Przed Tobą kolejna dawka inspiracji i wiedzy. Odkryj ciekawe raporty i podcasty warte uwagi. Tym razem w zestawieniu znalazł się m.in. podcast „Z buta w marketing” i „SEMbook 2024” przygotowany przez Grupę Roboczą SEM IAB Polska.
>>> Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni
Zobacz również
-
#PolecajkiNM cz. 50: podręcznik „Foresight Edu”, raport Bite Back, podcast „Eye on AI”
-
Marketing internetowy, czyli jak konkurować z dużymi graczami w czasach kryzysu
-
PrzeglądTygodnia [06-12.05.2025]: suszonki kwietnia, eksperci a rola etyki w badaniach marketingowych, cyfrowy pomnik „An Empire Built on Waste”
Megatrendy a wyzwania produkcji żywności roślinnej
Czy globalne zmiany pogłębią problem zanieczyszczenia żywności środkami ochrony roślin, czy też przeciwnie?
Studio Busola Trends pomaga zrozumieć, jak megatrendy wpływają na rozwój oraz wyzwania w sektorze małych producentów żywności pochodzenia roślinnego.
W raporcie Megatrendy a wyzwania produkcji żywności roślinnej znajdziesz informacje, jak przenieść wiedzę o globalnych zmianach na lokalną diagnozę i zobaczysz, jakim przydatnym narzędziem w takich procesach może być bazowanie nie tylko na danych tu i teraz, ale również wgląd w przyszłość.
PrzeglądTygodnia [06-12.05.2025]: suszonki kwietnia, eksperci a rola etyki w badaniach marketingowych, cyfrowy pomnik „An Empire Built on Waste”
Słuchaj podcastu NowyMarketing
SEMbook 2024
IAB Polska opublikował „SEMbook 2024″ przygotowany przez Grupę Roboczą SEM. Publikacja skupia się na case studies dotyczących wykorzystania najnowszych trendów SEO i PPC w marketingu.

Warto posłuchać/obejrzeć
- Gościem trzeciego Q&A NowegoMarketingu był dr Adam Zemełka, psycholog biznesu i kognitywista.
Ekspert odpowiedział m.in. na takie pytania jak:
- Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego?
- Czy negatywne reakcje na reklamę zawsze stanowią zagrożenie i są niekorzystne dla wizerunku marki? Czego należy unikać w przekazie marketingowym?
- Czy są jakieś sposoby budowania plakatu/prezentacji, by skuteczniej trafić do podświadomości? Może jakieś kolory albo układ treści?
- Jakie książki z zakresu neuronauki warto przeczytać?
- Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, jak ważną rolę w życiu dziecka odgrywają ojcowie. A mimo tego ich rola w reklamach jest często przedstawiana w sposób spłycony i powierzchowny. Dlaczego tak się dzieje i jak to zmienić? O tym właśnie Wojciech Herra rozmawiał z Radosławem Wierzbińskim i Pawłem Ciackiem.
- Czym jest branding oparty na wartościach? Co zrobić, by w projektowaniu „lepiej”, wyparło – „więcej”? Jak przekonać klienta do takiej strategii? Czy da się zaprojektować produkt lub usługę w taki sposób, by poza potrzebami użytkownika, uwzględniona była także sytuacja społeczna oraz globalne problemy?
W Strefie Designu Uniwersytetu SWPS naukowczyni i designerka Agata Bisping rozmawiała z projektantem Jerzym Tchórzalskim oraz brand and communication strategist Kamilą Twardowską.
- Oskar Lipiński w kolejnym odcinku podcastu „Z buta w marketing” rozmawia z Aleksandrem Mazankiem, współwłaścicielem Endorfinelli. Odkryj historię sukcesu polskiej marki bielizny nocnej i dowiedz się, jakie zmiany w e-commerce pomogły im rozwinąć biznes.
Dowiesz się:
- Z jakimi wyzwaniami mierzyła się Endorfinella na początku swojej drogi w e-commerce?
- Jakie zmiany wdrożyli po konsultacji z Oskarem i jak wpłynęły na ich biznes?
- Jakie są plany Endorfinelli na przyszłość?
- Jak wygląda ich model B2B, a jak B2C?
- Dlaczego zdecydowali się rozszerzyć ofertę z bielizny nocnej na odzież?
Poznasz również wiele praktycznych wskazówek, które można wykorzystać w sklepie internetowym.
A już 11 lipca (czwartek) o godz. 10 weź udział w sesji Q&A z Michałem Duninem pt. „Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek”. Ekspert w zakresie digital marketingu, social media i marketingu zintegrowanego odpowie na pytania dotyczące m.in. najważniejszych aspektów polityki korzystania z narzędzi Gen AI, które agencje i marki powinny uwzględniać. Podpowie też, jakie regulacje prawne w kontekście AI mają największy wpływ na branżę komunikacyjną.
>>> Reklamy z tatą w roli głównej, perełki i antyperełki influencerskie, smok na Empire State Building – sprawdź, co ważnego wydarzyło się w świecie marketingu w tygodniu 14-20 czerwca br. To wszystko znajdziesz w przeglądzie tygodnia.
PS #PolecajkiNM cz. 10: Best brands Poland 2024, polityka korzystania z GenAI, wykład pionierki AI z TED2024, AI Overviews (SGE)
W kolejnej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: polskie „Oscary Marketingu”, polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi GenAI opracowana przez SAR czy ranking najcenniejszych globalnych marek według Kantar BrandZ.