Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

#PolecajkiNM cz. 55: top NM podcastów, relacje z Cannes Lions 25 i kosmos raportów

#PolecajkiNM cz. 55: top NM podcastów, relacje z Cannes Lions 25 i kosmos raportów
W 55. odcinku cyklu #PolecajkiNM poznasz redakcyjne typy na najciekawsze podcasty o marketingu i e-commerce, posłuchasz relacji z Cannes Lions 2025, przeczytasz raport m.in. o odpowiedzialnym biznesie w Polsce i playbook dotyczący cross-border e-commerce.
O autorze
4 min czytania 2025-06-27

#warte przeczytania

  • Raport Warsaw Enterprise Institute Prawda o alkoholu w Polsce: rynek, zdrowie, społeczeństwo pokazuje, że proponowane i zapowiadane zmiany prawa, takie jak ponadplanowane podwyżki akcyzy, zakaz promocji czy nocna prohibicja, zamiast chronić zdrowie, uderzą w legalną gospodarkę, doprowadzą do wzrostu szarej strefy i w ostatecznym rozrachunku okażą się nieskuteczne. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski płyną z tej publikacji.

  • Szymon Jankowski poleca publikację IBM pt. „AI Value Creators”. Raport dotyczy takich zagadnień, jak realne wdrażanie AI w firmie, pokonywanie barier operacyjnych, kulturowych i etycznych, zamianę technologii na realne zmiany w organizacji oraz zintegrowanie sztucznej inteligencji z wdrażaną strategią.

  • 23. edycja raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki” został poświęcony kompleksowemu przeglądowi działań firm w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju. Publikacja objęła m.in. 957 przykładów dobrych praktyk, zgłoszonych przez 265 firm – od dużych korporacji po mikroprzedsiębiorstwa.

  • W raporcie pt. „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu” autorzy zawarli analizę barier oraz katalog dobrych praktyk i konkretne rekomendacje prawne związane z potrzebami czterech grup pracowników: osób powracających na rynek pracy po przerwach związanych z rodzicielstwem, osób z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnościami, pracowników 50+ oraz osób neuroróżnorodnych.

  • #2 Playbook Cross-border e-commerce od redakcji NowegoMarketingu to zbiór przydatnych informacji, insightów i porad od ekspertów z obszaru e-commerce. W obszernej publikacji znajdziesz m.in. wywiady i porady dotyczące cross-border e-commerce wprost od przedstawicieli Oponeo, Sinasy czy Gmoto. Pobierz już dziś!

  • Badanie adQuery „Uwaga, klikam!” jednoznacznie wskazuje, że konsumenci klikają, gdy reklama jest atrakcyjna wizualnie, trafna kontekstowo i niesie ze sobą konkretną wartość. Dowiedz się więcej.

  • Firma Influ360, specjalizująca się w analityce influencer marketingu, opublikowała raport z analizy współprac podejmowanych z influencerami na TikToku. Analiza powstała w oparciu o dane za cały 2024 rok. Podstawą bazy do raportu są wzmianki, które miały oznaczenie współpracy. Identyfikacja wzmianek reklamowych oraz ich rodzaju powstała bądź w oparciu o słowa kluczowe w tekście wzmianki (związane z oznaczeniem współpracy) lub automatyczne oznaczenia reklamy. Więcej na temat publikacji przeczytasz >> TUTAJ.

  • Badanie „Social search” pokazuje, że dla 43% badanych nadal ulubioną formą odpowiedzi jest tekst, ale już co trzeci konsument (34%) deklaruje, że pierwszym wyborem wśród odpowiedzi na wyszukiwanie frazy stało się wideo. Jakie jeszcze wnioski płyną z publikacji?

  • Coraz więcej Polaków robi zakupy online – aż 37% kupuje w sieci ponad pięć razy w miesiącu. Raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” pokazuje m.in., że wygoda, szybka dostawa i różne formy płatności decydują dziś o wyborze e-sklepu.

  • Czy nadal wierzymy w miłość na całe życie, potrafimy ze sobą rozmawiać i wspierać się w trudnych chwilach? Firma Gedeon Richter Polska postanowiła przyjrzeć się związkom. Tak powstał raport „Anatomia relacji. O związkach twarzą w twarz”. Więcej o publikacji przeczytasz >> TUTAJ.

#warte posłuchania

  • Karol Stryja, Michał Sadowski, Artur Jabłoński – co łączy te wszystkie osoby? Tworzą podcasty, czyli darmowe źródła praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki. Sprawdź zestawienie podcastów i dowiedz się, które z nich szczególnie polecamy w redakcji NowegoMarketingu.
  • Marta Krasowska, Creative Excellence Service Line Leader w Ipsos Polska, zrelacjonowała wydarzenie Cannes Lions 2025. Przez pięć dni dzieliła się z czytelnikami NowegoMarketingu tym, co najciekawszego, najbardziej inspirującego, ale też zaskakującego działo się na styku marek, biznesu oraz kreatywności. Obejrzyj i przeczytaj o całej tegorocznej edycji Cannes Lions oczami Marty >> TUTAJ.
  • W podcaście „Design Practice PL” Beata Śliwińska (Barrakuz) opowiada, jak znaleźć swój sposób na branżę kreatywną. Projektantka i graficzka dzieli się też swoimi przemyśleniami na temat znalezienia niszy na rynku i roli mediów społecznościowych w życiu projektowym
  • W podcaście „Nieoczywiste rozmowy o PR” Katarzyna Kopeć-Ziemczyk i Łukasz Zając rozmawiają z prof. Dariuszem Tworzydło, ekonomistą i ekspertem ds. public relations, m.in. na temat pracy, która jest pasją i od niemal trzech dekad napędza do działania.
  • Jak dystrybutorzy podbijają e-commerce? Z odpowiedzią na to pytanie w podcaście „Sztuka e-commerce” mierzą się: Konrad Zach – założyciel i CEO thinkHUB i prowadzący – Marek Kich. W studiu nagrań rozmawiają m.in. o marketplace’ach, modelu sprzedaży B2B2C i cyfrowej rewolucji.
  • Jak wybrać platformę sprzedażową? Zdecydować się na Temu, Allegro, Amazona, a może Vinted? M.in. o tym w podcaście „Growth Scale Automate” rozmawiają Oskar Szarek i Paweł Chodkiewicz – ekspert od marketplace’ów i właściciel grupy konsultingowej wspierającej firmy w sprzedaży na platformach e-commerce. Dowiedz się, dlaczego Allegro nadal dominuje w Polsce i jak skutecznie sprzedawać na tej platformie? Czy chińskie platformy Temu i Aliexpress są zagrożeniem, czy szansą dla polskich sprzedawców? Oraz w jaki sposób preferencje klientów kształtują sukces na różnych marketplace’ach?

#warte udziału

PS #PolecajkiNM cz. 54: „Paradoks pamięci”, cyber-poradnik NASK, raport Gemius „Social media 2025”