Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
Ogilvy 75 – 75 lat ikonicznych kampanii
Ogilvy z okazji 75-lecia działalności zaprezentowało kolekcję najbardziej pamiętnych, wpływowych i znaczących kampanii w swojej historii. W zestawieniu znalazły się kampanie z różnych dekad, które miały istotny wpływ na reklamę i marketing.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Wśród wyróżnionych kampanii z lat 50. XX wieku znajdują się m.in. „The Guinness Guide to Oysters” oraz „The Man in the Hathaway Shirt”, które przyciągnęły uwagę dzięki kreatywnemu podejściu i opowieściom.
Z nowszych przykładów, kampania „The Autocomplete Truth” dla UN Women z 2013 roku, która zwróciła uwagę na problem seksizmu, wykorzystując autentyczne wyszukiwania w Google’u czy „People for Smarter Cities” dla IBM, która pokazała, jak można w użyteczny sposób wykorzystać reklamę outdoorową.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanie Ogilvy nie tylko promowały produkty, ale także poruszały ważne tematy społeczne, co czyni je wyjątkowymi w historii reklamy. Publikacja ta ma na celu przypomnienie o znaczeniu kreatywności i innowacji w marketingu oraz o wpływie, jaki reklama może mieć na społeczeństwo.
Zestawienie znajdziesz na stronie internetowej Ogilvy.
Ogilvy Consulting: Behavioural Science Annual 2024
„Behavioural Science Annual 2024” pokazuje, że połączenie nauki o zachowaniach z kreatywnością stało się niezbędne w branży marketingowej. W raporcie znajdują się studia przypadków oraz analizy ekspertów Ogilvy, które ilustrują, jak zrozumienie ludzkich zachowań wpływa na postrzeganie marek i może przyczynić się do istotnych zmian społecznych.
Dan Bennett, partner konsultingowy i lider ds. nauki o zachowaniach w Wielkiej Brytanii, zaznacza, że marketerzy powinni myśleć jak naukowcy zajmujący się zachowaniami, a zrozumienie i zmiana tych zachowań stały się kluczowe dla wzrostu marek.
Raport jest dostępny na stronie internetowej Ogilvy.
CEO Sustainability Guide
W raporcie „CEO Sustainability Guide” specjaliści firmy Bain zwracają uwagę na konieczność budowania zrównoważonego biznesu i zachodzące obecnie transformacje w obszarze energetyki, żywności i innych sektorów, które można uznać za zaawansowane.
Meta Connect 2024
25 i 26 września odbyła się konferencja Meta Connect 2024.
Mark Zuckerberg podzielił się informacjami na temat aktualnych prac Meta w dziedzinie sztucznej inteligencji, najnowszych urządzeń i mieszanej rzeczywistości, przyczyniających się do realizacji wizji Meta dotyczącej nowej platformy obliczeniowej.
Są to m.in.:
- Orion for Meta – okulary AR. System wprowadzania danych Orion płynnie łączy głos, wzrok i śledzenie dłoni z opaską EMG, która umożliwia przesuwanie, klikanie i przewijanie, dzięki czemu możesz jednocześnie pozostać obecnym w świecie i dla ludzi wokół siebie. Prototyp produktu dostępny jest dla pracowników i wybranych odbiorców zewnętrznych.
- Aktualizacje Meta AI/Llama: Każdego tygodnia z Meta AI korzysta ponad 400 milionów ludzi. Użytkownicy mogą teraz rozmawiać z Meta AI za pomocą Messengera, Facebooka, WhatsApp i Instagrama, a Meta AI odpowie Ci! Jako głos AI można wybrać kultowe głosy, m.in. Awkwafina, Dame Judi Dench, John Cena, Keegan Michael Key i Kristen Bell.
- Sztuczna inteligencja w biznesie. Meta rozszerza działalność regionalną w języku angielskim na przedsiębiorstwa, wykorzystując reklamy typu „kliknij, aby wysłać wiadomość” w komunikatorach WhatsApp i Messenger. Dzięki temu firmy mogą szybko wdrożyć sztuczną inteligencję, która będzie mogła komunikować się z klientami, zapewniać wsparcie i ułatwiać sprzedaż.
- Aktualizacje Ray-Ban Meta. W ciągu najbliższych kilku miesięcy zostaną wprowadzone:
- Przypomnienia, dzięki którym możesz poprosić Meta AI o zapamiętanie lub przypomnienie Ci czegoś, co widzisz – np. gdy kończą Ci się Twoje ulubione płatki śniadaniowe.
- Możliwość skanowania kodów QR i numerów telefonów za pomocą okularów.
- Tłumaczenie na żywo, które umożliwi bezproblemową komunikację między językiem angielskim i francuskim, włoskim lub hiszpańskim.
- Integracja ze Spotify, Amazon Music, Audible i iHeart, dzięki którym ludzie mogą cieszyć się większą ilością treści.
Więcej o planach Mety przeczytasz na blogu Mety.
Grzejnowar
„Czy dzięki Lego można wynaleźć oszczędniejszy sposób ogrzewania?” – pyta w poście na LinkedInie Tomek Graszewicz. I od razu odpowiada: tak, a wszystko dzięki inicjatywie pod nazwą Grzejnowar i FIRST LEGO League – globalnemu programowi łączącemu robotykę, programowanie i innowacyjne projekty, prowadzonego w Polsce przez Fundację Future Minds.
„Hotel dla komórek”
Polacy spędzają online 7 godzin dziennie. A przecież nadmierne używanie telefonu komórkowego zmniejsza istotę szarą w mózgu. Pomóc w walce z ciągłym korzystaniem z komórki ma projekt „Hotel dla komórek” inicjatywy offlajnowi.pl. To drewniane pudełko z wieloma przegródkami, do którego w kilka chwil można schować telefon na przykład podczas lekcji czy konferencji. Wzrost uwagi wyraźnie zauważalny!
#warte posłuchania
Podcast „IAA Power Podcast”, w którym Donata Wolińska, Chief Transformations and Sustainability Officer L’Oréal Poland Baltic i Magda Kotlarczyk, Country Director Google Poland rozmawiają na temat ESG i jego kluczowego znaczenia w komunikacji marketingowej.
W „Podcaście Produktowym” Karol Kłaczyński w rozmowie z Martyną Mrozek, Head of Product Design w CSHARK, mentorką oraz wykładowczynią akademicką o User oraz Customer Experience porusza temat UX/CX w produkcie. Jakie cechy powinien mieć dobry designe? Czego w takich ludziach szukać? Odpowiedzi znajdziesz w nagraniu.
W tej odsłonie podcastu Bartka Pucka i Jarosława Kuźniara „Technologicznie” panowie szukają odpowiedzi na pytanie o to, czym jest cyfrowy bliźniak. Temat wirtualnej kopii prowadzący starają się zgłębić również poprzez szukanie informacji o tym, w jaki sposób już wykorzystujemy cyfrowe bliźniaki oraz co by się stało, gdyby każdy miał swojego cyfrowego bliźniaka.
„Jak IT napędza innowacje w Rossmannie?” – oto pytanie będące głównym tematem kolejnego odcinak „MamStartup Podcast”. Małgorzata Kołodziejczyk, Kierownik Działu Rozwoju Systemów Klienckich i Innowacji Rossmann DSP oraz Marcin Janikowski – Kierownik Sekcji Rozwoju Technologicznego Drogerii Rossmann SDP opowiadają przy tej okazji (nie)typową historię z korporacyjnego podwórka.
#warte udziału
- Od 26 do 29 września w Warszawie odbędzie się 14. edycja Warsaw Gallery Weekend. Największy festiwal sztuki współczesnej w Europie Środkowo-Wschodniej obejmuje 43 wystawy w 37 galeriach w stolicy podczas zaledwie czterech dni.
- Od 27 do 29 września w Łodzi trwa Light Move Festival. Podczas festiwalu światła na miejskich fasadach wyświetlone zostaną rozmaite prezentacje multimedialne nawiązujące m.in. do historii miasta i jego przyszłości. Zaplanowano również koncerty m.in. Beli Komoszyńskiej.
- W nadchodzący weekend, 28 i 29 września, bilety do kin biorących udział w akcji związanej ze Świętem Kina będą kosztować jedyne 13 zł. Decydując się na zakupy w sieci, warto jednak pamiętać, że w wybranych kinach, przy zakupie biletów online, obowiązuje opłata internetowa.
- 3 października w Krakowie agencja Harbingers zaprasza na konferencję Digital Gamechangers, podczas której nie zabraknie prelekcji i paneli dyskusyjnych na temat kluczowych aspektów współczesnego marketingu cyfrowego i e-commerce.
- 3 października odbędzie się też druga edycja bezpłatnej e-konferencji „Influencer Is Not An Idea”. Zaprasza na nią agencja strategiczna influencer marketingu Lettly. Podczas wydarzenia eksperci opowiedzą, co naprawdę działa w marketingu i jakie trendy zmienią branżę. Udział jest bezpłatny.
PS PolecajkiNM cz. 24: Branding Style Guides, WARC o sile rytuałów, marketing Muzeum Czekolady E.Wedel
W 24. odcinku cyklu #PolecajkiNM odkryjesz m.in. Branding Style Guides, raporty WARC Advisory i MSQ o sile rytuałów oraz e-Izby o prognozach dyrektorów e-commerce, a także podcast o marketingu Muzeum Czekolady E.Wedel.