#warte przeczytania
- WARC przedstawia raport „The Future of Strategy 2025” dotyczący wyzwań stojących przed strategami w agencjach marketingowych. Czytaj więcej >>

- Pokolenie Alfa (10–15 lat) wchodzi do świata zakupów online z energią i impulsem. Dla nich zakupy to nie analiza cen i recenzji, ale emocje, relacje i rekomendacje rówieśników. Raport Havas Media „Projekt Alfa. Jak polskie pokolenie Alfa robi zakupy?” pokazuje, że to młodzi konsumenci, którzy już dziś kształtują rynek, choć płatności wciąż trzymają w rękach dorośli. Czytaj więcej >>
- Dla domów mediowych i agencji marketingowych niedawna historia z Julią Wieniawą działa jak alarm kontrolny – pokazuje, że tradycyjne zarządzanie wizerunkiem przestaje być skuteczne w epoce algorytmicznej dystrybucji treści. Czytaj więcej >>

- Polscy nastolatkowie spędzają w internecie średnio 5 godzin dziennie, a pierwszy smartfon trafia w ich ręce już w wieku 9 lat. Raport NASK „Nastolatki” odsłania nie tylko skalę cyfrowej aktywności, ale też rosnące wyzwania związane z cyberprzemocą, sztuczną inteligencją i ryzykownymi treściami. Czytaj więcej >>
- Studenci Uniwersytetu Wrocławskiego zbadali, jak Pokolenie Z radzi sobie z samotnością. Raport „Recepta na samotność” pokazuje, że młodzi płacą za relacje – od aplikacji randkowych po wydarzenia na żywo – ale stawiają granice monetyzacji bliskości. Czytaj więcej >>
- Czy bezdzietnym żyje się łatwiej? Jak często słyszą pytanie „kiedy dzieci?” i czy rzeczywiście wolą imprezy, czy gry od rodzicielstwa? Instytut Badań Pollster w raporcie „Bezdzietni” obala stereotypy i pokazuje prawdziwe doświadczenia osób bezdzietnych w Polsce. Czytaj więcej >>
- Ponad 60% mężczyzn w Polsce doświadczyło przemocy – najczęściej emocjonalnej. Mimo to większość nigdy nie szukała pomocy, a temat wciąż pozostaje społecznie niewidoczny – pokazuje raport „Przemoc wobec mężczyzn” Fundacji SEXEDPL i Uber Polska. Czytaj więcej >>
- Obserwatorium Trendów dla Kultury opublikowało raport „Cele zrównoważonego rozwoju a turystyka kulturalna”, który odpowiada na pytanie, jak rozwijać turystykę w zgodzie ze środowiskiem i społeczeństwem. Czytaj więcej >>
#warte posłuchania
- W podcaście „W algorytmach internetu” Marcina Grzeszczuka i Marka Gwoździa gościem jest Tomasz Serafin – CMO i członek zarządu Kodano. Tematem rozmowy są m.in.: rola AI w rozwoju brandu, znaczenie lojalności klientów i próba odpowiedzi na pytanie o to, jak Kodano buduje ekosystem.
- Prowadząca podcast „DIGITALKS” Jowita Michalska rozmawia z Markiem Kowalkiewiczem, kierownikiem Katedry Gospodarki Cyfrowej na Queensland University of Technology w Brisbane, na temat tego, jak żyć i pracować w świecie algorytmów.
- Tematem podcastu „O e-commerce z Ewą Wysocką” jest rynek cateringów dietetycznych od kuchni, a gościem – Paweł Wróbel, CEO w firmie Nice To Fit You. Poznaj specyfikę polskiego rynku cateringów dietetycznych i dowiedz się, dlaczego polecenia są w tym przypadku najważniejszym kanałem sprzedaży.
- Twórcy podcastu „Kanał Strategiczny”, Wojtek Walczak i Tomek Domański, rozmawiają o tym, co sprawia, że nostalgia w marketingu sprzedaje. W audycji pojawiają się przykłady m.in. działań LEGO, Adidas i McDonald’s. To odcinek dla tych, którzy chcą się przekonać, że najlepsze emocje nigdy się nie starzeją.
- Ten odcinek podcastu „E-commerce oczami praktyków” Piotra Szyszki i Michała Brosia jest poświęcony e-commerce w branży modowej. Gościnią odcinka jest Emilia Borowska z marki Mohito (Grupa LPP), która dzieli się ze słuchaczami kulisami działań jednej z najlepiej rozpoznawalnych marek odzieżowych w Polsce.
- W „SEO Fridays Podcast” Dawida Medwediuka tematem odcinka jest pojawienie się Google AI Mode w Polsce. Swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami zaraz po premierze narzędzia dzieli się Tomek Rudzki, współtwórca ZipTie.dev.
- W podcaście „Mamy na to slajd” Kuba Kwaczyński i Marta Ulman z agencji GoldenSubmarine rozmawiają z Karoliną Zagórską, Marketing Managerką Lotte Wedel o tym, jak wygląda portfolio tej doskonale znanej marki w praktyce. Dodatkowo odcinek został wzbogacony o suplement. Temat? Jak E.Wedel adresuje sezonowość w słodyczach.
- Rola communication managera przypomina dyrygenta orkiestry, którego zadaniem jest harmonijne połączenie wielu instrumentów. O kulisach tej pracy, transformacji marki technologicznej w kierunku „Tech Lifestyle”, budowaniu społeczności z nanoinfluencerami oraz zarządzaniu agencjami opowiada Rami Khalife, Communications Manager Motoroli.
#warte udziału
- „Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?” – film o kulisach jednej z największych afer w polskim internecie w kinach już w ten weekend. Mamy dla Was konkurs – do wygrania 5 wejściówek.
- Jak AI wpływa na twórczość artystyczną i instytucje kultury? O szansach i zagrożeniach związanych z wykorzystaniem nowych technologii będą dyskutować eksperci, artyści i przedsiębiorcy podczas 14. edycji „Przeglądu Technologicznego” Creative Tech City. Wydarzenie odbędzie się 13 października 2025 roku w warszawskim Kampusie Innowacji. Dowiedz się więcej >> TUTAJ.
- Festiwal Kamera Akcja 2025 łączy kino w Łodzi z wirtualnymi projekcjami przez platformę Think Film (15–26 października). Mamy dla Was konkurs — do wygrania karnet online, czyli pełny dostęp do bloku filmowego z domu!
- Masters & Robots (21-22 października) to konferencja, na której eksperci i ekspertki z całego świata dyskutują o tym, jak AI i inne przełomowe technologie zmieniają biznes, edukację i rynek pracy. Przeczytaj, jak zgarnąć darmowy bilet na oba dni wydarzenia.
- Już 29 października w warszawskim Multikinie Złote Tarasy podczas IAB HowTo: Digital OOH eksperci przyjrzą się narzędziom, które rzeczywiście warto stosować, zajrzą za kulisy najciekawszych kreacji i prześledzą trendy i innowacje z Polski i ze świata. Sprawdź, jak upolować darmową wejściówkę.