#PolecajkiNM cz. 18: jak korzystamy z AI, wyścig o Biały Dom w SoMe, J. J. Orliński o ceremonii otwarcia IO, psychologia przestrzeni

#PolecajkiNM cz. 18: jak korzystamy z AI, wyścig o Biały Dom w SoMe, J. J. Orliński o ceremonii otwarcia IO, psychologia przestrzeni
Wspomnienia Jakuba Józefa Orlińskiego z ceremonii otwarcia igrzysk, poszukiwanie związku między fizyką kwantową i relacjami międzyludzkimi, a może rozmowa o wadach i zaletach Programmatic SEO? Przedstawiamy najnowszą odsłonę cyklu #PolecajkiNM.
O autorze
2 min czytania 2024-08-09

>>> Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni

Korzystasz z AI, a nawet o tym nie wiesz [BADANIE]

Blisko połowa przebadanych Polaków korzysta z narzędzi AI, jednak ponad połowa z nich przyznała, iż nie zdawała sobie sprawy, że to sztuczna inteligencja. Najchętniej korzystają oni z narzędzi AI w celach prywatnych – głównie dla rozrywki. Najczęściej zadają chatowi AI pytania i przerabiają zdjęcia. A co więcej, ponad połowa respondentów byłaby skłonna płacić za dostęp do narzędzi opartych na AI. Z tej grupy, niemal jedna trzecia przeznaczyłaby na ten cel nie więcej niż 10 zł miesięcznie.

83 proc. badanych korzysta z AI na smartfonie, natomiast 50 proc. na komputerze. Warto podkreślić, że w grupie wiekowej 45-65 lat więcej osób używa AI na smartfonie niż w młodszych pokoleniach. Dodatkowo, spośród wszystkich przebadanych grup to grupa wiekowa: 18-24 lata korzysta najczęściej z komputera, korzystając z rozwiązań sztucznej inteligencji. To pokazuje, że AI stało się nieodzownym narzędziem dla każdego, niezależnie od wieku czy wykorzystywanego urządzenia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie pt. „Czy Polacy chcą sztucznej inteligencji w smartfonach?” zostało przeprowadzone w czerwcu 2024 roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki OPPO na grupie ponad 1 000 osób. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pełny raport znajdziesz tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania prezydencka w USA 2024 oczami mediów społecznościowych [ANALIZA]

Milion nowych obserwatorów w tydzień? To nie kolejna „cudowna” recepta na zwiększenie zasięgów na Instagramie, a organiczna reakcja użytkowników po lipcowym zamachu na Donalda Trumpa. NapoleonCat wykorzystuje swoje narzędzie do analizy mediów społecznościowych, aby śledzić wzrosty oraz spadki zainteresowania poszczególnymi kandydatami podczas wyścigu o Biały Dom. 

Czy wzrosty fanów na Instagramie i Facebooku posłużą za barometr ostatecznego wyniku wyborów? Tego dowiemy się już 5 listopada.

Najświeższe dane i komentarze możesz obserwować w tym poście blogowym.

Ranking firm SEO/SEM wg przychodów w 2023 r.

Warto posłuchać

O tym, w jaki sposób komunikować się ze światem, aby być dostępnym dla każdego, w najnowszym odcinku podcastu „Design Practice” rozmawiają Paulina Kacprzak, Aga Naplocha i Karolina Żurowska, która sama siebie nazywa „naczelną prostownicą w banku ING”.

W tym odcinku podcastu „SEO Fridays” prowadzonym przez Dawida Medwediuka, Robert Niechciał i Sebastian Heymann opowiadają o wadach i zaletach Programmatic SEO, a także o działaniach mających pozytywny wpływ na trwałość te strategii.

Justyna Kopińska, dziennikarka i socjolożka, rozmawia z Jakubem Józefem Orlińskim, czołowym polskim kontratenorem, a także b-boyem, który swoim występem uświetnił ceremonię otwarcia igrzysk olimpijskich w Paryżu. Tematami najnowszego odcinka podcastu „O milimetr do przodu” są m.in. wspomnienia z wydarzenia, ale również reakcje na odrzucenie czy przegraną, tak częste w sporcie i sztuce.

W swoim podcaście „99 Twarzy AI” Karol Stryja (tym razem w towarzystwie Andy’ego Żaka, konsultantem Accenture w obszarze rozwiązań automatyzujących biznesy) rozmawia z Piotrem Migdałem fizykiem kwantowym i twórcą społeczności Data Science PL, a także tancerzem i mistrzem saunowym, o tym, co łączy nauki ścisłe i relacje międzyludzkie.

W podcaście „Psychologia przestrzeni – od projektowania emocji do tworzenia funkcjonalnych miejsc” powstałym w ramach projektu „Strefa Designu Uniwersytetu SWPS” Agata Bisping pyta Martę Wierusz, architektkę brył i wnętrz m.in. o to, czy ściany mogą mówić. Panie poruszają również tematy związane z dostosowywaniem przestrzeni do rozmaitych ludzkich potrzeb.

Wydarzenie warte uwagi

Presja na wyniki, ciągły multitasking, napięcie i niedoczas to Twoja codzienność? 11 września weź udział w praktycznym warsztacie online z mindfulness dla marketerów „Umysł na fali” i naucz się wspierać siebie w codzienności „wszystko wszędzie naraz”. Zapisz się już dziś.

PS PolecajkiNM cz. 17: spadek wartości Nike na giełdzie, słownik emoji GenZ i rozmowy o kampaniach inspirowanych polską historią i tradycjami

Raport SilverTV i LifeTube nt. konsumpcji treści wideo w pokoleniu 50+, a może odcinek podcastu „Wycinki z przyszłości” dotyczący trwających Igrzysk Olimpijskich w Paryżu? Oto #17 odsłona cyklu #PolecajkiNM, której nie możesz przegapić przed nadchodzącym weekendem.