handlowych w Carrefour Polska.
Obok zakupów do własnych opakowań wielorazowych, Carrefour realizuje także szereg innych inicjatyw w ramach strategii opakowaniowej firmy. Klienci mogą oddawać szklane butelki zwrotne, bez konieczności okazywania paragonu ich zakupu i odzyskać kaucję w postaci e-bonów, którymi można zapłacić za zakupy. Od stycznia 2023 w wybranych sklepach sieci działa również własny system kaucyjny stworzony z organizacją Eko-Punkt, w ramach którego Carrefour płaci klientom 15 gr za każdą zwróconą butelkę plastikową lub puszkę aluminiową po napojach.
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing