#warte przeczytania
- Raport Warsaw Enterprise Institute „Prawda o alkoholu w Polsce: rynek, zdrowie, społeczeństwo” pokazuje, że proponowane i zapowiadane zmiany prawa, takie jak ponadplanowane podwyżki akcyzy, zakaz promocji czy nocna prohibicja, zamiast chronić zdrowie, uderzą w legalną gospodarkę, doprowadzą do wzrostu szarej strefy i w ostatecznym rozrachunku okażą się nieskuteczne. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski płyną z tej publikacji.
- Szymon Jankowski poleca publikację IBM pt. „AI Value Creators”. Raport dotyczy takich zagadnień, jak realne wdrażanie AI w firmie, pokonywanie barier operacyjnych, kulturowych i etycznych, zamianę technologii na realne zmiany w organizacji oraz zintegrowanie sztucznej inteligencji z wdrażaną strategią.
- 23. edycja raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki” został poświęcony kompleksowemu przeglądowi działań firm w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju. Publikacja objęła m.in. 957 przykładów dobrych praktyk, zgłoszonych przez 265 firm – od dużych korporacji po mikroprzedsiębiorstwa.

- W raporcie pt. „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu” autorzy zawarli analizę barier oraz katalog dobrych praktyk i konkretne rekomendacje prawne związane z potrzebami czterech grup pracowników: osób powracających na rynek pracy po przerwach związanych z rodzicielstwem, osób z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnościami, pracowników 50+ oraz osób neuroróżnorodnych.
- Książka „NeuroMarketing Insight – Zrozum klientów lepiej niż oni sami” autorstwa Marcina P. Stopy i Gabrieli Lupy z Neuroinsight Lab (by SeeWidely) to ponad 500 stron najnowszej wiedzy, 191 wciągających tematów z neuromarketingu i aż 38 rozdziałów praktycznych zastosowań. Sprawdź ją!

- #2 Playbook Cross-border e-commerce od redakcji NowegoMarketingu to zbiór przydatnych informacji, insightów i porad od ekspertów z obszaru e-commerce. W obszernej publikacji znajdziesz m.in. wywiady i porady dotyczące cross-border e-commerce wprost od przedstawicieli Oponeo, Sinasy czy Gmoto. Pobierz już dziś!

- Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w kolejne obszary naszego życia. Czy nadążamy za jej rozwojem i rozumiemy, jak działa? Gdzie widzimy zagrożenia ze strony AI, a w czym pokładamy nadzieje? Odpowiedzi na te ważne pytania przynosi raport „Między ciekawością a niepewnością. Pokolenia Polaków wobec sztucznej inteligencji – wiedza, doświadczenie, nastroje”, przygotowany na zlecenie Politechniki Wrocławskiej, przez agencję badawczą K+ Research. Więcej na temat pobulikacji przyczytasz >> TUTAJ.

- Badanie adQuery „Uwaga, klikam!” jednoznacznie wskazuje, że konsumenci klikają, gdy reklama jest atrakcyjna wizualnie, trafna kontekstowo i niesie ze sobą konkretną wartość. Dowiedz się więcej.

- Firma Influ360, specjalizująca się w analityce influencer marketingu, opublikowała raport z analizy współprac podejmowanych z influencerami na TikToku. Analiza powstała w oparciu o dane za cały 2024 rok. Podstawą bazy do raportu są wzmianki, które miały oznaczenie współpracy. Identyfikacja wzmianek reklamowych oraz ich rodzaju powstała bądź w oparciu o słowa kluczowe w tekście wzmianki (związane z oznaczeniem współpracy) lub automatyczne oznaczenia reklamy. Więcej na temat publikacji przeczytasz >> TUTAJ.
- Badanie „Social search” pokazuje, że dla 43% badanych nadal ulubioną formą odpowiedzi jest tekst, ale już co trzeci konsument (34%) deklaruje, że pierwszym wyborem wśród odpowiedzi na wyszukiwanie frazy stało się wideo. Jakie jeszcze wnioski płyną z publikacji?

- Coraz więcej Polaków robi zakupy online – aż 37% kupuje w sieci ponad pięć razy w miesiącu. Raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” pokazuje m.in., że wygoda, szybka dostawa i różne formy płatności decydują dziś o wyborze e-sklepu.
- Agencja Sponsoring Insight przedstawia raport „Rynek sponsoringu sportowego 2025”. W publikacji pokazano zestawienie dotyczące obrotu prawami sponsoringowymi w roku 2024. Więcej o raporcie przeczytasz >> TUTAJ.

- Czy nadal wierzymy w miłość na całe życie, potrafimy ze sobą rozmawiać i wspierać się w trudnych chwilach? Firma Gedeon Richter Polska postanowiła przyjrzeć się związkom. Tak powstał raport „Anatomia relacji. O związkach twarzą w twarz”. Więcej o publikacji przeczytasz >> TUTAJ.

#warte posłuchania
- Karol Stryja, Michał Sadowski, Artur Jabłoński – co łączy te wszystkie osoby? Tworzą podcasty, czyli darmowe źródła praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki. Sprawdź zestawienie podcastów i dowiedz się, które z nich szczególnie polecamy w redakcji NowegoMarketingu.
- Marta Krasowska, Creative Excellence Service Line Leader w Ipsos Polska, zrelacjonowała wydarzenie Cannes Lions 2025. Przez pięć dni dzieliła się z czytelnikami NowegoMarketingu tym, co najciekawszego, najbardziej inspirującego, ale też zaskakującego działo się na styku marek, biznesu oraz kreatywności. Obejrzyj i przeczytaj o całej tegorocznej edycji Cannes Lions oczami Marty >> TUTAJ.
- W podcaście „Design Practice PL” Beata Śliwińska (Barrakuz) opowiada, jak znaleźć swój sposób na branżę kreatywną. Projektantka i graficzka dzieli się też swoimi przemyśleniami na temat znalezienia niszy na rynku i roli mediów społecznościowych w życiu projektowym
- W podcaście „Nieoczywiste rozmowy o PR” Katarzyna Kopeć-Ziemczyk i Łukasz Zając rozmawiają z prof. Dariuszem Tworzydło, ekonomistą i ekspertem ds. public relations, m.in. na temat pracy, która jest pasją i od niemal trzech dekad napędza do działania.
- Jak dystrybutorzy podbijają e-commerce? Z odpowiedzią na to pytanie w podcaście „Sztuka e-commerce” mierzą się: Konrad Zach – założyciel i CEO thinkHUB i prowadzący – Marek Kich. W studiu nagrań rozmawiają m.in. o marketplace’ach, modelu sprzedaży B2B2C i cyfrowej rewolucji.
- Jak wybrać platformę sprzedażową? Zdecydować się na Temu, Allegro, Amazona, a może Vinted? M.in. o tym w podcaście „Growth Scale Automate” rozmawiają Oskar Szarek i Paweł Chodkiewicz – ekspert od marketplace’ów i właściciel grupy konsultingowej wspierającej firmy w sprzedaży na platformach e-commerce. Dowiedz się, dlaczego Allegro nadal dominuje w Polsce i jak skutecznie sprzedawać na tej platformie? Czy chińskie platformy Temu i Aliexpress są zagrożeniem, czy szansą dla polskich sprzedawców? Oraz w jaki sposób preferencje klientów kształtują sukces na różnych marketplace’ach?
#warte udziału
- We wtorek, 8 lipca, o godz. 13 odbędzie się webinar pt. „Sprzedaż zagraniczna zgodna z prawem – wyzwania, przykłady błędów i praktyczna checklista”. Poprowadzi go Marcin Tomczak – CEO ecommerce.legal. To doskonała okazja do tego, aby dowiedzieć się więcej o zasadach sprzedaży za granicą i przygotować swój biznes do ekspansji na nowe rynki. Zapisz się już dziś!