Pol’and’Rock Festival 2023 startuje z własną kolekcją NFT

O autorze
3 min czytania 2023-07-31

Pol’and’Rock Festival, jeden z największych niebiletowanych festiwali w Europie, wystartował z własną kolekcją tokenów NFT. Unikatowe NFT 29. Pol’and’Rock Festival są dostępne w Siemashop.pl oraz na platformie Influ.com. Dochód z dystrybucji tokenów zostanie w całości przekazany na posprzątanie i uporządkowanie pola festiwalowego w ramach akcji „Zaraz Będzie Czysto”. Za tokenizację, wsparcie technologiczne i przygotowanie procesu sprzedaży odpowiada InfluVerum, właściciel platformy Influ.com. Firma w styczniu tego roku przygotowała i wdrożyła projekt tokenizacji legendarnych serduszek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

„Miłość – Przyjaźń – Muzyka” to nie tylko hasło Pol’and’Rock Festival, ale także nazwa kolekcji festiwalowych tokenów NFT. Organizatorzy jednego z największych niebiletowanych festiwali w Europie stawiają na NFT jako jedno z narzędzi pozyskiwania środków w ramach akcji „Zaraz Będzie Czysto”. Dochód z dystrybucji tokenów zostanie w całości przekazany na posprzątanie i uporządkowanie pola festiwalowego po zakończeniu imprezy. Unikatowe NFT 29.  Pol’and’Rock Festival dostępne są w Siemashop.pl oraz na polskiej platformie do obrotu NFT – Influ.com.

To pierwsze tego typu rozwiązanie nie tylko w historii samego festiwalu Pol’and’Rock, ale również pionierskie wykorzystanie tokenów na polskim rynku eventów, wydarzeń i imprez masowych. Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki festiwalowej kolekcji NFT nie tylko uda się szybko i sprawnie pozyskać środki na posprzątanie terenu wydarzenia, ale podkreślają również wyjątkowe korzyści, które czekają na wszystkich właścicieli tokenów.

– Podczas 31. Finału w naszych działaniach pojawiły się cyfrowe serduszka, czyli tokeny NFT – rozpoczęła się nowa era pomagania! Ten sposób wsparcia spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. Z myślą o Najpiękniejszym Festiwalu Świata powstały pierwsze w historii festiwalowe tokeny NFT – do wyboru: Miłość, Przyjaźń i Muzyka – mówi Jurek Owsiak. – Zdobywając je, możecie wesprzeć akcję Zaraz Będzie Czysto. Wybierzcie jedną z unikatowych grafik – tokenów NFT, która będzie pamiątką Waszego zaangażowania w   tworzenie Pol’and’Rock Festival. Każdą z tych grafik zaprojektowałem wraz z ekipą fundacyjnych grafików. Czekają też na Was niespodzianki – wycieczka po backstage’u, festiwalowe koszulki i wiele innych – dodaje Jurek Owsiak.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na uczestników tegorocznego Pol’and’Rock Festival i wszystkie osoby, które zechcą wesprzeć akcję „Zaraz Będzie Czysto” czekają trzy rodzaje cyfrowych aktywów. Do każdego z nich został dołączony pakiet korzyści dla nabywcy, który różni się w zależności od przekazanej kwoty darowizny. Podstawowa forma wsparcia to NFT Przyjaźń x Pol’and’Rock w cenie od 29 zł, który obejmuje grafikę zaprojektowaną przez Jurka Owsiaka, pakiet social media oraz certyfikat autentyczności tokenu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Druga opcja to NFT Miłość x Pol’and’Rock, w skład której wchodzi 50 tokenów za 299 zł, pakiet korzyści identyczny jak w wersji Przyjaźń, a dodatkowo także spersonalizowana koszulka festiwalowa i jednorazowa wejściówka na backstage. Obie wersje NFT można kupić od 11 lipca. Trzecią odsłonę kolekcji stanowi NFT Muzyka x Pol’and’Rock, której sprzedaż ruszy na kilka dni przed startem imprezy, a benefity z nią powiązane będzie można odebrać już podczas samego festiwalu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Wielka Orkiestra, jak zawsze działa skutecznie i nowocześnie, adaptuje do polskich warunków światowe trendy. Z zainteresowaniem obserwujemy, jak globalne marki i organizacje wykorzystują NFT do realizacji rozmaitych celów, w tym także zbiórek i akcji charytatywnych – przekonuje Ewa Myślińska CEO InfluVerum, właściciela platformy Influ.com. – I chociaż w Polsce nie mamy jeszcze tylu doświadczeń z działalności na masową skalę, to 31.Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pokazał, że Polacy nie boją się technologicznych nowinek i z pełnym zaangażowaniem sięgają po nowe możliwości wsparcia projektów charytatywnych. Przypomnę, że legendarne serduszka WOŚP w styczniu tego roku można było po raz pierwszy nabyć w formie tokenów NFT. Znakomity efekt akcji upewnił nas w tym, że kolejna współpraca, tym razem przy Pol’and’Rock Festival, również uczyni z NFT skuteczne narzędzie pozyskiwania środków. Nie mamy wątpliwości, że tokeny to nowoczesny i uniwersalny sposób aktywizacji dużej i różnorodnej grupy odbiorców, a za WOŚP podążą wkrótce inni organizatorzy festiwali, eventów i imprez sportowych – podkreśla Ewa Myślińska.

Organizatorzy Pol’and’Rock Festival zadbali również o to, by festiwalowe tokeny były przyjazne środowisku. Cała kolekcja NFT X Miłość, Przyjaźń, Muzyka powstała w technologii blockchain z wykorzystaniem zrównoważonej platformy Polygon, która po kluczowych zmianach funkcjonalnych z września 2022 zapewnia niższą emisję śladu węglowego aż o 99.992%.

Więcej szczegółów i informacji o projekcie na stronie festiwalowej kolekcji NFT nft.polandrockfestival.pl.

PS Strefy festiwalowe – jak stworzyć dobrą strefę i jakie aktywności wybrać, by angażować odbiorców

Najpopularniejsze festiwale nie tylko przyciągają tłumy fanów muzycznych wrażeń, ale też stają się punktem styku na linii marka-odbiorca w różnych częściach świata. Obecność na letnich festiwalach nie jest już punktem obowiązkowym jedynie wśród fanów konkretnych artystów, ale również sponsorów i wystawców. Bazując na doświadczeniu skupimy się na tworzeniu efektywnych stref w obszarze CEE.