#PolecajkiNM cz. 59: „July 2025 Digital Global Statshot”, raporty gamingowe, kursy od OpenAI

#PolecajkiNM cz. 59: „July 2025 Digital Global Statshot”, raporty gamingowe, kursy od OpenAI
W 59. odcinku cyklu #PolecajkiNM przeczytasz o stanie rynku gamingowego w II kwartale 2025 roku, poznasz nowości od OpenAI i posłuchasz rozmowy na temat godzenia retailu z e-commerce.d
O autorze
2 min czytania 2025-07-25

>>> Sprawdź pozostałe #PolecajkiNM.

#warte przeczytania

  • OpenAI udostępniło bezpłatne kursy, dzięki którym każdy może poznać tajniki sztucznej inteligencji i podszkolić się w zakresie nowoczesnych technologii. Coś dla siebie znajdą twórcy formatów wideo, AI-eksperci, właściciele firm, programiści i studenci. Wejdź do OpenAI Academy i znajdź to, co dla ciebie najciekawsze.

  • Jak zmieniał się sektor gamingu od 2023 do II kwartału 2025 roku? Jak się okazuje, przychody z gier mobilnych w pierwszej połowie 2025 roku utrzymały się na poziomie z analogicznego okresu w 2024 roku. Widoczny jest jednak spadek liczby pobrań gier zarówno na iOS, jak i Androida. Więcej na ten temat przeczytasz w raporcie Mariusza Gąsiewskiego, CEE Mobile Gaming and Apps Lead w Google, pt. „Gaming Report 2023 – Q2 2025”.

  • Gracze częściej kupują, wydają więcej,któ i są bardziej lojalni wobec marek. Tak wynika z raportu „Gracze vs niegracze 2025”. Badanie zostało przeprowadzone przez przedstawicieli Grupy Roboczej Gry/Esport IAB Polska we współpracy z SW Research. Więcej o publikacji przeczytasz >> TUTAJ.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Spotify sprawdził, które utwory polskich artystów najczęściej odtwarzano za granicą w pierwszej połowie 2025 roku. Na pierwszym miejscu znalazła się piosenka „Fina Lana” 6YNTHMANE & LCGHTXNG, a podium dopełniły kolejno „Aura of Glory” Ogryzka i „Gaja” Justyny Steczkowskiej. Co ważne, w zestawieniu uwzględniono wyłącznie utwory wydane przez polskich artystów w bieżącym roku.

  • W „July 2025 Digital Global Statshot” przeczytasz o zmieniających się preferencjach i zachowaniach cyfrowych konsumentów. Publikacja stworzona przez DataReportal, We Are Social i Meltwater pozwoli m.in. poznać najczęściej wykorzystywane platformy AI na świcoecie czy preferencje dotyczące social mediów. Więcej o tym raporcie przeczytasz >> TUTAJ.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#warte posłuchania

  • Dla kogo naprawdę jest praca w agencji marketingowej? Odpowiedzi na to pytanie w ramach NowyMarketing Podcast szukają Magdalena Skarżyńska, która od 16 lat związana jest z agencją monday, i prowadzący podcast: Marcin Małecki i Tomek Niewiński.
  • Poznaj kulisy działania marki Cosibella, i posłuchaj podcastu „Sztuka E-commerce”, którego gościnią jest Alina Taranovska, dyrektor e-Commerce w Cosibelli. Prowadzący, Marek Kich, rozmawia z nią m.in. o tym, jak wyglądała ekspansja zagraniczna marki, jaką strukturę organizacyjną należało zbudować, by utrzymać wysoką jakość działań i jak poradzić sobie z wyzwaniami, jakie niesie praca zdalna, wojna czy skalowanie operacji na nowe rynki.
  • O tym, jak pogodzić retail z e-commerce opowiada Tomasz Osman na przykładzie strategii firmy Savicki. W podcaście „W Algorytmach Internetu” Marcina Grzeszczuka i Marka Gwoździa posłuchasz m.in. o tym, jak współwłaściciel i CEO marki Savicki zrezygnował z prowadzenia agencji performance, by wejść all-in w jedną markę. Dowiesz się też, które kanały marketingowe naprawdę generują wysoki ROAS
  • Przed mikrofonem, w podcaście „Strefa Kultur Uniwersytetu SWPS” spotkali się Artur Rojek, artysta, twórca OFF Festival i Great September, oraz prof. Robert Kozielski, CEO questus. Jeśli zastanawiasz się:
    – czy można stworzyć wydarzenie, które nie jest dla wszystkich – i właśnie dlatego jest wyjątkowe,
    – czy marka może łamać schematy, a mimo to zachować siłę oddziaływania,
    – oraz czy „po swojemu” to nowa przewaga konkurencyjna,

ten podcast to dla ciebie punkt obowiązkowy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Posłuchaj „Z ciekawości: podcastu o insightach, które robią robotę” i dowiedz się, czego nie widać z okien biurowca. Jeśli ciekawi cię budowanie komunikacji opartej na wychodzeniu z tzw. baniek, nie możesz przegapić tej rozmowy. Przed mikrofonami spotkali się Mateusz Suryś z 2012 Agency i Anita Głowacka z portalu Pracuj.pl, a podcast prowadzą wspólnie Anna Rzeźnik (CPC Brand Consultants) i Anna Maria Szutowicz (Y&Lovers).

PS #PolecajkiNM cz. 58: ranking Deloitte EMEA Fast 500, najczęściej używane emoji, „TikTok bez filtra”