Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
Ogilvy 75 – 75 lat ikonicznych kampanii
Ogilvy z okazji 75-lecia działalności zaprezentowało kolekcję najbardziej pamiętnych, wpływowych i znaczących kampanii w swojej historii. W zestawieniu znalazły się kampanie z różnych dekad, które miały istotny wpływ na reklamę i marketing.
Zobacz również
Wśród wyróżnionych kampanii z lat 50. XX wieku znajdują się m.in. „The Guinness Guide to Oysters” oraz „The Man in the Hathaway Shirt”, które przyciągnęły uwagę dzięki kreatywnemu podejściu i opowieściom.

Z nowszych przykładów, kampania „The Autocomplete Truth” dla UN Women z 2013 roku, która zwróciła uwagę na problem seksizmu, wykorzystując autentyczne wyszukiwania w Google’u czy „People for Smarter Cities” dla IBM, która pokazała, jak można w użyteczny sposób wykorzystać reklamę outdoorową.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanie Ogilvy nie tylko promowały produkty, ale także poruszały ważne tematy społeczne, co czyni je wyjątkowymi w historii reklamy. Publikacja ta ma na celu przypomnienie o znaczeniu kreatywności i innowacji w marketingu oraz o wpływie, jaki reklama może mieć na społeczeństwo.
Zestawienie znajdziesz na stronie internetowej Ogilvy.
Ogilvy Consulting: Behavioural Science Annual 2024
„Behavioural Science Annual 2024” pokazuje, że połączenie nauki o zachowaniach z kreatywnością stało się niezbędne w branży marketingowej. W raporcie znajdują się studia przypadków oraz analizy ekspertów Ogilvy, które ilustrują, jak zrozumienie ludzkich zachowań wpływa na postrzeganie marek i może przyczynić się do istotnych zmian społecznych.
Dan Bennett, partner konsultingowy i lider ds. nauki o zachowaniach w Wielkiej Brytanii, zaznacza, że marketerzy powinni myśleć jak naukowcy zajmujący się zachowaniami, a zrozumienie i zmiana tych zachowań stały się kluczowe dla wzrostu marek.
Raport jest dostępny na stronie internetowej Ogilvy.
CEO Sustainability Guide
W raporcie „CEO Sustainability Guide” specjaliści firmy Bain zwracają uwagę na konieczność budowania zrównoważonego biznesu i zachodzące obecnie transformacje w obszarze energetyki, żywności i innych sektorów, które można uznać za zaawansowane.
Meta Connect 2024
25 i 26 września odbyła się konferencja Meta Connect 2024.
Mark Zuckerberg podzielił się informacjami na temat aktualnych prac Meta w dziedzinie sztucznej inteligencji, najnowszych urządzeń i mieszanej rzeczywistości, przyczyniających się do realizacji wizji Meta dotyczącej nowej platformy obliczeniowej.
Są to m.in.:
- Orion for Meta – okulary AR. System wprowadzania danych Orion płynnie łączy głos, wzrok i śledzenie dłoni z opaską EMG, która umożliwia przesuwanie, klikanie i przewijanie, dzięki czemu możesz jednocześnie pozostać obecnym w świecie i dla ludzi wokół siebie. Prototyp produktu dostępny jest dla pracowników i wybranych odbiorców zewnętrznych.
- Aktualizacje Meta AI/Llama: Każdego tygodnia z Meta AI korzysta ponad 400 milionów ludzi. Użytkownicy mogą teraz rozmawiać z Meta AI za pomocą Messengera, Facebooka, WhatsApp i Instagrama, a Meta AI odpowie Ci! Jako głos AI można wybrać kultowe głosy, m.in. Awkwafina, Dame Judi Dench, John Cena, Keegan Michael Key i Kristen Bell.
- Sztuczna inteligencja w biznesie. Meta rozszerza działalność regionalną w języku angielskim na przedsiębiorstwa, wykorzystując reklamy typu „kliknij, aby wysłać wiadomość” w komunikatorach WhatsApp i Messenger. Dzięki temu firmy mogą szybko wdrożyć sztuczną inteligencję, która będzie mogła komunikować się z klientami, zapewniać wsparcie i ułatwiać sprzedaż.
- Aktualizacje Ray-Ban Meta. W ciągu najbliższych kilku miesięcy zostaną wprowadzone:
- Przypomnienia, dzięki którym możesz poprosić Meta AI o zapamiętanie lub przypomnienie Ci czegoś, co widzisz – np. gdy kończą Ci się Twoje ulubione płatki śniadaniowe.
- Możliwość skanowania kodów QR i numerów telefonów za pomocą okularów.
- Tłumaczenie na żywo, które umożliwi bezproblemową komunikację między językiem angielskim i francuskim, włoskim lub hiszpańskim.
- Integracja ze Spotify, Amazon Music, Audible i iHeart, dzięki którym ludzie mogą cieszyć się większą ilością treści.
Więcej o planach Mety przeczytasz na blogu Mety.
Grzejnowar
„Czy dzięki Lego można wynaleźć oszczędniejszy sposób ogrzewania?” – pyta w poście na LinkedInie Tomek Graszewicz. I od razu odpowiada: tak, a wszystko dzięki inicjatywie pod nazwą Grzejnowar i FIRST LEGO League – globalnemu programowi łączącemu robotykę, programowanie i innowacyjne projekty, prowadzonego w Polsce przez Fundację Future Minds.
„Hotel dla komórek”
Polacy spędzają online 7 godzin dziennie. A przecież nadmierne używanie telefonu komórkowego zmniejsza istotę szarą w mózgu. Pomóc w walce z ciągłym korzystaniem z komórki ma projekt „Hotel dla komórek” inicjatywy offlajnowi.pl. To drewniane pudełko z wieloma przegródkami, do którego w kilka chwil można schować telefon na przykład podczas lekcji czy konferencji. Wzrost uwagi wyraźnie zauważalny!
#warte posłuchania
Podcast „IAA Power Podcast”, w którym Donata Wolińska, Chief Transformations and Sustainability Officer L’Oréal Poland Baltic i Magda Kotlarczyk, Country Director Google Poland rozmawiają na temat ESG i jego kluczowego znaczenia w komunikacji marketingowej.
W „Podcaście Produktowym” Karol Kłaczyński w rozmowie z Martyną Mrozek, Head of Product Design w CSHARK, mentorką oraz wykładowczynią akademicką o User oraz Customer Experience porusza temat UX/CX w produkcie. Jakie cechy powinien mieć dobry designe? Czego w takich ludziach szukać? Odpowiedzi znajdziesz w nagraniu.
W tej odsłonie podcastu Bartka Pucka i Jarosława Kuźniara „Technologicznie” panowie szukają odpowiedzi na pytanie o to, czym jest cyfrowy bliźniak. Temat wirtualnej kopii prowadzący starają się zgłębić również poprzez szukanie informacji o tym, w jaki sposób już wykorzystujemy cyfrowe bliźniaki oraz co by się stało, gdyby każdy miał swojego cyfrowego bliźniaka.
„Jak IT napędza innowacje w Rossmannie?” – oto pytanie będące głównym tematem kolejnego odcinak „MamStartup Podcast”. Małgorzata Kołodziejczyk, Kierownik Działu Rozwoju Systemów Klienckich i Innowacji Rossmann DSP oraz Marcin Janikowski – Kierownik Sekcji Rozwoju Technologicznego Drogerii Rossmann SDP opowiadają przy tej okazji (nie)typową historię z korporacyjnego podwórka.
#warte udziału
- Od 26 do 29 września w Warszawie odbędzie się 14. edycja Warsaw Gallery Weekend. Największy festiwal sztuki współczesnej w Europie Środkowo-Wschodniej obejmuje 43 wystawy w 37 galeriach w stolicy podczas zaledwie czterech dni.
- Od 27 do 29 września w Łodzi trwa Light Move Festival. Podczas festiwalu światła na miejskich fasadach wyświetlone zostaną rozmaite prezentacje multimedialne nawiązujące m.in. do historii miasta i jego przyszłości. Zaplanowano również koncerty m.in. Beli Komoszyńskiej.
- W nadchodzący weekend, 28 i 29 września, bilety do kin biorących udział w akcji związanej ze Świętem Kina będą kosztować jedyne 13 zł. Decydując się na zakupy w sieci, warto jednak pamiętać, że w wybranych kinach, przy zakupie biletów online, obowiązuje opłata internetowa.
- 3 października w Krakowie agencja Harbingers zaprasza na konferencję Digital Gamechangers, podczas której nie zabraknie prelekcji i paneli dyskusyjnych na temat kluczowych aspektów współczesnego marketingu cyfrowego i e-commerce.
- 3 października odbędzie się też druga edycja bezpłatnej e-konferencji „Influencer Is Not An Idea”. Zaprasza na nią agencja strategiczna influencer marketingu Lettly. Podczas wydarzenia eksperci opowiedzą, co naprawdę działa w marketingu i jakie trendy zmienią branżę. Udział jest bezpłatny.
PS PolecajkiNM cz. 24: Branding Style Guides, WARC o sile rytuałów, marketing Muzeum Czekolady E.Wedel
W 24. odcinku cyklu #PolecajkiNM odkryjesz m.in. Branding Style Guides, raporty WARC Advisory i MSQ o sile rytuałów oraz e-Izby o prognozach dyrektorów e-commerce, a także podcast o marketingu Muzeum Czekolady E.Wedel.